• Anonym (what!?)

Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??

Jag känner mig jätteduktig som orkar träna 10 min exakt med den apparaten.. Sen är jag helt slut, måste ha vatten och får mjölksyra i benen....

Jag väger 73 kg till mina 161 cm.

Trampar ni utan motstånd eller? Tell me!!!!

• Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??
  • MrsKnapa

Efter min senaste grav så orkade jag bara stå 3-5 min MAX. Men fortsatte att köra 2ggr/dag efter en vecka stog jag utan problem i 20 min :) Så de är bara att "öva" :)

• mairyland

Även när jag är otränad klarar jag 20 min på hög nivå, när jag är tränad går 45 min utan problem. Men för mig har det mycket med disciplin att göra, när man kommer över den där gränsen av att det känns omöjligt så kör man på ännu mer så blir det lättare efter en stund. Men du måste ju va ganska otränad eller?

• Skabetti

Nu är jag ingen expert, men har ett råd att ge dig: lyssna på ljudbok eller kolla på tv samtidigt! Då tänker du inte på att du tränar och det är nog själva tanken som är utmattande! sen beror det ju på motstånd och vilken takt man håller såklart!

• Skabetti

Och börja med fem minuter t ex, när fem minuter funkar ökar man tiden!

• Medusan

När jag är i bra form kan jag stå på den 90 min utan problem. Kollar alltid på tv samtidigt eller lyssnar på riktigt bra musik för att motivera mig att fortsätta. Kör inte stenhårt hela tiden såklart för då hade jag inte orkar så länge.

• Morriiss

jag är 163 o väger 59 o jag kämpar oxå som en dåre för att palla mer än 10 min på min... men jag är jävligt otränad o har noll kondis... jag tror att ju mer man kör dessto uthålligare blir man

Kämpa på!  

• mteriksson

Jag kopplar min laptop till tvn och. tittar på youtube videos på musikvideos där dom har snygga kroppar. ger en massa motivation och bra musik. ta tex artister som shakira eller britney...

• Celes

Jag tycker första 10-15 minuterna är dödstråkiga och jobbiga, men efter det vänder det och jag kan fortsätta ett tag till. Brukar köra 40 min och sen träna lite annat. 

• Anonym (what!?)

Åå tack för tipsen, är ju så dum! Att jag inte tänkte på att lyssna på min mp3 kanske tiden går lite snabbare.. Nu sitter jag och räknar sekunderna!!

Idag var första dagen med den och jag vill verkligen inte börja hata den utan förhoppningsvis tränar jag upp mig själv...

Jag vill ju gärna svettas, det hinner jag heller inte göra nu.. Usch vad trist...

• Anonym (musikk)

Musik i öronen är lösningen. Vare sig jag springer, går, cyklar eller tränar på crosstrainer så måste jag ha musik med "pump" i öronen, annars blir jag skittrött jättefort.

Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??