• jenads

IVF Umeå

trex2013 skrev 2013-08-22 23:48:17 följande:
    He! alla ÄP gick bra men f-n inte var det skönt! Men tur det gick snabbt. I går ble vdet mkt alvedon och varm vetekudde, i dag känns det bättre.
    De fick ut 13 st och i dag fick jag veta att 4st tagit sig bra.
    Återbesök på kliniken i morgon! :D

lycka till med återförandet. här är det oxå alvedon och vetekudde som gäller.
  • jenads
    micke78 skrev 2013-08-24 21:12:29 följande:
    I dag blev jag ruvar för första gången, det blev återföring av ett fint 2-dagars 4-cellig embryo:D Det blev bara 1 av 4 ägg som blev befruktade, men det är ju bara ett gullägg som ska till sägs det ju;)  
    Håller tummarna för att det går bra för er andra också:):) 
    vad spännande . lycka till hoppas på att det är guld ägget.
  • jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-24 22:14:07 följande:
    Micke78 grattis till ruvarstatus, håller alla tummar och tår för att det är ert guldägg!!

Trex2013 hur har det gått för er?

Jenads lycka till på måndag!

Håller även tummarna för alla andra i tråden för att det ska bli barn för alla 2014!!

Vi satte in idag en fin blastis... testdag den 9:e sept.
    tack så mycket. grattis till ruvningen. 

• jenads
    EbbaGrön skrev 2013-08-25 19:24:19 följande:
    Onsdagen den 22 aug förra året gjorde vi äggplock och på fredagen den 24 aug återinfördes ett befruktat ägg och idag har jag en underbar 3månaders bebis .

Det är så underbart att IVF-kliniken finns här och hjälper oss som har svårigheter att bli gravida och jag önskar er alla lycka till och jag hoppas ni alla får erat efterlängtade plus på stickan och era bebisar i famnen!

stort grattis till eran söta bebis

• jenads
    Stargazers skrev 2013-08-26 08:18:48 följande:
    Micro: Om jag har fattat saken rätt så tror jag att det är såhär: Om era försök är landstingsfinansierade så får ni göra VUL på hemorten (där utredningen gjordes), men om ni däremot står för behandlingen själva så görs allt i Umeå.

Jenads: Lycka till på återförandet idag!

Kvinna32 & Micke78: Härligt att äntligen få vara ruvare Glad

Nu i veckan är det dags för vårt första besök  på kliniken. Är det något speciellt man ska tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man inte nyligen ska ha tömt blåsan, men kommer inte riktigt ihåg när i hela den här IVF-proceduren det var...? 
    tack så mycket

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-29 13:56:30 följande:
    Ruvardag 5 och tiden går så långsamt!!
    håller verkligen med är på ruvardag 3
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-08-30 12:50:43 följande:
    Ruvardag 8 - känner inte det minsta lilla. Ömheten i brösten har avtagit.
    Mår helt som vanligt. Obestämd

Fick brev från kliniken i går, tyvärr kunde de inte frysa ner ett endaste av de andra äggen.
    Gissa om jag känner mig stressad och orolig..
    Rynkar på näsan
    tråkigt att det inte blev något till frysen. håller tummarna att det är guldägget du har fått
  • jenads
    jennyz skrev 2013-08-30 15:46:04 följande:
    Trex2013: synd att det inte blev några till frysen, men det räcker ju med ett guldägg eller hur... :) vi fick inga heller till frysen men har vår underbara dotter här, så jag hoppas på samma lycka för er!!

Håller också tummarna för kvinna32 och jenads såklart, tänk om ni får plussa allihopa, hoppas hoppas!!!!!!
    tack hoppas oxå
  • jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-30 15:25:43 följande:
    Trex2013 synd att det inte blev några till frysen för er!! Vågar knappt säga hur många av våra som gick att frysa ner. Hur gick det för er andra, några till frysen?
    4:a stycken att frysa ner.
Svar på tråden IVF Umeå