• Nemiia

Före och efterbilder, viktminskning.

Anonym (påG!) skrev 2012-07-31 13:25:52 följande:
    Men det ÄR ju OT om man inte kan läsa vad det står i ts! Kan inte ni kämpar skriva i en gå ner i vikt tråd istället och återkomma när ni är klara??
    dessutom om du läser TS första kommentar i tråden så står det att även hon hade 10 kg kvar. Det står ingenting om att man MÅSTE vara färdig med sin viktnedgång.
  • Nemiia
    tusshh skrev 2012-07-31 13:43:21 följande:
    tack å bock! - blir väl lynchad om ja säger de men LCHF fixade biffen... ;D
    har dock återgått till 'normal' kost men har inte gått upp nå nämnvärt.. typ 2kg eller så.. försöker att hålla sockret nere iaf.. =) 
    äsch tror inte att LCHF är farligt en kortare period men jag tror inte att man ska äta det för alltid. Så som du har gjort är nog bra, att återgå till normal kost sedan. Själv kör jag bara på träning, mindre portioner och bara nått sött max en gång i veckan. Sedan har jag tagit små steg i taget med kosten, bytt ut flingorna och äter knappt något vitt bröd osv men i stort sätt äter jag precis som jag gjorde innan och det inklusive pizza och sådant men bara en halv istället för en hel. Än så länge ger det fortfarande resultat. Känns som att detta är något jag kan hålla i eftersom inget är förbjudet. Dock startade jag upp med en sockerfri månad för att bli av med sockerberoendet och kunna få ett normalt förhållningssätt.
  • Nemiia
    Vilda Tiger skrev 2012-07-31 13:49:06 följande:
    Jag har sedan juni 2010 (dagarna före min son föddes) gått ner närmare 40 kg. Dessa byxor köpte jag en vecka efter att han var född, och då stod jag och grät i provhytten på Kappahl. De satt till och med ganska tight... Nu är jag på väg ner igen efter att ha stått stilla i över ett år (fattar inte varför) så de sista kilona tar jag med måltidsersättningar. Jag närmar mig normalvikt men har några kg kvar innan jag når dit. Idag känner jag mig rätt fin, är stolt över vad jag har presterat och vill aldrig mer bli så stor. Innan jag födde sonen, vilket är mitt andra barn, vägde jag över 110 kg, och idag närmar jag mig 70. Jag har som mål att landa på 65 för att ha svängrum upp till 68, vilket är det jag ska väga som mest enligt BMI. Så 5-6 kg kvar då.

Jag får till och med plats i ett av benen idag.
    men wow vad duktig du har varit! Allt cred till dig!
  • Nemiia
    Vilda Tiger skrev 2012-07-31 13:52:27 följande:
    Tack! Och du sen då - du är ju på god väg! Skitbra!
    Tack! Jag känner mig fortfarande taggad och det blir man ju när man märker att man orkar med, är piggare och klarar saker man inte klarat på flera år :) Men nu går det ju långsammare än i början men för tillfället väger jag mindre än vad jag vägde in mig på, på MVC :)
  • Nemiia
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-07-31 14:03:55 följande:
    Ja det har jag, ser ingen skillnad ändå :/
    får man fråga hur mycket du startade på? Vågar du dela med dig av bilderna? Kanske jag kan se?
  • Nemiia
    sofran83 skrev 2012-08-01 07:17:42 följande:

sofran.blogg.se/viktresan
    Wow fan vad cool du är!! Ska titta på dina bilder när jag har motivationsdipp! Otroligt bra jobbat. Jag har ungefär samma målvikt som dig. Hur lång tid har det tagit att gå ner för dig?
  • Nemiia
    Vilda Tiger skrev 2012-08-01 22:49:19 följande:
    LindanÖ Jag fryser in en måltidsshake i isformar. Suger på en sån då och då. Tar en frusen jordgubbe ibland med.

Frusna jordgubbar är guld! Läkerol var min räddning i början eller en näve naturella nötter. Idag har jag förresten gjort mina första powerbars för att kunna ha som melodis på jobbet när det finns lite tid eller efter träning. Dom blev rätt goda faktiskt
  • Nemiia
    Jon the papa skrev 2012-08-21 01:53:40 följande:
    Så nu har jag ju babblat om lchf utan att visa kort på ett tag. 

Så dags för lite fåfänga :) Fast det förtjänar jag med att ha gått ner ca 25 kg tycker jag. 

Lchf med ett uppehåll på ett halvår typ där man svullade upp sig.

Till vänster ser ni tallriksmodellen och bullar.

Till höger mätt och glad på naturligt fett(ägg&bacon och allt i min lchf mat mapp jag länkade till om ni trycker på "visa enbart mig") Så nä fett gör en inte fet :)

Endast tränat 2ggr veckan senaste 2 månaderna.
    Så äta rätt står mest för tillfixningen. Nu ska man bara minnas de satans magövningarna man ska göra mellan styrketräningen så den blir lite roligare :) 

Himla snyggt jobbat!! Så om jag inte räknar helt fel, har det tagit runt två år? Jag hade också 25 kg att gå ner och har väl ungefär 13 kg  kvar, men då ser jag iaf ungefär hur lång tid det kan ta. Första halvan gick ju hyfsat fort men andra är segare, tips? Obs jag äter inte LChf
  • Nemiia
    Nemiia skrev 2012-08-21 08:00:10 följande:
    Himla snyggt jobbat!! Så om jag inte räknar helt fel, har det tagit runt två år? Jag hade också 25 kg att gå ner och har väl ungefär 13 kg  kvar, men då ser jag iaf ungefär hur lång tid det kan ta. Första halvan gick ju hyfsat fort men andra är segare, tips? Obs jag äter inte LChf
    Fast om jag ska gå ner till vad som anses som normal BMI så är det minst 15 kg men mitt mål är 75 kg till min 172 cm
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.