• Nemiia

Före och efterbilder, viktminskning.

Eleonor86 skrev 2012-08-21 11:29:10 följande:
    Ca. 120 kg på förebilden och 99 kg på efterbilden! 

Har vägt 130 som mest och är nere på 96,2 nu! 19 kg kvar ! :) 

Wow vilken skillnad! Bra du är! Jag är så fascinerad över att det kan synas så mycket i ansiktet. När jag började trodde jag inte att mitt ansikte skulle förändras så mycket men det gör det, syns även brutalt mycket på dig :)
  • Nemiia
    Jon the papa skrev 2012-08-21 20:09:09 följande:
    Hej på dig o tack:)  Nä kan inte säga att det tagit 2 år, får nog säga att det tagit mig 1½ år, och på det året så slutade jag huxflux med dålig motivering med mitt lchf i ett halvår men då gick man upp ett par kilo på en gång. Så man kan säga 1 år med mer och mindre strikt lchf och lite fusk varannan helg ungefär.  Mitt tips är och det är enbart mitt enda tips jag kan komma med är att börja med lchf. Ska man ner i vikt är det det enda hållbara som jag ser det. Och mest effektivt. Fast jag ser mer viktnedgången som en härlig bonus. Jag blir starkare, orkar mer, mår så vansinnigt mycket bättre. blivit kvitt min dåliga mage och funktionen hos denne. Samt blivit kvitt min extrema pollenallergi. Skumt nog fått mer hår i vikarna som varit hårlösa sedan 19års åldern också.  Kör strikt lchf i 2-4 månader så vågar jag säga att du gått ner de där 13 kg lätt. Skiter fullständigt och har alltid gjort det i vad BMI är. Uselt mått för människor. Normalvikt för mig i bmi är alltifrån där jag är nu men går jag ner 3 kg till vilket jag kommer göra innan jag åkar i vikt i muskler så kommer jag liksom vara underviktig, men jag får väga 83 kg och fortfarande vara "normalviktig" kan säga att då är jag fet. eller grymt jäkla muskulös. Lycka till med din nedgång, men det enda tipset jag har är just sluta äta kolhydrater om du nu gör det, ligg på 15-20g kh om dagen ät mer naturligt o gott fett så man håller sig mätt och belåten. Försök inte helgfuska eller "unna" dig den första månaden hur frestande det än må vara, efter det så kanske unna lite varannan helg eller nått. 

Tack för svar. Dock är LHC Inge för mig eller snarare jag vill inte gå på någon diet. Det har gått så pass bra hittills att jag känner att de bli mer hållbart för mig även om det tar längre tid att gå ner. Jag ha inga förbud utan kan äta allt men i mycke mindre mängd. Får nog bli så ändå. Känner mig själv och ve att jag kommer att falla tillbaka om jag börjar med diet. Startade mm viktminskning med en sockerfri månad men nu tillåter jag mig att u nya mig något ibland, ser det inte som fusk
  • Nemiia
    Jon the papa skrev 2012-08-21 22:30:41 följande:
    Fast det låter som om du tror lchf är nån diet som typ nått viktväktartjaffs, det är ju ungefär som man är skapt att äta (förutom grädde o mejeriprodukter) du får försöka nå ditt mål på vilket sätt du vill såklart. Lchf är en kosthållning(eng dieet iofs) men du borde nog läsa på lite om vad det faktiskt är. Testa en månad, ingen utav mina nu 15 vänner som kört en testmånad har gjort det med dåligt resultat och har förstått hur dåligt man mår på standardkost, nu har du ju inte sagt vad du äter eller så, skriv gärna hur du äter. 

Men jag vet vad det är, har läst mycket om det. Min åsikt är att jag inte tror att det är något man ska hålla på med en längre tid. Kortare period absolut. Docknmår jag bra av den kost jag äter nu. Men detta blir alldeles för mycket ot
  • Nemiia
    Göteborgsbruden skrev 2012-08-21 23:18:55 följande:
    Snälla, ta lchf tjafset privat/annan tråd.
    sorry ts jag vill inte vara ot så skriver inte mer
  • Nemiia
    Anonym skrev 2012-08-23 18:03:55 följande:
    Vilken skillnad! Har du också kört LCHF som alla andra i den här tråden?

Alla kör inte lchf:)
  • Nemiia
    trollunge86 skrev 2012-08-23 17:49:37 följande:
      delar med mig jag med! från 70kg till 56, :)

Verkligen snyggt!
  • Nemiia

Hej!

