• Anonym (what!?)

Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??

Jag känner mig jätteduktig som orkar träna 10 min exakt med den apparaten.. Sen är jag helt slut, måste ha vatten och får mjölksyra i benen....

Jag väger 73 kg till mina 161 cm.

Trampar ni utan motstånd eller? Tell me!!!!

• Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??
  • Pondus

nja, har 30 kg övervikt (är 170 cm) och brukar köra på nivå 8 i 20 minuter som uppvärmning innan jag styrketränar. på 20 minuter har jag "sprungit" 2,2 km så jag har rätt bra tempo tror jag.
    Tricket är att tänka på något annat och inte stirra på displayen - då blir allt olidligt :)

• Anonym (what!?)

Dum fråga kanske men kör ni med eller utan motstånd? Det är ju exakt samma sak som att gå uppför 3000 trappor..

• Mamma och Mor

Jag har inga större problem att orka med crosstrainern, det som får mig att krokna är tristressen för jag tycker det är sååå trist. Nåja, med hjälp av en tv så fungerar det att orka med 30 minuter ;)
    Jag är 161 cm lång och väger ca 53 kilo. Är skapligt vältränad men långt ifrån någon "biff" så att säga. 

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Anonym (what!?)
    Jespis skrev 2012-03-12 19:13:25 följande:
    Men hur kan du bli så slut innan du ens svettas?
    Jag frågar mig själv samma sak Drömmer
  • Skabetti

Jespis, kan bara svara för mig men jag blir trött när pulsen stiger!! Och innan pulsen stiger har jag inte hunnit svettets!

• Anonym (what!?)
    Skabetti skrev 2012-03-12 19:15:25 följande:
    Jespis, kan bara svara för mig men jag blir trött när pulsen stiger!! Och innan pulsen stiger har jag inte hunnit svettets!
    Precis så är det!

Nä, jag ska ge det ett nytt försök imorgon..

Jag ska slå 3.30 min med hjälp av en mp3spelare
  • Morriiss

Jag kör med motstånd... utan motstånd skulle jag nog palla mer än 10 min....

Ska hoppa upp nu bara därför... återkommer snart med status haha  

• Jespis

Värm upp lite lättare, du kan ju öka motståndet när du blivit varm och kommit igång. Har du provat att köra med pulsklocka? Det låter som om det vore en idé att hålla koll på pulsen och lätta lite på intensiteten om den sticker iväg.

• Candylicious

Jag antar att du gör som jag gjorde första gången, fullt ös medvetslös?! Starta saaaaaaakta och öka allt eftersom. Det svåra när man kommit upp i hög speed är att sakta ner, känns som man ska falla av!

Svar på tråden Hur orkar man träna 30 min med crosstrainer??