• Micro

IVF Umeå

Therese: kul, vi tillhör oxå Sunderbyn:) lite jobbigt m avståndet till Umeå dock. Vi har inte ngn konstaterad anledning till barnlösheten men min ålder talar väl lite emot. När vi var i Umeå i måndags sa läkaren att jag har lite låg äggreserv så de kan vara en orsak. Skönt att slippa biverkningar men jag förstår helt o fullt din oro. Skönt att skriva med ngn som känner samma som jag, sambon är ju jätte gullig o omtänksam men kille:)

• Micro

Thesse: Har du varit o tagit blodprov idag? Ringer Umeå imorgon? Jag ska även göra vul vid blodprovet, slapp du det? Jag är på spraydag 7, inga symptom än:)

• Micro

Thesse: Hoppas du får bra besked imorgon. Till mig sa de att de ringer under dagen å att de kan dröja till sent på eftermiddagen innan de ringt alla. Jag ska göra blodprovet 17 feb, är på sprutdag 7, bara:) då blir d även vul. Tycker att tiden går långsamt:(

• Micro

Thesse: har inte koll på hur länge jag ska spruta, får kolla det. Vet du om man ska förvänta sig mens när man sprayar? I så fall borde jag få det om ngn dag. Stod i pappret att man skulle meddela om mensen kom el ej men de sa inget om de när vi var Umeå.

• Micro

Thesse: åh va roligt! Hoppas det blir lika för mig om 2 v.

Jag sprayar nu å har gjort d i 8 dagar, började på cykeldag 18 å brukar ha ca 27 dagars cykel så mensen borde komma lagom till helgen i så fall. Stämmer som du skriver Jenny, jag ska på blodprov å vul ca en v efter beräknad mensstart den 17 feb.

• Micro

Thesse: Fick du en kallelse till Sunderbyn i posten? Jag fick datum å tid redan i Umeå men vet inte avdelning mm. Jag ska ju ta både blodprov o vul. Tyvärr kl 9, halva arbetsdagen lär gå bort o jag har inte berättat för kollegorna, chefen tänkte jag berätta för då eftersom man blir borta en hel del, vet att hon kommer vara förstående.

• Micro

Thesse: skönt att det gick bra med sprutan. Var på Sunderbyn gjorde du blodprovet? Visst gjorde du inte vul igår? Jag kommer bara att berätta för chef o möjligen en jobbarkompis.

• Micro

Thesse hur går det för dig? Biverkningar? För mig går det bra sprayar fortfarande 1 v kvar. En del biverkningar, är så ofantligt trött å inte så kul med pms o låg hormon nivå i helgen stackars sambon:)

• Micro

Thesse: vi ser fram emot måndag kl 9 med vul o blodprov på Sunderbyn hoppas få börja m sprutor då. Har mailat Umeå för jag har inte heller hört ngt fr Sunderbyn ang måndagens besök vet inte ens avd. Kanske måndag oxå är en stående tid på gyn men blodprovet? Skulle hellre göra d hos Hassler ja me men måste tyvärr göra vul oxå. Hur kom d sig att du fick göra blodprov hos Hassler? Skulle gärna göra d nästa gång. Skönt att du inte har biverkningar. Jag känner mig piggare nu å bättre humör. Spännande på torsdag.

Svar på tråden IVF Umeå