Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Maria, sökfunktionen har inte funkat på ett tag. Vet inte varför. Det enda man får upp är "hittade 0 träffar".

Fundera på om ni kan komma på fika tisdag 11 april klockan 14 på Claras.

• StinaTina

Tydligen så ska fl gå över till beta, därför funkar inte sök i den gamla. Du måste uppgradera till nya fl för att det ska funka.

• StinaTina

ligre, att du, jag och maria73 tycker att det är klappat och klart vet jag men jag tänkte på resten. Tänkte att dom kunde få några dagar på sig att fundera.

Ulle, tycker som ligre både lunch och fika låter bra.

Kanske fika tisdag och lunch onsdag, vad tycker ni andra?

Något har "hänt" här, Emma vägrar sova i sin säng. Hon vill bara ligga i min, jag behöver inte ligga brevid utan hon vill bara sova i mammas säng. Hon sover sämre också, skriker flera gånger under natten fast hon fortfarande sover. Sömnen som förut var mellan 19 - 8 är numera 22 - 7,30 vilket iof är länge men inte om man jämför med förut.
    Det måste vara något sådant "steg" i utvecklingen som det pratas så mycket om.

Nej, nu är det blöjbyte (enl lukten iaf) och sedan till bvc som gäller.

• StinaTina

"Lillan" är inte så liten längre, 6620 gram tung och 62,5 cm lång.
    Hon ligger numera så fint på normalkurvan, kan ju vara roligt att hon gör det ett litet tag. Förut så var hon långt under och om hon fortsätter så här så kommer hon snart vara långt över.

mysan, vad häftigt att hon börjar gå snart. Det värsta blir väl att det är lite svårare att hålla koll på henne.

• StinaTina

Sonja, har sömnen blivit bättre?
    Har du fått tag i en bra sjukgymnast?
    Bara man får sova så orkar man med så mycket mera. Det gäller ju inte bara personer med ständig värk utan alla (småbarnsföräldrar, allra mest). Det är helt klart asjobbigt att ständigt ha ont och ovanpå det har man en bebis att ta hand om.
    Här är jag väldigt mycket ensam just nu, sambon jobbar 9 - 21 flera dagar i veckan. Han ska hålla på med det april ut sedan får vi se om han fortsätter eller inte. Hoppas att det lugnar ner sig lite sedan. Det ska bli skönt med påsk, då kommer han vara hemma i 4 dagar.

• StinaTina

Är det 3 månader som tråden är öppen för svar?

Maria startade den här den 15 januari,
    så om det är 3 månader så stängs den snart (igen)

• StinaTina

Måste bara tala om att det snart är 10 månader sedan vi träffades första gången och fikade på Linds. Den 17 Juni 2005, var det för att vara exakt.
    Helt otroligt, vart tar tiden vägen? (klart lite av den spenderas ju här på FL)

• StinaTina

Jag börjar på en lista. Dom senaste veckorna har det varit nästan tomt när vi varit och fikat, så jag tycker att vi kör på samma tid igen. Vad säger ni om att träffas även onsdag den här veckan?

Fika tisdag klockan 14 på Claras:

Nina & Emma
    Maria & Tyra

Maria, har inget direkt svar till dej, men jag tar upp Emma vid 22 - 23 tiden (även om hon sover som en stock) och ger henne mat sedan sover hon till morgonen. Dom gångerna som jag provat att hoppa över 22-målet så väcker hon mej vid tolvtiden.
    Om hon somnar vid 20-tiden, när äter hon då? Om Emma somnar vid 20-tiden så har hon ätit vid 17 - 18 någon gång, det blir för lång tid till morgonen. Vaknar hon även om hon får nan?

Fröken, fy attans så jobbigt. Det skulle ha räckt med en förkylning eller tand, inte båda.

• StinaTina

Maria, hon börjar ju bli rätt stor nu så bröstmjölk/ersättning kanske inte räcker till. Prova med välling på kvällen då kanske hon sover lite längre. Hoppas att det gick bra igår och att hon somnade om utan illvrål.

Tezz, visst är det tråkigt att sova i olika rum. Men det är effektivt, den som ska upp och jobba så måste ju få sova. Är man hemma så kan man ta en tupplur ibland.

Emmas aviga tid verkar vara över för denna gången. Nu sover hon i egen säng igen och hela nätter, det är så skönt. Man blir lite ledbruten av att dela säng med henne.

Här har vi ett annat problem just nu. Emma vägrar äta smakisar, igår så bjöds det på potatis. Den måltiden slutade med att hon satt och hulkade, tillslut så kräktes hon.
    Så gott var det! Får nog vänta några dagar och sedan försöka igen.

• StinaTina

FL kommer att finnas kvar men dom håller på att göra om sidan. Tills det är helt färdigt och alla buggar är fixade så finns den här gamla FL kvar.
    För att uppgradera så måste man logga in på beta.familjeliv.se

Läs mera på:

www.familjeliv.se/Forum-5-163/m7181667.html
    (hoppas att den funkar)

Kan tänka mej att ni med telefonmodem kommer tycka att det går ännu trögare med den sidan.

Songbird, inte illa att gå om Ida i vikt, det har inte tagit så lång tid att göra det heller.
    Jag tror att hon snart kommer ligga över viktnormalkurvan.

Blöjbyte på g, måste gå (Hua, luktar illa)
    /Nina

• StinaTina

"Äta lunch idén" finns kvar. Men vi tycker nog att vi ska vänta till en dag då Ulle kan följa med, det var trots allt hennes braiga idé.

Vi pratade om att träffas utanför Claras vid 14-tiden.

Antingen så fikar vi på Claras, går en sväng eller så går vi hem till mej (inga husdjur). Det finns stolar (har inte flera) till 7 personer runt vårat köksbord och det bör gå att få in 7 vagnar i lägenheten (om vi placerar ut dom) blir vi flera så finns ett barnvagnsrum (låst) vid porten. Har iof sittplats för några i vardagsrummet men soffan är inte vidare bekväm att sitta i (tycker jag iaf).

Om vi går hit så får ni ta det som det är, med andra ord inte så väldans välstädat. Fast kaffe, thé och juice finns.

Träffas utanför Claras klockan 14 (onsdag 12 april)

Nina & Emma

• StinaTina

Ville bara tala om att barnvagnsrummen, jag skrev om i inlägget lite högre upp, är fulla så om vi går hit så får vi försöka få in alla vagnar i lägenheten. Det går säkert med lite vilja

Ulle, jag har bara korta stunder vid nätet som det är just nu så öppna en du.

Nu vaknade Emma igen.....

• StinaTina

Ville bara tala om att barnvagnsrummen, jag skrev om i inlägget lite högre upp, är fulla så om vi går hit så får vi försöka få in alla vagnar i lägenheten. Det går säkert med lite vilja

Ulle, jag har bara korta stunder vid nätet som det är just nu så öppna en du.

Nu vaknade Emma igen.....

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4