• Micro

IVF Umeå

Tusa: tack för stödet. Umeå ringde å då brast det. Detta försök avbryts, inte säkert om det blir fler försök alls. Läkaren ska ringa på onsdag o meddela. Gick till min chef o bröt ihop å nu igen när jag pratade m sambon, som är bortrest i tjänsten, å bästa vännen.

• Micro

Stargazers: Det blev bara en stor äggblåsa å ngn liten trots gonalf 150 o menopur 300. Hög dos enl sköterskan. Det är vårt första försök. Jag har lågt amh o liten äggreserv, den enda info vi fått är att d är lite negativt. Det blev en chock när sköterskan sa att d kanske inte blir nåt mer försök å hon pratade om ägg donation som alternativ. Tack för omtanken.

• Micro

Tack för pepp o omtanke Tesse, behöver det verkligen just nu. Mycket tungt.

• Micro

Tack Stargazers. Först fick jag en telefontid den 18 mars, men är glad att jag sa att jag inte pallar att vänta så länge, tycker det är nog länge till onsdag.

• Micro

Thesse: vi hade Lars Nilsson men nu ska vi få prata m en annan som jag inte minns namnet på. De har ont om läkare i Umeå nu då någon blivit långtidssjuk. Vi bor i Luleå. Sambon har kommit hem å jag har även varit hos bästa vännen som är min "syster", gudsonen som är 12 mötte mig i dörren m jättekram. Det värmde. Tack för värmande ord.

• Micro

Grattis allihop! Själv väntar jag på att mensen ska komma efter mitt avbrutna försök, blev inget ÄP. Hur länge har det dröjt för er? Måste man vänta till ytterligare en mens innan start igen? Då hinner set bli sommarstängning:( Får se vad Dr säger, vi fick veta att chansen att de ska få ut nog många ägg för ÄP är liten men det lät som att vi får bestämma själva om vi vill göra ett försök till å de vill vi, inte redo för ÄD än. Bara d att vi haft olika Dr varje gång. ÅHoppas få testa annan metod el annan medicinering för bättre resultat.

• Micro

Välkommen Hedwig! Vi har varit ner en gång, fick tyvärr avbryta försöket pga för få äggblåsor så det blev inget ÄP. Jag sa på jobbet att jag ska till läkare, har nämligen rätt till läkarbesök på betald arbetstid:) så det beror ju på men annars hade jag tagit semesterdag eller sjukanmält mig men då blir d ju karensdag vilket kostar. Om det är rätt att sjukanmäla kan ju diskuteras...

• Micro

Som jag skrev fick jag avbryta första ivfen innan ÄP. Nu har jag äntligen fått mens igen, de tog en j-a tid. Vet ni om jag måste vänta tills efter nästa mens för nytt försök eller kan jag börja om nu omkring dag 18? Om vi nu får göra det alls:(

• Micro

Glömde fråga er som oxå går i Umeå, har ni anv gonalf eller har ni fått andra mediciner för stimulering?

Svar på tråden IVF Umeå