Vad tycker ni om pojknamnet Atle?
Jag älskar det! Men jag kommer inte på så många namn som passar ihop med det, så mina frågor är; vad tycker ni om namnet och vilka namn passar ihop med Atle (både pojk- och flicknamn)?
Jag älskar det! Men jag kommer inte på så många namn som passar ihop med det, så mina frågor är; vad tycker ni om namnet och vilka namn passar ihop med Atle (både pojk- och flicknamn)?
låter som atlet
Tänkte samma!
Låter som Atlet.
Men han kanske blir en atlet?
Skit samma; det är väl ett fint namn.
Passar väl ihop md de flesta andra namn....
Jag tycker tyvärr det låter som någon form av åkomma, typ Afte Men gillar ni det så ska ni självklart ta det. Passar nog ihop med nästan vad som helst eftersom det är så annorlunda.
Uttalas det Attle? Som Äpple Apple Attle?
Helt ok namn. Är det fornnordiskt? Isåfall är det ju lätt att hitta matchande namn.
Min yngsta hade blivit en Atle om hon varit pojke. Nu blev det en Lovis istället. Storebror heter Egil, också fornnordiskt, som Atle. Passar med typ alla andra nordiska namn och även en hel del andra. Tex Vidar, Kåre, Ture, Ylva, Eira, Saga, Freja...
Det enda negativa med Atle skulle i så fall vara att det är den försvenskade formen av Attila. Känns lite sådär, men det kan man ju bortse ifrån. Jag skulle som sagt ha valt namnet ändå, det ligger tillräckligt långt ifrån Attila.