• BK1986

IVF Umeå

Stort grattis Fru S! :) <3 Håller tummarna för att allt går bra. Kram!

• BK1986
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 20:56:31 följande:

Hej!

Jag och min man gjorde Ivf i Umeå i slutet av oktober efter att ha försökt skaffa barn i över 4år och efter 2 missfall.

Vi vågat knappt tro det men imorgon går vi in i vecka 10! Peppar peppar!

Stort grattis! :) <3
  • BK1986

Hej flickor. Idag har vi testdag. Clearblue visade ett fint plus och digitala säger Gravid 2-3. Vi har vetat i drygt en vecka. Känns fantastiskt och samtidigt läskigt. Vågar inte riktigt tro på det. Vi vet ju att allt kan hända. Vecka 5+0 idag och första ultraljudet blir efter alla helger. Stor kram och god jul på er alla!

• BK1986
    Fru S skrev 2016-12-30 09:02:52 följande:

Just varit på VUL, inget kvar där inne ????????

Fick lämna blodprov för hon ville se att hormonet gick ner som det ska så det inte sitter fel, hon trodde inte det men för säkerhets skull.

Livet känns riktigt piss just nu! Har dessutom inga i frysen så det blir en helt ny omgång med alla mediciner igen. Hoppas 2017 blir ett bättre år än detta!

Åh nej! Beklagar så mycket. <3 Varma kramar!
  • BK1986

drömmer om ett barn: Än så länge går allt bra! Vecka 6+5 idag. Är lite öm i brösten, trött och det sticker i livmodern. Annars har jag väldigt få symtom. Första UL är bokat till 11/1. Med tanke på hur det gick sist så har jag svårt att ta ut någon glädje i förskott och jag gissar att jag kommer bli mer nervös ju närmare vi kommer.

• BK1986
    Norris skrev 2017-01-02 17:34:12 följande:

Jag har fått instruktioner att fortsätta till vecka 12 och sedan trappa ner. Vad konstigt att det är så olika.

Dom öppnar igen den 9:e så det är ju ändå inte så länge till :)

Skumt! Jag har slutat på TD båda gångerna.

Min livmodertapp blev jättekänslig förra gången och då hände det att jag blödde också. Håller tummarna för att allt går bra. :)
  • BK1986
    Norris skrev 2017-01-05 11:36:12 följande:

Nu har jag fått tid för VUL på måndag så då får vi se hur det ligger till.

Skönt att få en tid så snabbt! Hoppas verkligen att allt ser bra ut. Kramar!
  • BK1986
    Norris skrev 2017-01-07 17:33:24 följande:

Ni som har fått missfall, hur snabbt har era tester börjat bli svagare?

Mina tidigare missfall blev testerna svagare redan innan blödningen började, men nu är dom fortfarande typ så starka som det går.

Jag vet ju att det kan ta tid men undrar om dom fortfarande e så starka för att det finns ett knyte till där inne?

Hoppet är ju det sista som lämnar :)

För mig blev det ju skrapning vid MA eftersom att det inte ville komma ut utan satt fast hårt. Gjorde skrapning den 16 augusti och den 7 september var gravtestet tvärblankt. Testade inget däremellan.

Hoppas på att det finns en liten kvar där inne hos dig! <3
  • BK1986

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

Svar på tråden IVF Umeå