• Smecker

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Anonym skrev 2012-03-26 22:08:16 följande:
    Det är inte tjafs, mem det är tjafs att sex alltid ska blandas ihop med kärlek och närhet.
    Det är sant, sex, kärlek och närhet är tre olika saker. TS nöjer sig nog med sex utan kärlek och närhet. Bra så, tycker du?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 22:29:09 följande:
    Nja jag tänkte mer på att sex kan man alltid ha med sig själv, lite svårare med närhet som kräver beröring av en annan människa.
    Visst är det så. Men sex med en annan människa ger ju närhet med, två i ett. Det måste ju uppmuntras. Men eftersom kärlek och sex inte är samma sak så förstår jag inte varför det absolut måste vara så att TS skall vara utan sex, det kan väl lika gärna vara så att TS kan vara utan närhet? För vi är väl inte sexfientliga och asexuella i den här tråden? Eller? Det är ju TS perspektiv vi diskuterar ur, som en viss Anonym poängterade.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 22:35:38 följande:
    Uppenbarligen så är inte hans sambo speciellt intresserad av sex och då tänkte jag att ts kunde sköta den biten själv?
    Ja det är ju iofs ett perspektiv.. ett annat är att han dumpar den asexuella haggan som uppenbarligen inte bryr sig ett dyft om honom och träffar någon som kan ge honom sex, närhet, kärlek och bekräftelse, och som han kan ge samma tillbaks till.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 22:44:39 följande:
    Har du lika mycket emot homosexuella som du verkar ha emot asexuella?
    Inte ett dugg, har några nära vänner som är homosexuella eller lesbiska. Men nu diskuterar vi ju ur TS perspektiv och TS behov. På vilka av TS behov (sex, kärlek, närhet, bekräftelse) är svaret "lev med en asexuell person"? Vilka delar av hans förhållande kommer att förbättras av att han lever med en asexuell person? Vilka delar av hans förhållande kommer han att känna sig nöjd med genom att (fortsätta) leva med en asexuell person?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 22:51:13 följande:
    Att raka musen behöver inte ha med kåthet att göra, det kan bara vara ett sätt att göra sig fin på, precis som att måla naglarna.
    Ja just det.. för en rakad mus syns ju så bra på en fest. Samtidigt som hon inte kan tänka sig att göra sig fin för sin sambo.
  • Smecker
    Sess skrev 2012-03-26 22:49:13 följande:
    Det är inget fel på att vara asexuell, men då kan man ju hitta en partner som också är det. Tror dock inte TS fru är asexuell eftersom hon rakar musen när hon ska på partaj. Hon blir säkert jättekåt igen när hon hittar en ny karl sen. Efter att TS har gett henne ett barn till såklart. Guld i mun
    Du har en poäng där.. TS duger tydligen som moneymaker och avelshingst.
  • Smecker
    Sess skrev 2012-03-26 22:55:46 följande:
    Hon säger ju att TS är pervers när han vill att hon ska vara slät på musen, alltså tar jag för givet att det är sexuellt laddat för henne. Han får inte se henne naken, men hon rakar musen när han är bortrest eller när hon ska på fest?? Inte riktigt jämförbarat med att måla naglarna (som alla kan se) tycker jag.
    Det kanske är så asexuella gör? Gör sig fina för andra än den de lever med.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 23:04:30 följande:
    Öh? Jag brukar raka benen även om jag ska ha byxor på mig på festen. Det handlar om att känna sig fin, har ingenting att göra med att andra ska tycka att man är fin!
    Anonym skrev 2012-03-26 23:05:49 följande:
    Det handlar mer om att KÄNNA sig fin och fräsch när man ska gå på fest.
    Det är inte lika noga att KÄNNA sig fin och fräsch när man är med sin sambo?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 23:11:24 följande:
    Jovisst det är det väl, men kan bli jobbigt att i längden ALLTID behöva känna sig fräsch och fin inför sin sambo som man bor tillsammans med och träffar varje dag. Skulle jag piffa til mig som jag gör innan jag ska gå på fest för min sambo hela tiden skulle jag inte hinna med något annat.
    Och vad utläser du ur att TS sambo tycker att han är pervers som tycker att hon någon gång kunde göra sig fin för honom, samtidigt som hon så gärna gör sig fin för fest?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 23:18:53 följande:
    Men sambon får väl också utbyte av det, håret har ju liksom inte växt ut igen när hon kommer hem ifrån festen? Jag ser ingen anledning till att piffa ill mig om jag bara ska vara hemma eller gå till jobbet. Jag ser ingen anledning till att bara piffa till mig inför min sambo. Men jag piffar gärna till mig när jag ska gå på fest (som jag ofta går på tillsammans med sambon) så då får han ju ge sig mig fin och så får han se mig renrakad (ben och under armar då, rakar inte underlivet) några dagar till innan håret växt ut.
    Och om han någon gång undrar ifall du kan göra dig fin för honom så kallar du honom för pervers?

Du verkar ha tagit på dig att försvara TS sambo till varje pris. Varför?
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha