• jennyz

IVF Umeå

Hej på er! Jag hoppar in i denna tråd också om det är ok? Jag bor i Umeå, har en dotter efter tre ET, som är tre år, och har nu gjort syskonförsök i ung två år av och till, var på ET idag och fick ett tredagsodlat fint pyre med åtta celler, hoppas verkligen att det är dags för oss igen!!! Vi har sex ägg kvar som ska odlas vidare till måndag för att se om det blir några till frysen. EEJ: två blastisar, ja det vore inte dumt, det blir eran dag på måndag!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • jennyz

Nej vi hade ÄP i tisdags, och hade eget rum, de gjorde punktion på honom för att få ut spermier, så vi var båda drogade och fick lyxen att ha eget rum... :)
    De ringde igår 1,5 timme innan jag skulle på ET och frågade om det var ok att odla längre, jag hade 11ägg som befruktades och 8 var fina igår... Så bra resultat har jag nog aldrig haft, jag har alltid haft en hel del ägg, men det brukar bli typ 5 st kvar efter två dagar, och vissa av sämre kvalitet...
    Generellt har jag bättre kvalitet på äggen sedan jag bytte till menopur, ett förslag om någon får för dålig kvalitet på äggen...

• jennyz

Tack! GonalF använde vi första två ggr, första ÄP hade jag 22ägg, som blev två blastocyter, och inget barn... Med menopur har vi aldrig odlat längre än två dgr förrän nu...

• jennyz

EEJ: nu ska ni lyckas!!!! Två blastisar, wow!!!

Petto: så irriterande, lät inte alls bra, hoppas att du inte blir alltför dålig efter detta, blir så ledsen när jag läser ditt inlägg!!! Håller tummarna att proverna visar lite positivt för er!! Skulle de höra av sig idag eller imorgon??

Själv har jag mest troligt fått UVI... ska lämna urinprov på VC imorgon, får väl penicillin antar jag, det svider ruskigt mycket när jag kissar och kissar hela tiden!! Idag kom det tom lite blod... Men det måste vara för tidigt för mens, hade ju ÄP för 6 dagar sen!!!

• jennyz

Jag har aldrig haft UVI förut...

Petto: jag har inga ord, gråter nästan när jag läser ditt inlägg!!! Mys extra med sonen nu!!

• jennyz

Jag har aldrig hört att det är dåligt med för tjock slemhinna, den ska väl vara treskiktad också för att vara optimal har jag fått för mig, och minst 8mm, min var tror jag 9mm vid ÄP, de kollade aldrig vid ET.

• jennyz

Jo jag fick antibiotika, tack o lov, hoppas det hjälper fort, för detta är inte kul! Men blir det plus om 2 veckor är det glömt... har inte fått mer blod än det som kom på pappret tidigare, antar att det är UVI'n som spökar...
    Märkte förresten att TD är 21dagar efter ÄP, förut var det RD 21, skönt, två dagar mindre i alla fall...

• jennyz

EEJ: kanske en kombination att du är gravid och hormonerna ökar?? Kanske tvillingar, då ökar väl hcg snabbare???

• jennyz

Petto83: Bra service är väl det minsta du kan få just nu... Hoppas ni får ett gratis FET också!! Hoppas att alla mediciner hjälper så du inte blir alltför dålig!!! Hur mår du??

Nektar: Håller tummarn för bra resultat på fredag, det behövs ju v´bara ett guldägg... Jag har haft tur med ÄP, det känns lite, men jag tycker att den värsta delen är innan de tar bedövningen, när de ska torka, och instrumentet som de behöver, samma som vid ET, däremot så har jag på sistone fått se på UL när han sticker hål i blåsorna och suger upp äggen, det är både och med det, absolut spännande, är glad att jag fått se det, men sen brukar jag slutta kolla ett tag, för man ser ju innan han sticker så jag spänner mig i förebyggande syfte då, lika bra att inte veta exakt när han sticker i varje blåsa... Det kommer säkert att gå bra,  du får vara noga att berätta om det gör ont, så de vet, då kan man få mer morfin vad jag förstår... De brukar fråga med jämna mellanrum också...   

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • jennyz

Ja inte är det kul med lutinus... men vad gör man inte... Jag tar en när jag lägger mig vid 22-23 och en på morgonen vid 6, och en mitt på dagen när det går att vila en stund, så jag ligger minst en timme per gång, gjorde det när jag blev gravid så jag ska försöka så gott det går, har jobbat hemma denna vecka och då går det ju bra, får se hur jag ska pussla nästa vecka...

Svar på tråden IVF Umeå