• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150

Mirage: Åh, jag blir så ledsen när jag läser om dig Gråter Men 'tur i oturen' att det inte räknas och ni får göra om det landstingsfinansierade försöket! Även om det är lika tufft mentalt så hjälper det ju sannerligen ekonomiskt!
     Då alla våra embryon har fragmenteringar, troligen pga av något i behandlingen så önskar jag att vi hade fått göra om det men eftersom vi fick tre dugliga (1 till mig och 2 till frysen) så räknas det ju. Men det känns ganska kört innan vi ens provat med de frysta... Jag håller tummarna för att andra omgången ger bättre utdelning, styrkekramar!

• Freja150

Norris: hur går det för dig, blöder du fortfdarande? Det gör jag så jag plockar bort mig från listan...

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet  
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10)

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Norris

Freja150:
    Jag har slutat blöda, blödde bara i 2 dagar. Testade ändå negativt imorse :(
    Så de e väl bara att flytta tillbaka mig till väntrummet nu :( fan också...

• drömmer om ett barn

Kvinna32: Tungt med minus på testdagen.. Rynkar på näsan Även om man tjuvtestar negativt så hoppas man hela vägen fram till detta datum. Har ni funderat något på om det blir FET eller ny omgång? Jag hade nog provat ett frysförsök om jag haft så pass många embryon kvar i frysen när det var dags för privata försök.

Freja150 och Norris: Vad ledsamt att höra att ni bägge två fått blödningar! Rynkar på näsan Det är en jobbig period man går igenom vid ett misslyckat försök.. allt känns hopplöst. Det jag brukar försöka trösta mig med är att majoriteten blir gravida inom 3 försök. Min "räddare i nöden" är min man som varit hoppfull hela tiden trots att jag varit ett vrak och ibland tänkt tanken att ge upp. Men det är bara att kämpa vidare, vi SKA nå våran dröm allihopa.

Mirage: Jag får ont i magen när jag läser vad som hänt dig.. Rynkar på näsan Det känns så orättvist att du har gått igenom hela behandlingen och inte får göra någon återföring. Även om ni får nästa försök finansierat så måste det kännas tungt att behöva vänta till januari med nästa äggplock.

Jag kommer också få starta med en hög dos på nästa försök och sedan sänka om det visar sig vara för mycket. Hoppas att dom hittar rätt dos så att man inte blir överstimulerad istället. Vi blev många som inte fick fullfölja våra behandlingar denna gång.. jättetråkigt.

Stor kram till er tjejer, tänker på er. 

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Villblifem: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Oj, fick du vänta en hel månad på att få en telefontid!? Förvånad Vad sa läkaren, får du börja på nästa cykel? Vad roligt att ni har fått två barn genom detta vis. Krävdes det många försök innan du blev gravid?

Petto83: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower} Lycka till med måndagens VUL, spännande!

EbbaGrön: Vad skönt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Stort grattis! Solig

vårt 2012: Härligt att du börjat med sprutorna. Nu är det inte långt kvar! Glad   
  • A79
    Petto 83 skrev 2012-10-04 22:36:11 följande:
    A79: låter som en bra idé. För jag hade ett himla tjorv med FS då det beviljats från båda håll och bart kopplad hit och dit. Hoppas det går bra gör dig.
    Blir spännande och höra när det blir insättning, har vart väldigt lättstimulerad men det här är vårt första Fet (syskonförsök) så det här är nytt för oss :)
    Ja det blev sjukpenningen tillslut & skönt att ha detta ur världen :) 

Erat första barn fick ni via IVF oxå? På första försöket?
    Ja det blir spännande & se  om det blir insättning nu då :)
    Få gärna lägga in dej på listan så vi ser vart du är :)

• EEJ

Jag är ensam ruvare i tråden nu.... Känns trist att inte ha någon att följa de hör tyngsta och längsta dagarna. Rd 3 har snart passerat och idag borde det lilla embryot utvecklats till en blastocyst och imorgon hoppas jag att det hittar sig ett bra ställe att mojsa ner sig på.

Nästa helg är ingen vit helg för mig, först personalfest på fredagen och sedan har min svägerska 26 årsfest på lördagen. Det är dessutom två tillställningar dör det skulle höjas både ett och två ögonbryn om det inte dracks någon alkohol. Dr sol sa att man inte skulle göra det under ruvningen och jag är mkt laglydig! Undra ändå om jag inte ska testa på fredagsmorgonen? Rd9, vad är oddsen för att det är negativt trots att man är gravid- väldigt liten va? Ja tål att funderas på....

Trevlig lördagkväll på er!!

• Norris

EEJ: jag hade absolut inte druckit om jag var du, även om jag testade negativt. Ruvardag 9 känns lite tidigt. Jag var på fest i helgen, också en sån där fest då det höjs ögonbryn om det inte dricks alkohol. Jag tog dock med mig eget alkoholfritt vin och ingen anade nåt :)