• Anonym (twins)

ta pregotime enbart för att få tvillingar?

vet inte direkt om tråden ligger rätt men som rubriken säger...
    vill å gärna ha tvilligar. har dock inget problem med att få barn,.
    skulle man kunna ta tabletterna utan att ta kontakt med läkare?
    tack på förhand! 

• Svar på tråden ta pregotime enbart för att få tvillingar?
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (villoxåhatwins) skrev 2012-03-12 21:49:56 följande:
    sertralin?
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:14:27 följande:
    precis! :D
    Är inte det en tablett för att behandla depression?
  • Cotterpin

Oj, du borde nog läsa på biverkningarna lite..

Överstimmulering, cystor, flerbörd och att sabba sin egen cykel får att bara nämna några biverkningar man kan få och som är relativt vanligt när man tar pergo och även har egen äl.

Med tanke på hur jag mått under behandling hade jag aldrig velat utsätta min kropp för det utan täta läkarkontroller.

• Coyote
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-03-12 22:22:40 följande:
    Är inte det en tablett för att behandla depression?
    Eh jo? Så vitt jag vet så tillhör inte stimulerad ägglossning biverkningarna...
  • tystlängtan

varför vill man FÖRSÖKA utsätta sig för de större risker som finns vid en flerbördsgraviditet? ja, förutom de andra komplikationerna som folk redan har nämnt i tråden som man kan få av att på egen hand mixtra med kroppen. Så otroligt dumt...

• Anonym (twins)

urs inte roliga bivärkningar..
    tror ni inte det finns någon form av "privat" läkare som man kan gå till??? 

• Coyote
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:48:36 följande:
    urs inte roliga bivärkningar..
    tror ni inte det finns någon form av "privat" läkare som man kan gå till??? 
    Det är klart det finns. Bara att googla och betala och se glad ut, om du hittar någon som är villig att hjälpa dig.
  • Anonym (twins)
    Coyote skrev 2012-03-12 22:51:31 följande:
    Det är klart det finns. Bara att googla och betala och se glad ut, om du hittar någon som är villig att hjälpa dig.
    hmm.. får kolla upp de där ;)

ingen annan som vet något sätt som ska kunna ge tvillingar?? 
  • Coyote
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:54:32 följande:
    hmm.. får kolla upp de där ;)

ingen annan som vet något sätt som ska kunna ge tvillingar?? 
    Enäggstvillingar är ju typ av missbildning eller mutation. Tvåäggstvillingar kräver att man släpper två ägg vid ägglossning, du får väl googla huskurer om att stimulera ägglossning.
  • Anonym (twins)
    Coyote skrev 2012-03-12 22:59:12 följande:
    Enäggstvillingar är ju typ av missbildning eller mutation. Tvåäggstvillingar kräver att man släpper två ägg vid ägglossning, du får väl googla huskurer om att stimulera ägglossning.
    det var ju inte direkt kunskapen om tvåägg/enäggs tvillingar jag fråga om jag fråga om hur man skulle få nått av -.-

Svar på tråden ta pregotime enbart för att få tvillingar?