• Anonym

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Anonym skrev 2012-03-26 21:24:53 följande:

Känner igen detta!
    Vill du må OK så sluta tråna efter henne. Sluta tänk en sexuell relation med henne. Du har en uppgift att ta hand om dina barn och dom behöver sin mamma så ta hand om henne också, även om hon inte längre är en del av sexuell relation. Se henne som en god vän som har något viktigt att göra tillsammans.

När jag väl bärjade tänka så här blev livet mycke lättare!

SvenS

En av dem seriösare inläggen här i tråden! Tack Sven =)
  • Anonym

Självklart kommer TS att vilja känna kärlek och närhet men tvinga inte på det på sambon. Om TS tittar sig om kommer han att hitta närhet och kärlek men det viktiga för en själv är sluta förvänta sig kärlek, närhet och sex av sambon.
    Sen kan man börja fundera på hur man vill ha det framgent.
    Kanske hittar TS en ny kärlek och känner att det är mer än en flört och en skön stund och då är det dax för nya svåra besllut, men det är då det...

Sven

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-26 22:02:53 följande:
    Självklart kommer TS att vilja känna kärlek och närhet men tvinga inte på det på sambon. Om TS tittar sig om kommer han att hitta närhet och kärlek men det viktiga för en själv är sluta förvänta sig kärlek, närhet och sex av sambon.
    Sen kan man börja fundera på hur man vill ha det framgent.
    Kanske hittar TS en ny kärlek och känner att det är mer än en flört och en skön stund och då är det dax för nya svåra besllut, men det är då det...

Sven

Du uppmanar till otrohet eller?
  • Anonym

Tack, Vitamin ! Precis så är det.

/S

• Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 22:05:42 följande:
    Nej du har rätt, det är förment att förvänta sig kärlek och närhet av den person som påstår sig älska en och vilja dela sitt liv med en. Hur kan man komma på en sån dum tanke.. mycket bättre att leva som någon form bästa vänner som bara råkar sova bredvid varandra på nätterna. Vem behöver sex, kärlek och närhet? Sånt tjafs.

Det är inte tjafs, mem det är tjafs att sex alltid ska blandas ihop med kärlek och närhet.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 22:19:58 följande:
    Det är sant, sex, kärlek och närhet är tre olika saker. TS nöjer sig nog med sex utan kärlek och närhet. Bra så, tycker du?

Nja jag tänkte mer på att sex kan man alltid ha med sig själv, lite svårare med närhet som kräver beröring av en annan människa.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 22:33:12 följande:
    Visst är det så. Men sex med en annan människa ger ju närhet med, två i ett. Det måste ju uppmuntras. Men eftersom kärlek och sex inte är samma sak så förstår jag inte varför det absolut måste vara så att TS skall vara utan sex, det kan väl lika gärna vara så att TS kan vara utan närhet? För vi är väl inte sexfientliga och asexuella i den här tråden? Eller? Det är ju TS perspektiv vi diskuterar ur, som en viss Anonym poängterade.
    Uppenbarligen så är inte hans sambo speciellt intresserad av sex och då tänkte jag att ts kunde sköta den biten själv?
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 22:43:35 följande:
    Ja det är ju iofs ett perspektiv.. ett annat är att han dumpar den asexuella haggan som uppenbarligen inte bryr sig ett dyft om honom och träffar någon som kan ge honom sex, närhet, kärlek och bekräftelse, och som han kan ge samma tillbaks till.

Har du lika mycket emot homosexuella som du verkar ha emot asexuella?
  • Anonym
    Sess skrev 2012-03-26 22:49:13 följande:
    Det är inget fel på att vara asexuell, men då kan man ju hitta en partner som också är det. Tror dock inte TS fru är asexuell eftersom hon rakar musen när hon ska på partaj. Hon blir säkert jättekåt igen när hon hittar en ny karl sen. Efter att TS har gett henne ett barn till såklart. Guld i mun
    Att raka musen behöver inte ha med kåthet att göra, det kan bara vara ett sätt att göra sig fin på, precis som att måla naglarna.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 22:53:40 följande:
    Ja just det.. för en rakad mus syns ju så bra på en fest. Samtidigt som hon inte kan tänka sig att göra sig fin för sin sambo.
    Öh? Jag brukar raka benen även om jag ska ha byxor på mig på festen. Det handlar om att känna sig fin, har ingenting att göra med att andra ska tycka att man är fin!
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha