• Micro

IVF Umeå

Svanpar89: vet inte nu men för 3 mån sedan när de fick vår remiss fick vi svar fr Umeå att det var ca 3 mån väntetid. Hur bra d stämmer nu vet jag inte men vi väntar än:( Kan hända att de skrev 3 mån för man ska få komma inom den tiden enl vårdgarantin. Jag har tänkt vänta lite till å sedan höra av mig å fråga när det är vår tur. Är såååå less på att vänta.

• Micro

Idag tänkte jag ringa Umeå o höra när det är vår tur men det var körigt jobbet så jag hann inte. När jag kom hem hade vi fått brev fr nus:) vi har äntligen fått en tid. Bara en fråga, vi har fått en tid i Umeå? Det verkar endast vara för att lämna hälsodeklaration, vul, å blodprover. Görs inte det hemma, vi har 20 mil enkel väg? Vi har redan klarat av spermieprov, vul, fått info om sprutor, infektionstester mm redan. Har fått för mig att endast äggolock o återföring görs i Umeå.

• Micro

Stargazers: tack så mycket för ditt svar. Jag ringde dit å pratade de var jättetrevliga. Fick samma info av dem å i brevet. Känns trots allt bra att komma igång äntligen;) Tyvärr lite dålig dag för sambon som jobbar skift men han pratade m sin chef som fattade å kände flera som genomgått samma så hanskulle få ledigt

• Micro

Oj hela kom inte med, han får ledigt utan löneavdrag. Skönt inför kommande besök att han vet å är så förstående.

• Micro

Natalie 840: idag har vi varit på första besöket på kliniken i Umeå. Vi hade tid 9 o vi har 30 mil. Vi åkte samma morgon eftersom det bara var infoträff men det var ganska jobbigt nästa gång vid äggolock sover vi på hotell. Nog jobbigt ändå.

Vi hade bra timing, börjar spraya på onsdag, vi ska köra långa protokollet. Äntligen igång:)

• Micro

Natalie: Vet tyvärr inte om hotellet men d kan ju vara värt att kolla upp. Medicinerar du ngt eller hur funkar det? Plockar de utan stimulering? Vi ska köra långa protokollet så OM allt klaffar blir det äggplock i början av mars. Men det känns som många steg innan dess, mycket som kan gå fel. Känner mig lite negativ, tur att sambon är så positiv:)

• Micro

Thesse: vi gör första försöket o var i Umeå på måndag o började spraya i onsdags. Planerat äggplock v 10 om allt går enligt plan. Så vi är ju ganska nära i tid. Sprayar du supercur? Har du några symtom? Jag har varit SÅ torr i munnen trots att d bara gått 3 dagar.

• Micro

Svanpar: håller med det är allt väntande som är värst o mer blir set under behandlingen:(

Svar på tråden IVF Umeå