• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    jenads skrev 2012-10-08 15:51:15 följande:
    hur går det för dig att ta sprutorna?
    Hej Jenads!
    Jo det går bra! Även om man inte vet hur utgången blir så känns det inte lika pirrigt just unde sprut perioden nu som första gången..
    Dosen är lite högre än sist, och har börjat ömma lite, men ja ni vet man känner efter å letar alla tecken å möjligheter!
     Tycker mig känna en lätt ömhet runt äggstockarna.. hoppas att vulen här i veckan visar ngt positivt iaf!
    Själv då?
    Har du lång eller kort metod? 
  • jenads
    vårt 2012 skrev 2012-10-08 22:23:22 följande:
    Hej Jenads!
    Jo det går bra! Även om man inte vet hur utgången blir så känns det inte lika pirrigt just unde sprut perioden nu som första gången..
    Dosen är lite högre än sist, och har börjat ömma lite, men ja ni vet man känner efter å letar alla tecken å möjligheter!
     Tycker mig känna en lätt ömhet runt äggstockarna.. hoppas att vulen här i veckan visar ngt positivt iaf!
    Själv då?
    Har du lång eller kort metod? 
    långa metoden kör jag.tog blod prov idag så jag börjar troligtvis med sprutorna onsdag
  • Villblifem
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-06 12:13:54 följande:
    Villblifem: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Oj, fick du vänta en hel månad på att få en telefontid!? Förvånad Vad sa läkaren, får du börja på nästa cykel? Vad roligt att ni har fått två barn genom detta vis. Krävdes det många försök innan du blev gravid?

Petto83: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower} Lycka till med måndagens VUL, spännande!

EbbaGrön: Vad skönt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Stort grattis! Solig

vårt 2012: Härligt att du börjat med sprutorna. Nu är det inte långt kvar! Glad   

Tack! Joo nu väntar vi på att mensen ska starta så ska vi börja med pergotime och köra igång på riktigt! Känns så spännande, även fast jag vet hur allt går till nu! Nu måste man börja oroa sig för att mensen ska komma på "fel" dag så ägglssning infaller på en lördag el. söndag så det inte blir något.Men det är värt all oro och all tid och energi. Många gånger om!

Första barnet tog det 3 försök och andra 4 försök. 
  • Norris

Jaha, då hade man testdag idag och det visade minus. Visste dock inte riktigt vad jag skulle tro. Fick ont och blödde på rd 12 men det varade bara en dag. Ny blödning på rd 17, bara lite som kom på pappret o sen inget mer...
    Har fått telefontid 08:20 idag så vi får väl se vad dom säger då om hur vi går vidare. Vi har ju ändå 13 ägg i frysen.
    Jag flyttar tillbaka mig till väntrummet nu Rynkar på näsan

• Norris

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)
    * Norris (inväntar FET)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Sofiali77 (testdag 17/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• mammaidamaria

Turtle01: Vilken v. är du i? Kan inte se dig i listan. Näe inte ännu men har sett det finns flera trådar, följer du nån? Var bor du?

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-10-08 21:15:31 följande:
    Varför blev du avrådd att göra ett ultraljud? Jag vet, men svårt att undvika att läsa ibland.. Tittar fortfarande på papperet efter varje gång jag kissat. Tycker veckorna går såååå sakta... Vill bara kunna andas ut och NJUTA =)

Har BF 14maj =)
    Jag blev avrådd för min BM trodde inte att jag skulle bli lugnare.
    Hon sa att jag skulle börja nojja direkt efter ändå
    & att den där ultraljudslampan inte är egentligen bra för fostret & därför onödigt.
    Självklart inget farligt för fostret bevisligen men inte bra & onödigt!
    Men ja kan säga att om jag hade gjort det hade det visst lugnat mina nerver..
    ångrar att jag inte gjorde det,
    hela sommarn var jag ett NERVVRAK!Kräks
    Läste om missfall hela tiden..
    Ja veckorna innan ultraljuden går verkligen saaaaktaaaa håller verkligen med dej!
    Men nu börjar det gå riktigt fort.. nästan bara 2 mån kvar.. shit!! Tungan ute

Åh hihi.. mitt försat barn var beräknat den 15e maj & kom 4eGlad
    Får du en underbar litet vår/sommarbarnSolig
    Petto 83 skrev 2012-10-08 21:41:20 följande:
    Här är en till som läste om missfall och dylikt. Läste också om olika procent från olika veckor osv. Fick blödningar i vecka 12 och 14 så fick göra ul då och allt såg bra ut. Tror mycket berodde på min bm som uttryckte sig klumpigt kan jag tycka...
    Försök njuta för det är en underbar tid
    Hoppas jag/vi får uppleva den igen

Ursch.. det är så skrämmande att få blödningar.. fick i vecka 24 & då trodde jag att det var kört!
    Man blir ju livrädd än idag kollar jag som Ebbagrön på pappret varje gång om det är blod där huh...
    Har däremot lyckats sluta läsa om missfall!
    Vi ska ha barn! Inte missfall!!Skrattande

• vårt 2012
    Jenads: Är det första IVf för er? Orolig för sprutorna?

• jenads

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)
    * Norris (inväntar FET)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10)
     * jenads (10/10) 
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    {#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Sofiali77 (testdag 17/10)

GravidGravida * EbbaGrön (1:a IVF)