IVF Umeå
Vanligast tror jag är att man kör långa metoden i första försöket, vi har i princip bara gjort långa, och fick bäst resultat av dem också, båda graviditeterna är efter långa...
Vanligast tror jag är att man kör långa metoden i första försöket, vi har i princip bara gjort långa, och fick bäst resultat av dem också, båda graviditeterna är efter långa...
Ni får gärna ändra i listan 5 augusti föddes vår lilla dotter...
Det var ingen komplikationsfri förlossning tyvärr... Moderkakan hade vuxit fast i livmodern så de fick operera bort livmodern till slut för att stoppa blödningen, tappade 9 liter blod! Vi är kvar på BB men hoppas få åka hem imorgon, för nu mår jag rätt bra, och längtar hem... Lilltjejen har mått bra hela tiden, bara tappat lite för mycket i vikt som vi jobbar på med både amning och ersättning...
Stargazers: det är lugnt... Ja det betyder att jag inte kan få fler barn, kommer inte att få mens mera heller... Detta är följdefekterna av detta...fick dock ha kvar äggstockarna så jag kommer inte i klimakteriet i alla fall...
Vi hade redan bestämt att vi inte ska ha fler barn så på så sätt känns det ändå ok, vi mår ju bra och jag har nu två prinsessor här hemma, för 4,5 år sedan var jag orolig att jag aldrig skulle få barn, så...
Detta är väldigt ovanligt ska ni veta, en av anledningarna är mest troligt att det var snitt förra gången också, detta i kombination med lågt sittande moderkaka gjorde att den växte in i livmodern, det går tydligen att fixa om den bara vuxit fast lite men inte i mitt fall...
Tack och lov att vi har så bra sjukvård här, de var så lugna och fina att jag aldrig var orolig!!
Ja jag är så glad att vi fått turen att lyckas två ggr...evigt tacksam över det!!! Det är väl därför jag inte ojat så mycket över operationen eller värken jag har nu, jag tänker mer på våra döttrar och hur glad jag är över det, läkare och BM blir lite förvånade tydligen hur vi kan vara så positiva, min läkare har bokat in ett återbesök om en månad och väntar sig massor med frågor och känslor...vi får väl se om mer känslor kommit då, men tror inte det, nu är ju hormonerna åt fanders men jag har bara gråtit lite ännu...
Hoppas verkligen att ni alla här lyckas och får uppleva den underbara känsla!!!
Santa86: så typiskt!!! Synd att de ändrat, när vi var igång så hade de öppet även söndagar för återföringar...det går ju inte att bestämma när ÄLtestet ska ge utslag!!
Kvinna32: wow vad många ägg, grattis!! Jag hade så många på mitt första ÄP och var också öm ett tag efteråt, men det är värt allt om det lyckas vilket vi hoppas på!!!
Grattis micke78 samt kvinna32: hoppas ni fått guldäggen tillbaka så vi får höra att ni plussar snart!!!
Trex2013: synd att det inte blev några till frysen, men det räcker ju med ett guldägg eller hur... :) vi fick inga heller till frysen men har vår underbara dotter här, så jag hoppas på samma lycka för er!!
Håller också tummarna för kvinna32 och jenads såklart, tänk om ni får plussa allihopa, hoppas hoppas!!!!!!
Kvinna32: grattis!!!!!!!!
YoCheri: det påverkar inte datum för återföring att de tar ut spermierna operativt, det har vi gjort alla ggr, eller det har räckt med två ggr, de fryste de som blev över första gången så det räckte flera försök... Vi har nu två döttrar, jag har aldrig hört att spermierna ska vara sämre...
Vi har provat både långtidsodling och tvådagars, beroende på antal ägg, och kvalitén efter befruktning, första dottern var tvådagars och lillasyster tre dagar... (De ringde någon timme innan ET-tiden, jag var på väg dit och fick hjärtat i halsgropen när jag såg dolt nummer på telefonen!! Men de ville kolla om det var ok med mig att vänta en dag, då det var flera som utvecklats fint,lättare för dem att välja det bästa om de väntar längre...men har man få ägg väntar de inte-trots allt trivs ägget bättre i kvinnans kropp än på lab, och överlever kanske inte på lab...