• jenads

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 20:49:07 följande:
    jenads: Okej. Önskar er stort lycka till när det är dags! Solig
    tack så jätte mycke. hur går det själv?
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 21:00:04 följande:
    Det går framåt så smått, är i vecka 6+5 nu. Känner inte desto mer förutom molvärk lite då och då och magen är uppblåst som en ballong. Blir spännande att se om det blir någon bebis av detta.

grattis vad spännade
  • jenads

nu har vi haft en paus gällande ivf  så nu i höst kör vi vårat andra försök. det känns bra

• jenads

har idag pratat med doktor Ida i Umeå. kommer att få börja spraya i juli så då är jag klar med det när dom öppnar ingen och då är det dags att börja med sprutan.

• jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-05-24 20:59:33 följande:
    Nektar: Jättetråkigt att höra att blödningen har tilltagit! Rynkar på näsan Synd att det är så lång väntetid, det måste kännas fruktansvärt att behöva vänta så länge på att få veta. Det finns ingen privat mottagning du kan komma till tidigare? Håller tummarna hårt för att det är en ofarlig blödning och att allt ser bra ut med den lilla. Stor kram

santa86: Det är skönt att få hjälp med sprutorna när man är nålrädd. Och så får killarna känna att dom hjälper till litegrann i allt det jobbiga deras käresta går igenom under behandlingen.

Hela85: Veckoindikatorn veckar stämma alldeles utmärkt, grattis! Solig

jenads: Praktiskt att spraya under sommaren och sen börja med sprutorna när kliniken öppnar igen. Känns det bra att vara på gång igen?

Lappgeten: Grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Det är svårt att ta in något man kämpat för så länge, en väldigt overklig känsla.

Snöflinga: Skönt att ni är igång igen. Håller tummarna för er! Glad 
    det känns riktigt bra nu är vi peppade. drömmen om ett barn: hur går det för er?
  • jenads
    Stargazers skrev 2013-06-28 16:25:10 följande:
    Vilket IVF-försök är ni inne på?
    vårat andra försök hur går det för dig/er?

• jenads
    Stargazers skrev 2013-07-01 11:10:37 följande:
    Vi väntar på att få komma på ett första besök, remissen gick iväg den 2:a maj så förhoppningsvis så kanske vi påbörjar IVF nr 1 i oktober? Hur tyckte du att äggplocket kändes? Är väl den delen som jag gruvar mig lite för...
    hoppas att ni får komma för så snabbt dom öppnar igen. jag tycker att äggplocket gick bra. det var efteråt jag mådde lite illa av morfinet 
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-07-02 19:55:41 följande:
    Emki: Jag läste någonstans att inom sjukvården räknas fullgånga veckor medans man i "folkmun" räknar vecka 6+0 som vecka 7. Det är nog olika från ställe till ställe hur det där fungerar skulle jag tro. Om en vecka får ni svar, skönt!

Micro: Ja, det blir en väldigt massa väntan när det gäller dessa behandlingar. Det värsta är att det inte finns något att göra åt saken utan man får snällt vänta och vänta.. hoppas att det inte dröjer alltför länge innan ni blir kallade.

pinglan2012: Det var bara ena embryot som fäste. Fick ingen blödning eller liknande så var väldigt spännande att se hur många det var vid första ultraljudet. Man undrar verkligen hur det kommer sig att embryon med sämre förutsättningar klarar sig medans de med bästa möjliga ibland inte gör det.. detta är verkligen ett livets lotteri.

äralltupptaget: Skönt med en mjukstart följt av semester i 3 veckor! Solig

jenads: Härligt att du snart är igång på nytt! Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Hur går det för dig, har det kommit fler flytningar?   
    jo det känns jätte bra. tack så mycket.
    håller tummarna för er
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-07-09 16:48:01 följande:
    Hej och tack! :)
    Japp det är en ca 6v lång nedreglering, de ska försöka få ner endometrios cystan som ligger och blockerar vänstra äggstocken. Det går lååångsamt. :)

jag börjar med sprayen på onsdag vi ska göra vårat andra ivf i augusti

Svar på tråden IVF Umeå