I natt har Emma sovit i sin egen säng, hela natten (fortfarande faktiskt, ska snart väcka henne). Jag har sovit så skönt, haft hela min säng för mig själv.
Annars så brukar Emma ta upp 70 cm och jag får dom 20 cm som är kvar. En liten tur uppe mellan 4.30 och 6.00 var det enda, sedan gick det bra att förtsätta sova i egen säng. Helt underbart.
Songbird: hon har växt på längden men vikten har stått stilla. Hon kräktes jättemycket, hela floder, det bara rann ner på golvet över hela henne och hela mej. Otroligt ont i magen då hon böjer sig i en båge bakåt och bara illvrålar i upp till 2 timmar för att sedan göra i blöjan. Det som kom ut var riktigt illaluktande, starkt surt, nästan som frätande lukt. (behövs inte mer detaljer där). Hennes storebror är mjölkallergiker så vi kände igen symtomen.
Jag började med mjölkfrikost vid nyår och när mjölken gick ur mitt system så började hon gå upp i vikt. Vi har en remiss ligger på allergicentrum på US. Dom kommer göra ett pricktest först, om det är negativt så tar dom blodprov på henne. Förhoppningsvis så får vi svar på vad som är fel, det som är troligast är att dom konstaterar mjölkallergi.
Fika torsdag klockan 14.30, plats?? (ska vi ta mezzo direkt?)
Jenny & Vilhelm
Nina & Emma
Nu ska jag väcka Emma så hon får äta innan vi ska gå och väga henne. Det ska bli roligt att se hur mycket hon gått upp i vikt sedan förra måndagen.
Hoppsan vad långt det blev, är inte van att kunna sitta så här länge.
/Nina