• Bellini2

Shampoo som inte svider?

Vad använder ni för shampoo som inte svider och som håret blir fint av?

• Svar på tråden Shampoo som inte svider?
  • Barnlängtan88

Jag vet att dom gör det finns info på nätet. Kan ta fram den.... Lika med lepsyl. Funderat på varför man aldrig kan sluta smörja när man börjat?!

• Regnig måndag
    Barnlängtan88 skrev 2012-03-24 14:07:03 följande:
    Skogsvitter, om du läser på vet du att bensin är en mineral
    Då antar jag att du öht inte äter något läkemedel eftersom det är mycket vanligt att man har bensin och andra lösningsmedel i produktionsledet. Det innebär inte att det innehåller bensin osv.!

Men du litar alltså på en hemsida som refererar till någon helt okänd person "med en skönhetssalong".

Har du någon mer seriös källa för ditt påstående?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Barnlängtan88 skrev 2012-03-24 14:05:57 följande:
    stinafranzen.wordpress.com/2010/10/12/lypsyl-.../

Det är bara en början. Finns hur mycket som helst. Va inte den jag sett förut. Känner en ssk som säger samma sak. På vc har inte koll på vad mineralerna kommer från. Man ska inte tro allt sjukvården säger. Man måste välja aktivt.
    En blogg.

"Lypcyl är bensin"

Rubriken ger dig inte en liten hint om att detta är skrämselpropaganda och konspirationsteorier a´la vaccinationsbly?

Tror du att lypsyl är bensin?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • skogsvitter
    Barnlängtan88 skrev 2012-03-24 14:07:03 följande:
    Skogsvitter, om du läser på vet du att bensin är en mineral
    Ja jag vet att bensin är en mineral, det betyder inte att alla mineraler är bensin! Det finns många olika mineraloljor, alla är naturligtvis inte att jämställas med bensin! Jag försvarar inte mineraloljor, jag tycker att det är mycket bättre att använda sig av vegetabiliska, men skräckpropaganda i form av lögner betackar jag mig för.
  • skogsvitter
    Barnlängtan88 skrev 2012-03-24 14:05:57 följande:
    stinafranzen.wordpress.com/2010/10/12/lypsyl-.../

Det är bara en början. Finns hur mycket som helst. Va inte den jag sett förut. Känner en ssk som säger samma sak. På vc har inte koll på vad mineralerna kommer från. Man ska inte tro allt sjukvården säger. Man måste välja aktivt.
    Men snälla du, detta är en blogg! Utan några som helst källanvisningar men ren och skär rappakalja! Har du ingen som helst källkritik!?
  • miljarden

Håller med Kixan om att schampo är överskattat. Vatten räcker. Vid extremfall får vår som använda vårt schampo, har hänt kanske fyra gånger under 17 månader.

• skogsvitter
    Barnlängtan88 skrev 2012-03-24 14:08:00 följande:
    www.magasinvera.se/tankvart/eko-darfor-ar-din...
    Löjligt. Lypsyl innehåller paraffin, det är inte bensin! Det är en sorts mineralolja, men det är inte bensin! Det är inte samma råolja. Så sjukt okunnigt att påstå något dylikt att jag knappt vet vart jag ska ta vägen... även om det nu skulle råka vara samma råolja, så kan man ju ändå inte säga att det är bensin eftersom slutprodukterna är vitt skilda!
Svar på tråden Shampoo som inte svider?