Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Vi vill också fika. Klockan 14 blir nog jättebra. Vi ska försöka komma iväg till ga linköping på förmiddagen och ta kort. Har sagt att blir det inte av nu så får vi snart strunta i det, Emma är över 2 månader och vi har inte kommit iväg ännu.

Träffas vid Hospitaltorget kl 14 (?) på tisdag:

Maria & Ida
    Nina & Emma

Mysan, vi har inte tagit någon promenad utan vi träffas och går direkt till fiket. Jag brukar försöka gå en sväng innan, sedan är det ju en bit ner till stan att gå Det får räcka.

• StinaTina

ligre, onsdag eftermiddag blir jättebra. Har du fått reda på vilket pris det blir?

• StinaTina

Emma är lite "off" idag, hon bara sover och sover. Vi får se hur hon är imorgon, blir det värre så kommer vi inte på fikat. Hon har ju lurat mej förut så kanske så luras hon bara den här gången också. Jag hoppas på att det bara är lurendrejeri, övning tills skolåldern kanske.

Marma, det blir kanske fika på torsdag den här veckan också.

• StinaTina

Songbird, här har det varit jättestruligt hela tiden. Nu blir det ju lite roligare för Emma har börjat gå upp i vikt. Hon har stått stilla viktmässigt sedan hon föddes.
    Inte förren jag tog bort all mjölk ur min kost så började vikten krypa upp. Nu så får hon även tillägg (nutramigen) för att hon helt plötsligt inte blev mätt när jag ammade.

Troligen beror det mycket sovandet på att hon behöver energin till annat. Hon har sovit hela dagen. Nu sover hon igen, somnade under tiden hon åt och nu vägrar hon rapa.
    Nu har hon troligtvis somnat för natten, hon vaknar när klockan ringer 7 i morgon bitti.
    Hon har inte feber utan är bara sååååååå trött.

God natt och sov så gott.
    /Nina och Emma

• StinaTina

God morgon.....morgon och morgon. Vi sov lite länge så nu ligger vi efter i tidsschemat (har inte sovit hela tiden, var uppe vid 4).
    Om jag inte är på torget vid 14 så vänta inte på mej, jag ringer till någon och hör efter var ni är.

/Nina

• StinaTina

I natt har Emma sovit i sin egen säng, hela natten (fortfarande faktiskt, ska snart väcka henne). Jag har sovit så skönt, haft hela min säng för mig själv. Annars så brukar Emma ta upp 70 cm och jag får dom 20 cm som är kvar. En liten tur uppe mellan 4.30 och 6.00 var det enda, sedan gick det bra att förtsätta sova i egen säng. Helt underbart.

Songbird: hon har växt på längden men vikten har stått stilla. Hon kräktes jättemycket, hela floder, det bara rann ner på golvet över hela henne och hela mej. Otroligt ont i magen då hon böjer sig i en båge bakåt och bara illvrålar i upp till 2 timmar för att sedan göra i blöjan. Det som kom ut var riktigt illaluktande, starkt surt, nästan som frätande lukt. (behövs inte mer detaljer där). Hennes storebror är mjölkallergiker så vi kände igen symtomen.
    Jag började med mjölkfrikost vid nyår och när mjölken gick ur mitt system så började hon gå upp i vikt. Vi har en remiss ligger på allergicentrum på US. Dom kommer göra ett pricktest först, om det är negativt så tar dom blodprov på henne. Förhoppningsvis så får vi svar på vad som är fel, det som är troligast är att dom konstaterar mjölkallergi.

Fika torsdag klockan 14.30, plats?? (ska vi ta mezzo direkt?)

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma

Nu ska jag väcka Emma så hon får äta innan vi ska gå och väga henne. Det ska bli roligt att se hur mycket hon gått upp i vikt sedan förra måndagen.
    Hoppsan vad långt det blev, är inte van att kunna sitta så här länge.
    /Nina

• StinaTina

Ylva, med tanke på hur mycket hon börjat gå upp i vikt nu när kosten är mjölkfri så tror jag att vi kommer få det på recept även om pricktestet är negativt. Vet att det finns andra som har fått det . Nutramigenet är ruggigt dyrt, hon äter rätt mycket varje gång det är matdax. Jag tror att hon äter mera av det än vad hon får av mej.

Emma har nu passerat 4 kg strecket. 4395 gram vägde hon idag, det ger +800 gram på två veckor. Riktigt bra för någon som inte gått upp något (utan snarare ner) sedan hon föddes.

Babysången var en hit. Jättekul tyckte både jag och Emma.

• StinaTina

Mezzo direkt, bra då går vi dit utan att passera hospitalstorget. Måste handla lite småsaker, bra att veta vart vi ska så kan jag kanske handla innan fikat.

Emma är helt färdig, det har varit en jobbig dag och nu är hon lite övertrött.

Fika torsdag klockan 14.30 vi träffas på Mezzo.

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma
    Linda & Meja
    Marie-Louise & Freja

• StinaTina

Wow, ännu en natt i egen säng. Kan man kalla det rutin efter bara två nätter?

Så här bra har jag nog inte sovit sen 5:e månaden i graviditeten, ganska skönt faktiskt.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4