• LottaU

IVF Umeå

Norrlandskvinnan skrev 2017-08-07 21:54:06 följande:

Vi har bokat ennresa till Spanien om 2 veckor. I september kommer vi få vår första tid inför ivf. Borde vi låta bli att resa? Vilka är råden som man får?

Hej, vad jag vet så finns det inga restriktioner om Spanien-resor. Tror bara det är ställen med zikavirus, eller något annat mer "farligt" som gör att en måste vänta med behandling.
    Kliniken öppnade väl igen den här veckan, har jag för mig - skicka ett mail så får du ett ordentligt svar.  De brukar vara så himla lätta att ha att göra med. :)
    Håller tummarna för att ni får komma igång så snart som möjligt! <3
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-08-08 17:22:24 följande:

På torsdag är set äntligen dax för vårt första ultraljud!

Är såååå nervös!

Wow, spännande!

Är det för att titta att det finns ett litet bultande hjärta? Jag håller prick alla tummar och tår för att det ser bra ut! <3
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-08-08 23:21:15 följande:

Ja, eller en hel liten levande bebis, är i veckan elva nu. Går in i vecka tolv på lördag! Så nu borde det vara en snurrande liten unge där inne.

Ja, såklart en hel mini-bebis! <3 Uppdatera oss efteråt! :)
  • LottaU
    Norrlandskvinnan skrev 2017-08-09 08:31:09 följande:

Alltså helt otroligt, igår plussade jag på Stickan! Efter 2,5 års försök är vi gravida!!! Hoppas att det går vägen! ????

Jippie! Grattis! Var det helt ostimulerat, alltså? Galet! En skall aldrig ge upp. :)
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-08-10 13:40:13 följande:

En liten eskimå (FET) som både sparkar och suger på tummen!

Jippie! Så underbart! Stort grattis! <3
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-09-03 08:50:24 följande:

drömmer om ett barn: Guldklimpen är här! Han kom 01:30 natten mellan torsdag och fredag förra veckan. <3 51 cm och 3670 g kärlek. :)

Det lev en lite lång och tuff förlossning så jag är fortfarande inte riktigt på banan men det ska förhoppningsvis börja vända snart. :)

Åh, underbart att höra att han är här! <3 Grattis!

Hoppas du repar dig snart och kan njuta av det nya livet!
  • LottaU
    Kv89 skrev 2017-09-10 11:29:41 följande:

Hej, jag var aktiv i denna tråd i maj/juni då vi gjorde vår första ivf. Det långa protokollet, det misslyckades och jag har efter det inte känt mig på hugget att gå in här, nu 5 september gjorde vi ett FET i ostimulerad cykel. Och hör och häpna , jag tror jag är gravid! Haft känningar i magen på ett annat vis än tidigare, sen började känningar i brösten komma smygandes igår. Kunde inte hålla mig ifrån att testa i morse på ruvardag 5. Såå svagt men ändå tydligt att det finns ett svagt svagt rosa streck där. Så lycklig så jag grät när jag uppmärksammade det då jag borstade tänderna i morse, helt övertygad om att det skulle va neg.

Efter 2 års försök är det äntligen vår tur. Hoppas den håller i sig nu!

Bifogar bild på testet, visst inbillar jag mig inte bara?

Wow, grattis! 
    Håller tummarna för att den lill* bäddar in sig ordentligt och stannar nio månader! <3
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-11-18 22:36:14 följande:

Hej! Hur går det för er allihopa? <3

Här har lillkillen hunnit bli 12 veckor. Tiden går så fort och han lär sig nya saker varje dag. Finns inte ord för hur tacksam jag är för denna lilla krabat!

Åh, vad mysigt det låter! <3

Här känns det som att tiden springer fram. V36 redan, så glad för varje dag med magen. Men längtar mer och mer efter bebisen, så klart. :)
  • LottaU
    Kvinna32 skrev 2017-11-26 21:32:04 följande:

Vårt andra ivf-mirakel kom till världen 12 oktober, en liten tjej. Nu är mitt liv komplett!!

Åh, vad underbart! Stort, stort grattis!

Får jag fråga; hur länge väntade ni efter ni fått första barnet innan ni försökte med andra bebisen?
  • LottaU
    Tottiis skrev 2017-12-23 21:28:17 följande:

Hej! Är ny här på tråden och jag och min sambo var på vårt första besök i Umeå i november och vi fick veta att vi ska köra långa protokollet så för ca två veckor sen började jag med nässprayen synarel och 8jan ska jag på vul. Förhoppningsvis har nerregleringen gått bra då och jag får börja med sprutorna ?? Får ni börja i januari också? ????

Lycka till! Håller tummarna för att nedregleringen funkar och ni kan börja med sprutorna!
Svar på tråden IVF Umeå