IVF Umeå
Nektar: kommer tänka på dig imorgon, hoppas allt ser bra ut, vilket det säkert gör, och att ni får en fin bild med hem!!!
Nektar: kommer tänka på dig imorgon, hoppas allt ser bra ut, vilket det säkert gör, och att ni får en fin bild med hem!!!
Superkul nektar, nu är den kritiska tiden över!!! För mig syntes det tidigt trots övervikt redaninnan, var uppblåst...när jag berättade för en kund kring v 16 så hade han misstänkt det, tyckte mina bröst var större...
frispråkig kund...jag hadeinte tänkt på det själv...
Jag har alltid fått bra bemötande av dem inkl Åsa, synd att ni inte känner att ni fått det!! Det enda jag har att klaga på är att de har för mycket att göra så de kunde ringa senare än avtalad tid, i princip alltid... :(
Jo jag har gjort många försök, totalt 6 ET och minst 8 FET, tappade räkningen(!) jag hann med många försök, för att bli gravid med första dottern behövdes tre ET och ett FET, detta tog ett år och två månader.. Syskonförsöken har dragit ut på tiden, men under de dryga två år som vi kämpade hann jag trots allt med många försök, och vi tog en paus under den tiden också totalt ung sex mån inkl tidenjag tog mediciner för att sänka tshvärdet...
Grattis stargazers!!! Tror att vi fick tid i v 7-8, men fick komma tidigare pga blödningar, men det är inte säkert att de ser hjärtat slå tidigare än v7...
Penntroll: hur många dagar odlades embryot innan det frös ner? Idag räknas som ÄP om du fick omslag idag, så om det odlats två dagar så fet på torsdag tex...
Standard ska vara att ta vaggisar/lutinus/crinone till TD sedan ska kroppen producera detta själv om graviditeten är normal... Jag fick fortsätta med dem båda graviditeterna, den ena gången blödde jag och fostret såg för litet ut, så Dr sa att det skadar inte att hjälpa till lite, det kanske inte hjälper heller... Andra gången så bad jag om att få fortsätta, trots att jag då inte hade fått någon blödning-den kom någon vecka senare, de tyckte då att det var helt ok med min historia...
MEN det är överlägset vanligare att sluta på TD, det är inte bevisat att det hjälper längre än så tror jag...
Santa: nej vad tråkigt!!!!! Hopas 2014 blir ert år!!
Supernova: jag åt levaxin, detta åt jag fram till dagen innan inbokat snitt... Vårdcentralen tyckte aldrig att jag skulle äta det med dr Solensten skrev ut det åt mig efter vi hade diskuterat det...
Jag ville testa mitt tshvärde tror att de då testar båda? Kom inte ihåg vilket fsh jag hade, men hade 2,9 i TSH och tjatade då till mig medicin som gjorde det lägre då jag läst att det helst ska vara 1 eller lägre, åtminstone under 2 för att göra IVF i södra Sverige... Jag hade då börjat spraya redan, fick spraya en extra månad då värdet minskat till under 2, blev gravid den gången, vet ju såklart inte om detta var problemet innan, men som dr Solensten sa, om jag själv tror att jag inte kommer att lyckas utan medicinen så känns det inte bra, och jag är glad att han skrev ut receptet, vårdcentralen vägrade då de ansåg att värdet var ok, vilket det absolut hade varit om jag inte ville bli gravid. Ville ju inte betala typ 35000kr om man inte gjort allt man kan! Kan de inte ta ett nytt prov, det tar ju inte så lång tid att få svar?
Oj vad roligt, två små hjärtan som kämpar sig fast, blir så glad för er skull, det är bara början, en underbar tid framöver!!!
Supernova: absolut inget att oroa sig för, precis som Tinzy skriver så är det svårt att mäta då de är så små, min första dotter skiljde en hel vecka vid den tidpunkten, föddes ändå på BF och vägde då 3,5 kg...
Så grattis till det tickande hjärtar, bara att njuta!!!