• Yezzica

    Vi som skall ha barn i November 2012!!!

    Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!

  • Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!
  • Tjejgänget
    EmmaGustafsson85 skrev 2012-04-30 11:16:02 följande:
    Ska passa på o fråga er här, igår efter lite mys med gubben så började ja blöda. och fortsatt även idag, men mer gammalt blod. Ringde mvc.. fick bara te svars att ja du är ju i vecka 11 och innan vecka 12 är risken för missfall anska hög, bara at vänta och se!! och ja visste inte vad ja skulle säga.. blev ju helt knäckt av detta svaret. Va ju inne på UL för 2 veckor sedan och där fick ja se lilla lvet och hjärtat som bankde på som bara den. Men ja tog mod te mig och ringde till kvinnokliniken istället. och fick till svars att detta va helt normalt och inget att oroa sig över. Men att avstå från mys ett tag iaf! Någon mer som vart med om detta el?
    Att det kan blöda efter sex då slemhinnorna kan vara lite torra borde dom ha upplyst dig om!! Vet att det har hänt många andra. Nu håller vi tummarna att det var så! Kram!!!!!Hjärta
  • EmmaGustafsson85

    Tack, ja det ha iaf slutat blöda. så dte va nog ingen fara, men hu va nervös man blir när man får såna svar, kram

  • Tjejgänget

    Jag kräktes natten till första maj och har sedan dess legat med migrän. DEt jobbiga är att min man också varit dålig så det har varit väldigt kämpigt. Nu är barnen i skola och dagis. Så nu skall jag vila. Magen den växer och ser ut som en fotboll

  • Flattis

    Idag var jag på UL och såg ett litet pyre vinka åt mig på skärmen, så nu tar jag mod till mig och skriver här.

    Jag har varit så himla orolig för att pyret är dött (fick MA förra gången vi försökte) så det känns minst sagt skönt att ha kollat. Nu är jag 10+5 så nu känns det som att oddsen är lite bättre för att det ska gå vägen, men jag är fortfarande orolig såklart.

    Beräknad till 22:a november än så länge.

  • Flattis
    1.
    2. Kajo80, första barnet! 
    3.
    4.
    5.
    6. FridaBo, andra barnet. dotter 1 år 
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12. 
    13.Puffar, Första barnet 
    14. 
    15. Yezzica, Andra barnet. Son 5år 
    16. 
    17.
    18.Tjejgänget- Väntar sjätte barnet. Har fem döttrar 
    19.
    20. geaka, första barnet 
    21.
    22. Flattis, första barnet
    23.
    24.Theosmatte, första barnet, bor i skåne.
    25.  
    26. Katalysator, första barnet. Emmagustafsson: andra barnet. Son 20 mån!
    27.
    28. Rossan 80, väntar andra barnet. Dotter på 2,5 år, Nenne12, väntar 3:e barnet. Tva söner(6&4) 33år/Stockholm
    29. Fröken Värmland, väntar fjärde barnet, son 9 år, dotter 8 år, son 1,5 år 30.
  • Tjejgänget
    Flattis skrev 2012-05-02 12:22:33 följande:
    Idag var jag på UL och såg ett litet pyre vinka åt mig på skärmen, så nu tar jag mod till mig och skriver här.

    Jag har varit så himla orolig för att pyret är dött (fick MA förra gången vi försökte) så det känns minst sagt skönt att ha kollat. Nu är jag 10+5 så nu känns det som att oddsen är lite bättre för att det ska gå vägen, men jag är fortfarande orolig såklart.

    Beräknad till 22:a november än så länge.

    HÄRLIGT!!!! Skrattande
  • novemberbebis
    LittleMermaid skrev 2012-04-29 14:41:15 följande:
    Hej Hej!

