• BK1986

IVF Umeå

drömmer om ett barn: Ingen mer blödning. Någon enstaka rosa flytning igår men det har slutat. Så allt borde vara frid och fröjd. :)

Verkligen! Hade panik en stund ifall jag inte skulle gå ner något innan jag skulle upp igen, men det verkar ha ordnat upp sig. :)

Nej jag är nog också inne på att inte ta reda på det. Det blir ju liksom det ena eller det andra. Och som min syster sa: halva det roliga är ju att få ringa hem och berätta vad det blev. :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Tack! <3 Det kommer lite bruna flytningar idag. Har ont i vad jag tror är ligamenten på båda sidorna så jag försöker tänka att det nog är små blodkärl som brister när livmodern växer. Liten hade det ju superbra där inne i torsdags och allt såg fint ut. Så nu får det vara så tills jag vet något annat. :)

Jamen absolut! Man får göra som man vill helt enkelt. :)

Hade ni funderat på några namn?

• BK1986

drömmer om ett barn: Men så härligt! Vad skönt att allt såg bra ut. :) Har hört om det där med moderkakans placering. Det kan visst orsaka sånadär blödningar som skrämmer en också.

Här går det bra! Inga blödningar sedan i lördags, och UL på fredag. Känns bra. :) Ligamenten bråkar med mig hela tiden. Ska dock fråga hur det ser ut med tappen när vi är på UL för det känns som att min är supermjuk och känslig.

Vi pratar namn ibland. Försökte få till ett arbetsnamn men det gick dåligt. :D

Hur mår du i övrigt då?

• BK1986

drömmer om ett barn: Ja alltså inte att det var farligt, utan att det kan vara orsaken om man har haft små blödningar. :) Hoppas också att du får slippa såklart. :)

Skönt att du känner dig piggare! Nu får du greja på och boa. :)

• BK1986

Så tog resan slut för oss. Idag fanns inga hjärtslag och bebisen hade slutat växa i måndags i 8+0. Nu ska vi stänga in oss och sörja.

Stort lycka till till er allihopa! Kram!

• BK1986

Tack för omtanken allihopa! Vi kämpar på och hoppas att allt snart ska vara över.

Micro: Förstod det. Men det gav mig ett litet skratt. :) <3

• BK1986

Hej på er! Vi håller på och återhämtar oss från vårt MA som upptäcktes den 5/8. Fick skrapas den 16/8 och inväntar nu mens för att köra igång igen med IVF.

Vi har pratat med läkaren på vår klinik och fått godkänt att köpa ett trepack även om han var lite skeptisk med tanke på våra halvtaskiga resultat. Vi erbjöds prover för att kolla eventuella kromosomavvikelser men vi har avböjt.

Så nu blir det långa protokollet denna gång också! Förväntad mens cirka 1/10 och spraystart Suprecur 21 dagar efter det. Ingen ÄL än så det kan bli senare.

Stor kram till er alla!

• BK1986

Micro: Å nej!!! Så hemskt! Jag är verkligen jätteledsen för er skull. Massor med kramar till er. <3

drömmer om ett barn: Hur går det för dig?

• BK1986

Micro: Tänker på er. <3

drömmer om ett barn: Skönt att du inte haft fler blödningar. Hoppas att det får fortsätta så.

Här rullar livet på. Fick Provera för att starta en blödning då jag inte hade haft några tecken på varesig ÄL eller mens på vad som borde varit CD30. Spraystart blir den 29/10 och jag hoppas att det går bättre denna gång.

• BK1986

Hej tjejer. Hur har ni det?

Här tar vi det lugnt och inväntar spraystarten om en vecka. Känns skönt att ha fått ett uppehåll sedan missfallet.

Micro: Hur gick skrapningen och hur mår du nu?

Norrlandskvinnan: Vår remiss skickades i november förra året och vi fick komma på besök redan i december. Men det beror ju på hur kön ser ut. Hoppas ni får komma snart!

Svar på tråden IVF Umeå