Tips om dhea
Mitt tips är att köra på stenhårt med ÄL-test den kommande cykeln. Efter missfall kan det ju vara lättare, men ÄL kan också komma vid en annan tidpunkt än den brukar. Hoppas det tar sig i en kommande cykeln!

. Där skall ju alla provresultat finnas. Helt idiotiskt av dem att kräva att du skall lista exakt vilka provsvar du vill ha ut - aldrig hört något så dumt.

Eller jag har gjort i ordning allt och ska bara gå till den gula lådan. Kommer definitivt bli av i helgen i alla fall.
Jag delar med mig av en läsvärd avhandling från Uppsala Universitet som kom i mars i år.
Avhandlingen tar upp chansen för att lyckas vid IVF. Har väl inte riktigt med DHEA att göra utan med med IVF. Men det är ju många i tråden som går den vägen. 
Kvinnor med PCO har högre chans att lyckas vid IVF.
Avhandlingen kan läsas på följande sida
uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:602740/FULLTEXT01
Menscykelns längd var ju också viktig enligt avhandlingen.
Jag ligger tyvärr inte så himla bra till där med mina 26 dagar. >34 skulle tydligen vara bra. Någon som känner till något sätt att få upp en längre cykel? Jag åt birdrottninggele i 2 cykler förra våren och det minskade min cykellängd med 3 dagar. 
Jag funderar på att börja äta DHEA nu ändå, trots att jag inte fått något DHEA-S test. En liten dos på 25mg per dag borde inte vara alltför skadligt tänker jag(?).
Med tanke på min regelbundna och korta menscykel så har jag troligen inte PCo eller ett väldigt högt AMH heller. Jag har heller inga symptom på PCO.
Visst är det så att flera av er har fått en lite längre menscykel med DHEA?
Jag tänker också på mitt missfall i början på november. Jag var ju då gravid i vecka 12. Visst är det så att livmodern utsöndrar DHEA under graviditet? Första mensen efter missfallet var lite mysko och jag tror inte att jag hade ÄL då, men andra mensen kom efter 32 dagar. Jag körde med lite ÄL-test just kring då jag brukar ha ÄL, men de var ju toknegativa så jag blev ganska ledsen. Det var en vecka där i december som vi inte hade sex och troligen var det då jag hade ÄL. Jag är så sur på mig själv att vi sumpade den chansen, men jag hade ingen koll på att mensen skulle bli så lång då. Det var kanske för att kroppen just haft en högre dos av DHEA under gravidveckorna ...
Jag ska nog vänta till nästa mens, men sen kör jag nog på med tabletterna jag har hemma. 
Jag springer tre gånger i veckan och kör styrketräning någon av de andra dagarna också för att hålla igång kroppen och blodcirkulationen.