Anonym skrev 2012-03-26 16:08:05 följande:
Mitt inlägg hade inget med manligt och kvinnligt att göra. Jag anser dock att varje individ ska försöka sitt bästa. Om han känner att han har gjort allt kanske det är dags att gå vidare.
Nu var det ju TS jag gav råd eftersom att det var han som skrev tråden. Hade det varit TS sambo som bett om råd hade hon fått tipset att försöka arbeta på sin lust och bättra sitt beteende gentemot mannen.
Jag kan ju knappast ge TS rådet att Hans sambo ska jobba på lusten. och ts frågade ju vad han ska göra. Han kan inte tvinga henne att ändra sig men däremot försöka hjälpa henne att bryta den onda cirkeln. Det kan ju faktiskt vara så att TS sambo inte beter sig på det här viset för att hon tappat intresset för TS, utan snarare för att hon tappat sig själv, speciellt då allt detta kom i samband med barnens födsel.
Varför skall han få just de råden? För att han skall förnedra sig ännu mer för en person som inte lägger två strån i kors för sin relation? Enligt vad han skriver så har han försökt prata med henne, som jag tolkar hennes reaktion så är det en kombination av "skit ner dig" och "passar det inte så dra". Skall han ödmjuka sig ännu mer menar du? För vad, en otacksam människa som skiter i honom fysiskt, psykiskt och känslomässigt, som tar honom för givet och bränner hans pengar?
Och visst skall man visa varandra extra uppskattning, men det där verkar vara en enkelriktad väg i TS relation.
Jag hoppas TS drar vidare, för sin egen skull. Det kanske är dags att söka sin egen lycka på annat håll, medans självkänslan fortfarande är intakt.