Inlägg från: elonpelon |Visa alla inlägg
  • elonpelon

Skriva: Lämna barnen hemma, utan att vara otrevlig ??

Hej !
    jag fyller 40 snart och har tänkt att ha 40-årsfest på ett trevligt ställe. Tyvärr får det "bara" rum ca 50-talet personer och vi har tänkt att skriva på inbjudan, något om att kanske lämna barnen hemma, dels så de vuxna kan få åka själva och slappna av, men även för att det är ont om plats. Hur ska man skriva, för att folk inte ska ta illa upp ?
    Vill inte att något ska känna sig illa till mods. De som har riktigt små barn, får ju givetvis ta med dem , men tonåringar som man aldrig träffar och övrig barn  som mankan lämna bort, tycker vi kanske att de kan försöka fixa barnvakt åt. Vi har absolut inget emot barn, men som sagt platserna är begränsade. Hur skriver man ???

• Svar på tråden Skriva: Lämna barnen hemma, utan att vara otrevlig ??
  • elonpelon

Pickeli...den var bra, gillar den : )

Tar gärna mot fler tips, kan vara bra att ha, för det lär bli fler fester. Bara maken har ju 8 syskon, som har barn, som har barn, som harbarn...då kanske ni förtår. Det bara går inte och där vi ska vara är ett mysigt ställe som jag vill fira min dag på : )  

• elonpelon

mikro E...det låter som en supa-fest den första är riktad till eller om ; )

Tack för alla tips, nu vet jag ungefär vad jag kan skriva. Tusen tack : )  

• elonpelon

Jag skrev aldrig något sedan, utan jag tror de flesta förstår ändå och sedan är det inte jag som tar emot anmälningarna, men den som gör det kommer att säga till att barn är välkomna, men att platserna inte är så många,s å man vet ok det om mankommer : )
    Hoppas attd et blir bra.

Någon här som vet var man kan få tag i en gästbok där det står typ 40-åringen och sedan kan gästerna fylla i en hälsning ?   

• elonpelon

Johan70...det finns alla typer av gäster, men de är nog väldigt få, men de finns

Svar på tråden Skriva: Lämna barnen hemma, utan att vara otrevlig ??