Shampoo som inte svider?
Vad använder ni för shampoo som inte svider och som håret blir fint av?
Vad använder ni för shampoo som inte svider och som håret blir fint av?
sluta använd schampo och börja med balsammetoden eller no poo. :)
Om råoljorna och paraffin:
www.shenet.se/ravaror/paraffin.html
Skogsvitter. Det är precis den sidan jag fått den inom om. Va bra:). Shenet. Visste inte vad den hette.
Jag ville bara öppna era ögon lite. För det har jag själv fått. Jag är inte alls någon som inte använder något sådant. Det enda jag är noga med är just min dotters produkter. Jag äter Tom penicillin och jag vet att det mesta är gjort på råolja vilket även står i din länk.
Jag tycker att det är en bra sak att tänka på. Jag använder Apotekets krämer till min dotter om jag måste. Så ta det lugnt. Ni behöver inte bli så upprörda;)
shenet är en bra sida, men där står inte att hudprodukter innehåller bensin... då har du gravt missuppfattat. Mineralolja ja, bensin nej. Det var det vi alla reagerade på. Eftersom det helt enkelt inte stämmer. Rätt ska va rätt!
Nej alltså. Det är gjort på samma mineraler som man gör bensin av!!
Då förklarade jag min klumpigt. Helt rätt
Haha. Regnig måndag. Du har nog missat det jag och skogsvitter skrivigt. Det där va sidor som jag hittade just då. Det va shenet jag skulle länga till men inte kom ihåg va den hette. Det är en bra sida!!!!
Ojojoj du verkar då sjukt upprörd på något som du inte kan något om. Källkritik kan jag verkligen. Jag kanske förklarade lite otydligt bara men lös det jag och skogsvitter skrev och lugna ner dig. ;)
Jag läser inte random fakta!! Tror du verkligen allt är bra i krämer och medicin? Det ända jag sagt är att jag tycker det är läskigt att använda produkter på min dotter som görs på samma olja som bensin!!
Jag ångrar att jag skrev något förhuvudtaget. Jag har förklarat vad jag menar och tycker det är konstigt att ni kommer med sånna påhopp. Känner mig fakstiskt sårad. Men det är väl det ni tycker är kul
=(
Jag kör No Poo här hemma med bikarbonat + balsam, men sonen på 8 år använder Änglamarks Schampo som vi inte upplever svider i ögonen. Han ogillar starkt att tvätta håret men då vi enbart tvättar hans hår 1-2 gånger i månaden på sin höjd så får han använda schampot.
Bebis använder vi så klart inte schampo och dylikt på alls.