• Anonym

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Smecker skrev 2012-03-26 22:57:29 följande:
    Det kanske är så asexuella gör? Gör sig fina för andra än den de lever med.

Det handlar mer om att KÄNNA sig fin och fräsch när man ska gå på fest.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:09:10 följande:
    Det är inte lika noga att KÄNNA sig fin och fräsch när man är med sin sambo?

Jovisst det är det väl, men kan bli jobbigt att i längden ALLTID behöva känna sig fräsch och fin inför sin sambo som man bor tillsammans med och träffar varje dag. Skulle jag piffa til mig som jag gör innan jag ska gå på fest för min sambo hela tiden skulle jag inte hinna med något annat.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:13:37 följande:
    Och vad utläser du ur att TS sambo tycker att han är pervers som tycker att hon någon gång kunde göra sig fin för honom, samtidigt som hon så gärna gör sig fin för fest?

Men sambon får väl också utbyte av det, håret har ju liksom inte växt ut igen när hon kommer hem ifrån festen? Jag ser ingen anledning till att piffa ill mig om jag bara ska vara hemma eller gå till jobbet. Jag ser ingen anledning till att bara piffa till mig inför min sambo. Men jag piffar gärna till mig när jag ska gå på fest (som jag ofta går på tillsammans med sambon) så då får han ju ge sig mig fin och så får han se mig renrakad (ben och under armar då, rakar inte underlivet) några dagar till innan håret växt ut.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:20:19 följande:
    Och om han någon gång undrar ifall du kan göra dig fin för honom så kallar du honom för pervers?

Du verkar ha tagit på dig att försvara TS sambo till varje pris. Varför?

Nej jag skulle inte kalla honom pervers, men jag skulle inte göra mig fin inför honom heller om han bad mig. Jag tycker som någon annan skrev här att ts verkar ha lite skev kvinnosyn och det är väl därför jag försvarar hans sambo.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:25:58 följande:
    Och om han nu skulle råka ha skev kvinnosyn så gör det hennes beteende helt okej? Det är okej att inte ge sin sambo närhet, kärlek, bekräftelse (vad du anser om sex vet vi redan), det är okej att spendera alla pengar som TS fått tjäna ihop för att hans sambo vägrar gå upp i heltid, det är okej att be honom fara och flyga och dra därifrån med barnen när hon tycker att något inte passar, det är okej att i princip säga till honom att det är my way or the high way som gäller? För TS kanske eventuellt råkar ha lite skev kvinnosyn?

Två fel gör ett rätt enligt dig?

Självklart inte, men jag kan förstå att man blir irriterad på en man med skev kvinnosyn och man vill knappast ha sex, kärlek eller närhet med en man som har den kvinnosyn ts verkar ha. Jag skulle inte bli attraherad av en sådan man iaf.
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:29:08 följande:
    "Självklart inte, men.."

Oväntat.

Hennes beteende är en reaktion på att han har en skev kvinnosyn. Min attraktion för en sådan man skulle försvinna och varflr ha sex med en man som man inte är attraherad av?
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:38:25 följande:
    Och förresten, om han nu råkar ha en skev kvinnosyn, så är det helt ok att hon beter sig hur som helst? Den skeva kvinnosynen rättfärdigar precis allt.. eller?

För honom verkar det tydligen vara ok att bete sig hursom helst? Nej jag vet inte varför hon stannar, för barnens skull kanske? 

Jag tycker mig kunna läsa mig till en skev kvinnosyn i ts.   
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-26 23:44:58 följande:
    Var läser du att han beter sig hur som helst? Var hittar du hans skeva kvinnosyn? Eller sitter du och läser hans inlägg som fan läser bibeln? Du kan ju alltid peka ut de delar som visar den presumtivt skeva kvinnosynen.
    Har du ens läst ts första långa inlägg? Där tycker jag att det verkar som om han har en knas kvinnosyn, kan ju inte veta helt säkert förstås, men det låter som så-
  • Anonym
    Smecker skrev 2012-03-27 00:42:25 följande:
    Och var där någonstans försvann hennes ansvar att göra något åt sin situation? Läs bland annat att hon vägrar gå upp till heltid för att hon vill vara med barnen, hon vill tydligen inte ens att barnen skall vara på dagis när det är vikarier där.. hej kom och hjälp mig, verkligen. Utbränd? Tja, hon orkar tydligen raka fittan när hon skall på fest. Utan TS.

För övrigt kan jag meddela att min bästa väninna och hennes kusin båda har män som är borta från hemmet måndag till fredag, de är resemontörer. Alltså får tjejerna sköta all markservice, den ena med tre barn, den andra med två. Och vet du vad? De knullar som kaniner när karlarna är hemma.

Att de knullar som kaniner när deras karlar är hemma säger INGENTING om deras sexlust. Vissa kvinnor ställer upp på sex tyvärr.

Du förstår verkligen inte varför hon rakar fittan när hon går på fest va??      
  • Anonym

Ett tips! Ni kan börjar chatta med varandra här på FL, fast på ett sätt som ni inte skulle känna varandra, först lite allmänna saker sen gå inte på vad ni gillar för sorts sex och hur ni vill ha de i sängen osv!

Det blir lättare att berätta för varandra vad msn gillar, vad man vill prova, hur man vill ha det. Det kan vara ganska svårt att prata och då kan en sån grej hjälpa!

Jag och min sambo hade inget dåligt sexliv men efter vi gjorde så blev det helt fantastisk!

• Anonym

*gå in på* ska de givetvis stå !

• Anonym

på vilket sätt hjälper denna diskussion som uppkommit ts?.....

Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha