Anonym skrev 2012-03-26 00:59:39 följande:
Jaha älskar man inte sin partner om man inte knullar?
Du verkar väldigt lätt haka upp dig på just "knulla". Att det beror på dina egna problem och issues har jag förstått, men nu är det inte dig det här handlar om. Jag citerar TS:
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 19:51:25 följande:
[..]
Hon har gått in så otroligt för sin mammaroll att hon inte bara glömt bort sin kvinna/samboroll utan har slängt den låååååångt bort.
[..]
Jag kan tom ställa mig i lägen nära henne när man bara vet att nu blir det en kram eller en smekning/beröring av handen--men inte från min sambo inte. Nejdå--hon tar gärna omvägar för att inte behöva röra mig.
[..]
Bråken leder också ofta till att hon sticker iväg hemifrån och tar med sig barnen. Allt för att demonstrera att det minsann är hon som bestämmer och har makten.
[..]
Jag säger ofta till henne att jag sakner henne och att jag längtar efter henne.
Jag frågar henne; vad saknar du hos mig, vad vill du att jag gör. Inget svar eller möjligen ”det är bra som det är”.
[..]
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 20:13:49 följande:
Båda jag, hennes mor, parterapeuten, m fl har sagt åt henne att hon måste släppa lite av föräldrarollen. Hon är bara så sjukt mycket förälder. ALLT hon gör syftar till något i mammaskapet.
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 20:26:03 följande:
Men vår relation känns bara så kall.
Hon säger oftast inte godnatt eller godmorgon.
Hon bränner vår ekonomi så att jag tvingas ta fram av sparpengar för att det skall finnas till kläder+mat till barnen i slutet av månaden.
Hon satte sig häromkvällen och tittade på familjefilm på kvällen med barnen--men glömde visst att säga till mig.
När vi bråkat och hon sticker hemifrån vägrar hon att svara på telefon.
Trots allt; hon är fantastisk för barnen
Men...bedrövlig för mig.
Tänk om hon kunde ha lagt en del av sitt engagemang på mig.
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 22:17:21 följande:
Nej, det är som sagt inte bara ren sex jag saknar, utan närhet och ett ömsesidigt behov.
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 22:26:12 följande:
Hon tycker att det är hon som borde beklaga sig över tillvaron och att jag är den största knäppskallen.
Sanningen ligger väl som alltid någonstans mitt emellan. Men en sak är bara att konstatera; gällande att med fysiska (kram, klapp, blickar) och verbala åtgärder för att få liv i vår relation så står jag för hela den leveransen. Inte en tillstymmelse från henne.
Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 23:38:44 följande:
Jag är bara så trött på henne.
Det jag saknar mest av allt är "kvinnlig fägring". Ett härligt kvinnoskratt. Mjuka händer som rör mig. Någon som månar om mig och som kan ge den där kvinnliga touchen i en relation. Kvinnlig fysisk närhet (inte bara sex).
Jag tror ni vet vad jag menar.
Nu lever jag med en isbit (gällande hur hon är mot mig) och oerhört ömsint mor (mot våra barn) och social, rolig, skämtsam (mot kompisar och vänner)
Bara det blir provocerande; hur hon är mot mig kontra andra.
Är det det här du kallar kärlek? Visar TS sambo på något sätt att hon älskar och bryr sig om TS?
Jag vidhåller mitt svar:
Jag lämnar för att din mamma inte älskar mig och bryr sig om mig längre.