Jag skrev i den här tråden när jag hade gått ner 5 kilo tror jag. Nu har jag gått ner ca 19 kg och tänkte att det var dags för lite bildbevis igen. Dock har jag inga klockrena före och efter bilder men men

Här väger jag som mest runt 101 kg

Här 82 kg och ca 8 kg  (helst lite till) till mål

Eller om denna visar bättre?

• Nemiia
    Tom Araya skrev 2012-11-27 21:14:12 följande:
    Bra jobbat! Snygg tjej blir snyggare.
    Lycka till med resten. Solig
    Tack! Jag kämpar vidare sista kilona är svårare.
  • Nemiia
    Maria1982 skrev 2012-11-28 08:34:54 följande:
    Nemiia: jag kämpar fortfarande med mina sista sex kg efter två år...
    Men skam den som ger sig
    Ja du jäklar vad trögt det går det sista :S
  • Nemiia
    Tesselajnen skrev 2012-12-01 18:35:55 följande:
    Tog en bild för att skicka till en kompis på ny klänning/stövlar som jag köpt. Tänkte inte mer på det tills jag hittade ett gäng bilder från tiden runt förra julen/nyår. De här två bilderna är de sista bilderna på mig innan jag i januari i år tog tag i min vikt.

Jag är 8 - 13 kilo från min målvikt i dag, ska se hur det känns när jag når -8 kilo till, ev blir det upp till -5 kilo ytterligare. Får se hur det känns mentalt och kroppsligt när jag är där. Glad (Skillnaden mellan bilderna är -27 kilo.)

Härligt kämpat!!
  • Nemiia

Här är ett litet före och efter kollage. 22 kg har jag gått ner på 8 mån.

• Nemiia
    MissGrimm skrev 2013-01-18 12:47:35 följande:
    Wow! Sjukt imponerande! Tummen upp på det =)
    Tack! I feel good :)
  • Nemiia

Ni är grymt duktiga allihopa i den är tråden, starkt jobbat och heja heja!!

• Nemiia
    Anonym (15kg) skrev 2013-03-14 14:44:09 följande:
    Bara för att jag är stolt Glad

Shit vad grym du är!! Riktigt snygg midja. Jag har liknande magse som sig efter barnafödande och viktnedgång

• Nemiia

Har lagt in bilder här förut men nu är det inte jätte långt kvar till mål så tänkte dela med mig av en före/efter bild till. Nu är det ju inte så gott om före bilder och speciellt inte i helformat så att säga, så med risk för upprepning på före bilden. Ca 7-9 kg till är drömmen att få bort men får se vart det stannar.

Före: ca 101 kg
    Efter: 79-80 kg

• Nemiia
    buffybuffy skrev 2013-06-16 22:44:48 följande:
    Jag som fetast vägde kanske 100 kg. Nu är detta jag:väger runt 83 kg. Jag nu :)

Bra kämpat! Kör du någon diet? Jag har nästintill likadan mage som dig. Tycket det är extremt svårt med den nedre delen
  • Nemiia
    Anonym (mio) skrev 2013-06-16 23:57:24 följande:
    Du är jättefin på båda bilderna! Grattis till viktnedgången! Får jag fråga hur lång du är?

Tack! Jag är 172 cm
  • Nemiia
    buffybuffy skrev 2013-06-17 15:18:58 följande:
    Nemila du är super snygg:) bra gjort, får man fråga hur du gjorde?

Tyvärr räckte det med en graviditet för att min mage skulle bli så (absolut inget mot dig!) bara lite besvärligt att bli av med. Jag har inte heller gått på diet utan bara sunt förnuft mer ut mindre in. Började röra på mig och ökade intensitet när jag orkade, halverade portionsstorlekarna och åt mellanmål för att hålla blodsockret i shack. Samt började resan med en månad fri från socker och skräp. Inga förbud efter det för det funkar inte för mig unnade mig ibland men. Valde en sak istället för tre som innan
  • Nemiia
    buffybuffy skrev 2013-06-17 15:18:10 följande:
    Efter 4 barn så ser den jäkel ut så:) nej ingen diet alls, utan jag gick 6 dar i veckan vanlig promenad men gick då 4-5 timmar .På 6 veckor gick jag ner 17 kg:)

Starkt jobbat av dig, riktigt bra jobbat!
  • Nemiia
    buffybuffy skrev 2013-06-17 21:55:03 följande:
    Tack:) man får bara köra vidare ,mer orkar man inte:)

Det kommer nog gå bra:)
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.