IVF Umeå
Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!
Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.
Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!
Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.
Är det nån här som gör ivf nu?
Vi skall köra igång syskonförsök med sprutstart då mensen kommer om en vecka eller 2.
Vore kul att höra hur det är med andra som också är igång ungefär samtidigt!
Åh vad roligt! Avundas er, "längtar" med skräckblandad förtjusning tills tiden är inne för oss igen.
Vår dotter blir ett till våren så då tänkte vi tina upp en till liten eskimå. Vi har nio blastisar i frysen så hoppas att vi inte behöver göra ett helt protokoll någonsin igen. Köra ni hela baletten, eller har ni ngt embryo att tina?
Vi gör oxå ivf just nu hade insättning förra veckan onsdag och har testdag den 19 nov.
Hej igen! Ja tanken har slagit oss med, att med nio blastisar (dom var ju tio från början med vår dotter) skulle indirekt alla våra barn kunna komma från samma omgång. Vi hade en sjuj*vla tur att få ut 24 ägg varav 18 blev befruktade och tio av dom frös dom ner som 5-dagars. Och sen tog det på första insättningen, vi fick ju vänta i två cykler då jag vart överstimulerad.
Ja det är ju jättedyrt nu när man inte får det landstingsfinasierat. För varje insättning, även om man har i frysen går väl på mellan 11-15 tusen.
Hur gick det för er förra gången, alltså innan er son vart till?
Hej igen! Ja tanken har slagit oss med, att med nio blastisar (dom var ju tio från början med vår dotter) skulle indirekt alla våra barn kunna komma från samma omgång. Vi hade en sjuj*vla tur att få ut 24 ägg varav 18 blev befruktade och tio av dom frös dom ner som 5-dagars. Och sen tog det på första insättningen, vi fick ju vänta i två cykler då jag vart överstimulerad.
Ja det är ju jättedyrt nu när man inte får det landstingsfinasierat. För varje insättning, även om man har i frysen går väl på mellan 11-15 tusen.
Hur gick det för er förra gången, alltså innan er son vart till?
Mår för bra. Enda ovanliga är kaffe suget är borta. Men annars inget ovanligt. Jag är numera pessimist och tror inte detta sista försök kommer att gå alls.
Jo vi prickade första försöket vi med.. :) Men vårt "problem" var inte att bli gravida, vilket vi blev även spontant. Bara att det gick lång tid mellan graviditeterna och att alla slutade i missfall.
Men med ivf, progesterontabletter och trombyl gick det vägen.
På ren svenska var det förjävligt att bli överstimulerad. Låg på en tvåa av tre i grader. Hade så mycket vätska i buken så jag såg gravid ut!
Åh, är så avundsjuk på er som ska få dra igång! Som jag tidigare nämnt tänkte vi iaf vänta in sommaren innan vi försöker igen med en liten eskimå. Vilken obeskrivlig lycka om man skulle ha samma flax igen!
Ja egentligen vill dom att jag skulle stanna kvar på sjukhuset men det var under påsken så jag vill bara hem igen, har ca 3 mil till nus. Men jag proppsade på att få fara hem ist. Har inte mycket till övers för sjukhus faktiskt. Haha!
Vet inte hur vanligt det är med överstimulering. Men tror att dom vet vad dom gör speciellt om man gjort ett protokoll innan. Då vet dom ju hur man svarade på medicinerna. Jag hade bemfola, orgalutran och ovitrelle. Och så lutinus och trombyl efter insättningen.
Men beror väl lite på hur äggreserven ser ut och hur lätt man är att stimulera, eller? Jag hade en mycket god reserv och svarade på en låg dos. Som sagt fick ut 24 ägg. Men jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som gör att man blir överstimulerad, förutom att det ofta hör ihop med "för många" ägg.
Konstigt det där att man "längtar" efter mensen. Men man gör ju det, så man äntligen får dra igång. Haha!
Ja när vår dotter var en vecka gammal började jag också fundera på syskon. Men får lugna mej till sommaren då vi är mitt uppe i att renovera huset vi köpte. En sak i taget helt enkelt.
Som en klocka på tisdagen döck mensen upp så nu är de mens och litunus fram till måndag så jag kan ta test och meddela resultat. Så de verkar som alla tre försök slutade i negativt. Jaja få försöka tänka annat å glömma hela drömmen om barn just nu.
Idag bestämdes det att jag tar ovitrelle imorgon och äggplock på måndag! Känner viss oro då det inte ser så bra ut på ul, men hoppas att de får ut nåt ägg som tar sig hela vägen tillåterföring! Håll gärna tummarna. :)
Åh vad spännande! Berätta gärna hur det går för er!
Håller tummarna för er!!
När läkaren har skickat iväg remissen, hur lång tid tar det innan man får en kallelse ungefär?
Tack! Så man får kontakt med de på telefon, de skickar inte ut brev?
Ska ringa direkt imorgon, än om jag vet att vi kommer få vänta tills nästa år..
Äggplock idag, och de fick ut fyra stycken! Hoppades på ett eller max två, så det känns som en riktig jackpot iom att vi höll på att avbryta i fredags. :)
Hoppas allt vad jag orkar att det går bra med befruktningen och att vi får tillbaka någonting på onsdag eller torsdag! Kliniken skall ringa imorgon och meddela..
Noll befruktade. Hur himla överjävlig är världen? Jag vill gömma mig bakom en sten! Känns som att vi inte ens fick försöka. :(