Soc lägger näsan i blöt
Advokathjälp behövs om socialen börjar trakassera dig.
Advokathjälp behövs om socialen börjar trakassera dig.
Rättshjälp finns % från löneinkomster tas, så höginkomsttagare betalar mycket mer. Men det ska vara en advokat som jobbar med barnskyddsärenden och läser alla journaler och är duktig på att uttrycka sig. Helst ska hon vara mamma också så hon vet hur det är att vara småbarnsförälder.
Därför att Mamma var upptaget, du då?
Ja, någon logik i det förstår inte jag heller, men yrkesstoltheten över sin förträffliga bedömningsförmåga tycks vara involverad. Sanningen är att lagen tolkas till deras bedömning.
Tycker du att det är kränkande att bli kallad korkad? Ska man anmäla såna som gör personliga påhopp i inlägg i FL.? Du verkar ha obearbetade aggressioner Anonym (soc) En psykiatrisk utredning angående din lämplighet som lämplig inom vården borde göras.
Kort sagt du beter dig illa, på gränsen till psykisk misshandel av TS. Varför skulle hon vilja svara dig?
TS tala med en advokat omgående. Banda in möten med soc.
Det där med potträning började soc.dir och soc. arbetarna med sist för en månad sedan. De har inga bevis, utan det är något de hittat på. Att fotografera ett barn på pottan tjugo gånger ok om det är nödvändigt men nog skulle jag annars kalla det sjukligt beteende, vilket de säkert skulle kalla det ifall vi gjorde det. Vi har badleksaker som pottålders barnen leker med när de sitter där. De gillar att sitta på pottan och springer sällan någonstans. Äldsta dottern var inte torr om nätterna förrän hon fyllt fyra och det tog soc.dir som ett bevismaterial på att vi är olämpliga som föräldrar. Hon tyckte hellre om att sitta på toaringen istället för pottan så jag fick hålla i henne. Visst satt hon på pottan i början men jag kommer inte ihåg om vi har foton på det.
Får man sparka ut soc? Ett tag var jag så less på dem när de kom att jag sa åt min man att de inte får komma in i vårt hus. Då stod de i hallen och diskuterade ev hastigt påkommen psykisk sjukdom hos mig tillsammans med maken. Hoten ökade och ordet samarbetsovillig fick jag höra sen dess.
Han tyckte nog att det var märkligt av socialen att tro att jag ville tala med dem efter alla kränkningar de gjort. Fysiskt så stod han i dörröppningen och lät dem inte komma in. Han sa de får ta dit polisen om de ska in. Det fanns ingen orsak att hämta polisen. Jag har nog funderat på att ha polisen som ögonvittne om soc ska in nästa gång. Kanske soc sköter sig bättre då.
Vi samarbetade i början, ändrade mattider med en halvtimme, minskade på badandet, var tysta eller försökte lugnt diskutera saker, visade läkarintyg som de nonchalerade, städade pedantiskt innan hemhjälpen kom och bakade bullar eller hackade grönsaker för hand och kokade soppa, gick på alla hälsovårdskontroller och terapeutiska samtal och blev friskförklarade. Ändå var soc. av annan åsikt. Till slut fick jag nog helt enkelt. nu är vi motpart i rätten.
Frukost kl 06.30 när barnen vaknade på Lö Sö. mellanmål kl 10 annars frukost på dagis. Dagis stängde kl 17.00 Min man jobbade till 16.30 och hämtade dem på vägen från jobbet, var hos dagis 17.00. Så vi åt middag 17.30. Soc ville att vi skulle äta middag 17.00. Han ändrade arbetstid och vi började äta middag
17.00. kl 11.45 ibland 12.15 började vi äta lunch. Det passade inte soc. Exakt 12.00 skulle det vara. Kl 14.00 åt vi mellanmål, bröd pålägg mjölk frukt Youghurt Kl 19.30 åt vi kvällsmål. De ville ha 19.00 Då de bestämde att barnen skulle läggas i säng 20.00 och sova 21.00
Vi dushade barnen på kvällen om de blivit svettiga på dagen, hände ungefär 3-4 vardagar. De fick plaska i badvattnet efteråt 5-10 cm vatten. Det tyckte inte soc var bra alls utan bestämde att vi skulle duscha barnen 2 gånger i veckan. De fick inte plaska i badet.
