• maaammaaa

Fick du inkontinens efter graviditeten?

Fick du svårt att hålla tätt efter förlossning/kejsarsnitt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du inkontinens efter graviditeten?
  • cosinus

Nej inte alls. Har fött fyra barn vaginalt. Det jag känner, som är skillnad mot innan är att det inte känns helt stabilt om jag tränar magen eller övningar som involverar att man spänner hela kroppen max när jag är kissnödig.

Jag brukar träna som jag ska igenom allt och sen går jag på toa och sen tar jag magövningarna. Jag tror det skulle funka ändå men jag gillar inte den här känslan av att det inte känns helt 100. Det kom nog efter tredje tror jag.

Men jag har inga problem att löpträna, hoppa studsmatta, hjula (förutom att jag ev sträcker mig) och såna saker. Det kan jag göra precis hur kissnödig som helst så jag upplever inget problem och skulle säkert kunna få bort även magträningsbiten om jag var flitig med knipövningar men jag har inte orkat.

• krompa

Hur snart efter ska man gå på?
    Jag hade lite problem ca 1 månad efter 3:dje barnet, men inte efter det. Jag hade mao avslaget längre än jag hade problem med knipmuskeln.

• Pickeli

Nej, har fött 2 barn vaginalt och har i stort sett aldrig gjort knipövningar. Tränar dock hårt regelbundet om det nu har någon betydelse.

• karet

Ja, med bägge barnen. Första dagarna efter kissade jag ner mig så fort jag blev kissnödig. Blivit bättre med tiden.

• Krake

Nixpix, inte en droppe. Efter andra barnet var bäckenbotten i rätt dåligt skick i några veckor, vilket yttrade sig i tyngdkänsla. Men inte heller då någon inkontinens. Jag började knipa som en galning och tyngden gav med sig.

• skogsvitter

Gjorde knipövningar hela graviditeterna och även efter men hade ändå svårt att hålla tätt vid tex nysningar den första tiden. Röstade knappt märkbart eftersom det var så otroligt sällan och så lite det rörde sig om, dock mer efter andra barnet. Vid hopp, träning, rörelse osv har jag aldrig haft problem. Det är just om jag har fått kraftiga nysningar eller om jag haft hård hosta, kan nog inte komma på några andra tillfällen och det försvann efter några månader eller så.

• Scarlett

Dagens outfit med blöja... Så svaret är ja.
  • Monmi

Ja, över ett år trotts knipövningar. Ser inte ut att bli bättre.

• canmamma

Första barnet var snittat och jag hade inga problem efter den förlossningen. Andra barnet föddes för drygt tre år sedan vaginalt och jag sprack en hel del. Jag har haft problem särskilt vid hosta och när jag tar i ordentligt på gymmet med att jag kissar på mig. Jag kniper och kör kegel-övningar, men jag har inte fått rätt på det och jag tycker att det är superpinsamt och jobbigt. 

Svar på tråden Fick du inkontinens efter graviditeten?