• Anonym (what!?)

Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??

Jag känner mig jätteduktig som orkar träna 10 min exakt med den apparaten.. Sen är jag helt slut, måste ha vatten och får mjölksyra i benen....

Jag väger 73 kg till mina 161 cm.

Trampar ni utan motstånd eller? Tell me!!!!

• Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??
  • Anonym (x)

Otränad men just den orkar jag hur mycket som helst. Brukar ha 5 steg under max, kommer inte ihåg vad det blir.

• Anonym (what!?)
    Morriiss skrev 2012-03-13 19:06:59 följande:
    har du tränat i dag??
    Ja, det har jag faktiskt gjort, lyssnade på mp3 och ja, det funkade iaf bättre än igår Jag orkade 7 min utan att totalt överdriva så det är jag riktigt stolt över!
  • Anonym (CT)

Utan motstånd ja. Crosstrainers är sjukt jobbiga. Jag lyckades 15min förut. Nu inte ens 10. Handlar om motivation, musik osv :) Lycka till!

• anju79

Japp, kör 30 min om dagen de dagar jag inte tränar på gym. Blir iallafall 3-4 ggr/v. Tycker det ät skönt. På med tv eller musik så går allt :)()

• Fridhaa

Åh en av mina favoriteroch det syns snabbt på kalori mätaren. Peppa dig själv med 10 min 2 gånger om dagen i en vecka och stegvis jobba dig uppåt men kom ihåg variera din träning att bara köra cross kommer skada dina knän i längden!! Hatade gym för 1 år sedan och gick aldrig och tränade idag 172 och väger 65 kg bänkar 60 kg i fri stång ; ) motivation heja heja

• Anonym (tjockis)

Jag älskar crosstrainern! Bästa träningen jag vet! Och bra mot mina ömma knän :)

Är ca 169 lång och väger 105 kg (vägde 124 när jag började). Började på ca 15-20 minuter, men tyckte man kunde öka väldigt snabbt. Idag gör jag 30-60 min varje gång och det är underbart :D

Bra musik och fokus så går det. Visst f*n gör det ont, men så länge man inte stannar så går det! Stannar man så kommer man inte igång igen.. min erfarenhet i alla fall.

Lycka till!!

• Mad  as  snow

Jag tror att det är mer psykologiskt jobbigt än något annat. Själv orkade jag fem minuter i början men ökade väldigt snabbt till en halvtimme. Nu kan jag köra en timme utan att bryta ihop, förmodligen eftersom jag har vant mig.

• deddan

Tror det handlar mycket om tänket när man går upp på maskinen också.

Nu tycker jag crosstrainer maskinen är hur rolig som helst :p så jag klarar lätt en timme, visst blir det mycket flås och svett.. Men med bra och hög musik i öronen så är jag på bra humör.

Brukar köra 30min innan ett styrkepass och 30min efter.. När jag började med det körde jag 20min innan och 20min efter.

Kanske du kan börja med att dela upp det? Kör de 10 minuter du klarar, sen vilar du 5 minuter, sen upp på den tio minuter igen.. Till sist lär du nog stå på den ett tag du med!! Lycka till :D

• deddan

Och motståndet glömde jag! Jag brukar köra på weightloss. Där kör jag level 5

1min - 25 av 100
    1min - 20 av 100
    1min - 25 av 100
    2min - 30 av 100

Så fortsätter det för mesta delen av tiden! :)

Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??