Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Östgöte eller inte, jag är född i norrköping och har aldrig heller hört "tykänslig".
    Är det verkligen östgötamål?

Emma ligger just nu och sover i spjälsängen. Jag tror knappt att det är sant.
    Det är andra dagen som hon går med på att ligga där och sova middag. Det blir inte länge, men ca 30 minuter. Hade tänkt att gå ut och gå men nu får det vänta lite.

Allt som vi lärt oss under dom veckorna som hon var gipsad är nu bara att glömma. Allt är tvärtom, lite jobbigt faktiskt. Har problem med att förstå vad hom vill igen och hon blir riktigt arg när mamma är så trögtänkt och det tar för lång tid att inse vad hon vill.

Sonja, hur gick det på smärt & rehab? Var det inte den 16 du skulle vara där?

Vi pratade om att sätta två fikatider/vecka. Alla kan inte komma varje gång men några vid varje tillfälle kanske. Tisdag och torsdag kan nog vara bra, eller?
    Fröken, kan du fika torsdag?

• StinaTina

Vi pratade om bodyförlängare igår.

Dom finns att köpa på www.onetex.se
    Under rubriken babykläder.

Med dom så kan man kanske hoppa över en storlek i body. (om ärmarna räcker till)

• StinaTina

Enligt BM på föräldrar utbildningen så kan det mycket väl vara ner mot 20 minus grader ute utan att man för den skull behöver sitta inne. Det man kanske ska tänka på är om det är råkallt, om luftfuktigheten är hög. Då blir det så mycket kallare. Sedan är ju frågan vad en annan står ut med.

Fröken, prova olika tider på dygnet. Kanske det går bättre vid en viss tidpunkt. Tydligen så är det en helt annan teknik att suga på nappflaska än vad det är bröstet. Hoppas att ni lyckas snart. Blir han arg så kanske det beror på att det går för sakta, prova med att ha lite mera fart på maten och ta små pauser så han inte kräks.

Fika på tisdag låter jättebra, ska vi säga klockan 14.00 på hospitalstorget?

Ha en trevlig helg.
    /Nina

• StinaTina

Torsdag klockan 15 passar oss utmärkt.
    Kockan 10 låter lite tidigt, Emma är en liten sjusovare och är sällan vaken före 9.00. Vilket jag tycker är riktigt skönt, i natt sov hon från 1.00 till 9.00 utan att vakna. Så nu känner jag mig rätt så pigg.

Jag hoppas att jag kan komma, Emma och jag ska vara själva från onsdag förmiddag till fredag eftermiddag. Känner mig lite nervös, men det ska nog gå bra (tror jag)
    Håller just nu på att förbereda och planera mat. Smidigt att bara kunna ta fram och värma när man är själv. Tror inte jag kommer ha tid med vidare värst mycket matlagning.

Tack för alla tips om nappar som jag fick på sista fikat. Nu har jag köpt Esska napp och Emma tycker väldigt mycket om den. Hon somnar med den istället för att jag ska behöva amma henne till sömns. Hennes pappa kan få henne att somna med hjälp av den så den är helt underbar.

• StinaTina

Badhuset har babysim varje tisdag: 10.00 10.30 11.00 11.30 14.00 14.30 och 15.00
    Kostnad 80:- / gång, babysimbadbyxa krävs, ingen föranmälan och vattnet har en temp på 33 grader. Barnet ska vara friskt och väga över 4 kg, vilket inte är något problem för de flesta.
    Låter ganska behagligt med den temperaturen.

Nyss hemkommen från en riktigt trevlig fika börjar jag genast fundera över nästa tillfälle.

Torsdag klockan 15.00. Ska vi träffas på hospitalstorget, då med?
    Vad tyckte ni om Missionskyrkan, ska vi ta det på torsdag också?

Fika torsdag klockan 15.00.
    Nina & Emma.

Jag hoppas att listan blir längre.

Sonja, overallen som jag fick låna är jättebra. När Emma somnade i min famn så kunde jag bara lägga ner henne och dra igen. Helt underbart att inte behöva väcka henne.

• StinaTina

Måste bara fråga: är det någon som hört något från Ylva (bondbruden)?

Tycker att det är länge sedan hon skrev här och var med och fikade. Undrar om det är någon som vet hur det är med dem.

Kan dom ha barnvagnsförbud och amningsförbud på fik? Är inte det diskriminering mot barnfamiljer? Dom går ju miste om en rätt stor grupp fikande personer.
    Jag tror inte att det finns något fik här som har den regeln.

• StinaTina

Vi kan väl träffas på torget "som vanligt".
    Jag går iof ändå den vägen så för mig passar torget bra.

• StinaTina

Jag ska försöka gå förbi torget vid 15-tiden, måste gå till apoteket och köpa mat till "snörpan". Hon ligger just nu i min famn och kämpar mot sömnen.

Kul att höra från dej, Ylva. Det var ett tag sedan sist.

Ses om några timmar.
    /Nina

• StinaTina

ligre: Var ligger baptistkyrkan? Det kan inte vara för långt dit om jag ska kunna vara med. Jag är intresserad, men kan inte säga något riktigt säkert då det beror väldigt mycket på vilken dag och tid det blir.

Sitter och väntar på att sambon ska komma hem. Det är ca 3 timmar kvar. Måste säga att det gått över förväntan att vara själv med Emma i över två dygn. I dag har hon tom badat utan större problem.

Hur har det gått för er andra som varit själva? Bra hoppas jag.

Nu är det mat tajm

• StinaTina

ligre, eftermiddagstid låter jättebra. Jag gick upp och väckte Emma vid 3.30 tiden i natt.
    Ett blöjbyte och lite mat senare så sov hon till 9.30, så förmiddagen är ingen bra tid.

Songbird, aldrig kul med magsjuka. Har klarat oss, vilket jag är glad över. Tror du att det var något du åt eller bara "vanlig" magsjuka?

Therése, jag har tittat runt på sidan. Hittade inget mera som jag ville ha.

Att beställa från Onetex:
    Therése: 1 paket med bodyförlängare
    Nina: 1 paket med bodyförlängare.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4