    Jag har BF den 24 nov med andra barnet, veckorna bara flyger iväg tillskillnad från första graviditeten då de typ stod helt still!  Har inte alls många symptom än, trötthetssvackan är över, hunger & cravingsveckorna är slut och nu är jag mest inte särskilt sötsugen och har lagt på lite flubb på magen. Men jag är inte orolig ett dugg, förra graviditeten hade jag inte heller knappt några känningar innan v 15 (första sparken) så denna gången känner jag mig lugn över att det är som det ska. Kub närmar sig om ett par veckor, ska och ta blodprovet imorrn tänkte jag.... Tja, det var jag det! ska kika igenom hela tråden vid tillfälle! {#emotions_dlg.flower}  
    Halloj!

    Det känns bättre i mitt lite oroliga hjärta när fler inte har så mycket symptom! Skrev härom veckan här att jag är lite orolig för min "symptomfrihet". Har lite liknande som LittleMermaid, hade grymt hungersug och mycket trötthet de första veckorna, samt ont i brösten och då och då lite mensliknande verk och lite ryggont. Nu har de flesta av dessa symptom avtagit och jag har knappt alls haft paradtecknet illamående... Funderar ändå på att försöka få ett vul, men enligt min barnmorska kan det hända att de privata klinikerna har för mycket att stå i för att vula de som är "vanligt oroliga".

    I morgon går jag in i vecka 11. Jag är beräknad (enligt familjelivs kalender, alltså) till 29 november. Hänger gärna på här i tråden så att vi kan jämföra upplevelser... Det är min första graviditet efter låååång tid av längtan (men inte så lång tid av aktiva försök).

    Mycket spänd på att snart få berätta för folk... Har ni andra börjat göra det?

    Är det förresten någon annan som bor i Uppsalaområdet?

    Jo just, nu kom jag på något som eventuellt kan vara graviditetsrelaterat - den senaste veckan har jag börjat känna av lågt blodtryck, yrsel när jag ställer mig, osv. som går över efter något ögonblick. Har läst någonstans att det kan ha med detta att göra. Det bör väl iaf inte vara farligt? Det är väl högt blodtryck som kan vara problematiskt?

    Kram på er, medsystrar!

     
  • andersson01

    Du och jag är i precis samma situation kände jag med en gång. Inget illamående, men trött och hungrig. Thats it! Är i vecka 10. Funderade också på att försöka få ett vul men jag vet inte. Kanske inte är så ovanligt som jag trodde då att inte ha några symptom knappt? Också första barnet. :)

  • hzabo

    novemberbebis: blodtrycksfall är väldigt vanligt, o som du skrev inte farligt :) jag brukar få mina om jag står stilla länge (typ kassakö), reser mej upp snabbt, efter duschen osv. bara sätt dej ner om det är möjligt, sen hjälper salmiak pastiller jättebra, tex när man shoppar.. jag hade jätteproblem med detta i min förra graviditet.

  • LittleMermaid

    V 11 nu och är fortfarande tunn som en pinne, inget illamående (dock inte så sugen på mat längre), trött men sover ju knappt på nätterna pga sonen - nä jag känner mig precis lika ogravid som förra ggr vid den här tiden! Får se vad KUB'et säger den 15:e men väljer att tro stenhårt att det ligger en liten en där inne. Annars får vi ta det då.
     
    Vi har berättat för de familjen och de flesta nära vänner, men jobbet väntar jag med ett tag.... är ganska ny och håller fortfarande på att "komma in i gänget" i ett delvis ganska knepigt och svårflirtat gäng  - tänker att det kanske kan bli lite svårare om de vet att man ska sluta igen till hösten! :-/

    Idag hoppade sonen i sängen där jag låg, ramlade och satte ett knä RAKT på lillebror (dvs magen) Aj.    

    Nä nu ska den här gå och lägga sig, fredag eller måndag, klockan 6 ska sonen upp imorrn och fem-sex gånger har han nog planerat att vakna däremellan. Ibland funderar jag på vad man gett sig in i när man skaffar EN TILL! Haha!                   

         

Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!