Vi åt ofta maletköttsoppa, lasagne, ugnstekta grönsaker med kyckling och ris och sallad. Potatismos och lax eller forell + grönsaker och sallad. Panerade Citronfiskfileer av sej, mos vitsås morötter sallad, hemmagjorda köttbullar brunsås med lite kakao i för att inte bränna den för brun, sallad grönsaker lingonsylt. Malet köttsås och glutenfri spagetti , sallad och grönsaker. Ofta hade vi fruktsallad eller blåbärspaj som efterrätt.
Hos farföräldrarna åt vi ofta stekt inrefile av nöt eller älg, älgbiffar mos, kokta morötter eller ugnstekta rotsaker tomat och lingonsylt. Eller kycklingrisotto. Hos morföräldrarna blev det stuvade grönsaker eller wokade potatis och kött. + sallad. kålgryta med grönsaker och malet kött. bärkräm i efterrätt.
Våra barn åt ofta barnmatsburkar kring 0,5-1,5 år det tyckte soc inte om.
De kallade mig psykiskt sjuk och därmed olämlig som förälder. Jag har friskhetsintyg från psykiatrin, men det nonchaleras av soc. De klagade på att maken arbetade överhuvudtagt 8-16, när firman sedan såldes till Norrmän som inte kom överens med styrelsen så lades firman ner, min man började studera. En gång berättade han att han studerat på vinden medan jag lekt med barnen, då sa soc. att han övergivit sitt ansvar som förälder, att barnen var övergivna och att han inte fick studera när barnen var hemma. Jag vet det här låter ursjukt men det är inte bara jag som anser att soc. gör fel. Barnen har mått bra men soc tolkar att barnen inte mår bra och då är det dagens sanning.
De har hittat på anledning efter anledning. För två månader sedan frågade min man soc dir vad vi ska göra för att få barnen tillbaka. Då svarade hon att samspelet fungerar inte. Hon har inte sett oss samspela på snart ett år. Nu mer eller mindre krävde småbarnspsykiatriska att de ska få se oss vara tillsammans med barnen. De har besökt oss en gång i månaden i tre månader efter omhändertagandet. De tycker att samspelet är bra.. De kommer att skicka intyg till rätten om barnens mående. Vi har träffat småbarnspsykiatriska innan också eftersom två barn var livliga på dagis och den ena ville inte sitta i famnen på dagistanterna. Småbarnspsykiatriska tyckte de var normala energiska barn. Sen har det varit klagomål om att de två yngsta vill sitta i famnen tillsammans, det sågs som allvarlig syskonrivalitet. Småbarnsteamet tyckte det var normalt. osv osv...
Reklam suck, börjar några rader ner. Dessutom tycker soc att min man inte har någon diagnos men att han också är skruvad. Psyk tycker att han är frisk. De tror inte på våra föräldrar så värst mycket heller. Min syster har sagt åt soc. att hon kan t.om. bo hos oss och övervaka barnen när hon blir färdig läkare i sommar. Nej säger soc, barnen får ändå inte komma hem. Tanken är att de ska anknyta till fostermamman enligt soc.dir. Planen inbegriper inte att de ska få komma hem till oss.
Ja faktiskt så hade min son en rutig färgglad skjorta på sig när han var ett år, byxorna var pyttelite för långa. Vi skrattade lite min man och jag och sa han gillar färger, kanske han blir cirkusdirektör när han blir stor. Tanten skrev i Journalen att han hade ickeändamålsenliga kläder och inte kunde röra sig i dem och att utvecklingen hämmas och att han inte kunde gå ordentligt. Själv lade hon på honom ännu längre byxor en gång, vek upp byxbenen och sa man brukar göra så. Fostermamman köper för stora kläder bara för att de ska ha nåt att växa i, sist hade lillan ett par alltför små strumpbyxor så blöjan halkade halvvägs ner.
. På BVC tyckte de att vi hade rätt storlek på byxorna när vi hade barnen hemma. Familjerådgivare säger att man ofta måste vara en supermamma för att få barnen tillbaka.
Jag har svurit som fan inombords och försökt se normal ut medan soc på kontoret förklarar att barnen inte får mat. Jag tänker inte ge upp. Jag har faktiskt kallats för en bra mamma innan den här socialgestapon började. Då blev jag nedbruten. Andra bra mammor kommer att bli nerbrutna av soc och få sina barn akut LVU ade. När socialen är den som granskar socialen och kommer fram till att ingen gjort fel trots att man protesterar. Lagen måste följas. Kanske polisen kunde övervaka socialen? Det finns bara ett ord för det här. TRAGISKT.