• viola74

Höstmammor i Linköping Del 4

Grattis Jenny!

Ligre: Ludwig bajsade mer i början när han fick mat/gröt det blev mer som var tvungen att komma ut....??

• viola74

Criwi: Usch vad otäckt med andningsproblem, vilken tur att det finns hjälp att få. Jag tycker det räcker med att han ligger och rosslar i sängen. Hoppas natten blev bra!

Ligre: Päronpure är lösgörande för magen. Idag har ludwig kräkts ovanligt mycket nästan all mat kom upp, är det nån som vet om det kan bli så om det är ngt man inte tål?

Fröken: vi tänkte oxå byta bilstol nu i helgen den vi köpt är från 5 månader och ett visst antal kilo så det måste ju vara helt okej. men vi ska kolla så han sitter stadigt i den först. Den har har ett ordentligt nack/huvudstöd annars så tror jag att det fanns sånt att köpa till.

• viola74

Fika 13.30 på Clara´s Tisdag 14 mars

Nina & Emma
    Maria & Ida
    Maria & Tyra
    Linda & Meja
    Kristina & Lovisa
    Miia & Amelia
    Malin & Ludwig

• viola74

Bra promenad Ludwig sov i 2 timmar dock lite sent på dagen med tanke på natten....

• viola74

Han sov skapligt dvs som han brukar men idag har han bara sovit 1 timme på förmiddagen, är detta en ny trend att sova lite dagtid?

• viola74

Ludwig har börjat med att inte vilja äta mat om han inte får ha hela handen i munnen, det blir genast mycket grisigare överallt. ha ha

• viola74

hej höst2

Jag skulle prova gröt istället på kvällen och sen komplettera med amning. Köpte oxå en babyplus igår har inte provat än men Ludwig har fått babysemp enstaka tillfällen innan och det har gått bra förutom på natten då var det inte så intressant att äta helt plötsligt.
    Jag blandade med bröstmjölk första gångerna jag gav ersättning.
    Lycka till

• viola74

Hej alla!

Här är det fler som har problem, Ludwig har feber lite snuva och rosslar kinkar och är trött sovit nästan hela dagen känns det som men dock ätit.
    Tycker det är jobbigt att inte veta vad det är tänder, förkylning, influensa??
    Han hade 38.5 på förmiddagen fick en alvedon susp sov och nu ca 3 timmar efter är febern 38.1 tycker att alvedonen skulle verkat längre eller så har febern stigit?
    Ska man ringa vårdcentralen?
    Vi som ska åka till småland idag och hälsa på våra föräldrar.....

• viola74

Hej alla!

Jag vill oxå fika...men vi får väl se hur Ludwig mår.
    Han hade 40-graders feber fre-lör istortsett feberfri på söndagen men hostar snorar och slemmar, har svårt att sova det täpper väl till. Det är jobbigt när man inte alls känner igen sin glada kille, gnäll och inget är bra sov nästan inget då febern var som värst, tur att lite alvedon gör livet lite bättre.

Hoppas alla prickproblem löser sig och att våren snart kommer!!!!!!!!!!!!

• viola74

Hej

Jag kommer inte imorgon Ludwig har feber igen så det kanske blir att åka till vc? Han har varit trött och gnällig somnade i babysittern mitt i leken. Det finns väl inget som vanligt att göra men man blir ju så orolig.

Criwi jag förstår din frustration över att inte veta vad som är fel.

• viola74

Hej

Hoppas fikan var trevlig vi spenderade tiden på vårdcentralen. Han hade fått en panodil innan vi åkte dit så vem var det inte som sprallade och skrattade in sig hos läkaren....så har han varit som en död sill innan. Men det är skönt att det hjälper med medicin. Han har fortfarande feber hostar och snorar är täppt och slemmig vill knappt amma, lös i magen(och ont) bajsar lite men ofta, låter lite som Ebbas sjukdom. De tog en snabbsänka vilken var bra så det troliga är virus. Men blir det inte bättre inom 2 dagar får vi åka in igen.

Criwi: hon kanske är lite sjuk ont i halsen och magen?? Hoppas det går över fort.

Ulle: Jag lider med dig att behöva gå upp så tidigt, Ludwig kan vara likadan sover dåligt på nätterna men på dagen då passar det minsann...man blir tokig!

Hoppas vi ses nästa gång

• viola74

hej

Vad är det med de små just nu, är det nån tillväxtperiod eller?
    Ludwig är bättre hostar och är täppt fortfarande men två nätter i rad har även han varit vaken 2 timmar och lekt???

• viola74

Hej

Inatt har varit värre än vanligt vaken mellan 1 och 4 och vägrar totalt att sova, hoppas verklligen denna fas går över snart. Ska på 6 månaderskontroll på tisdag och hoppas få några råd. Ska vi fika sen? Ska på kontroll 13.15 och det tar väl ca en timme men om ni vill träffas 14 som vanligt så kommer vi gärna senare.

• viola74

Criwi: Hon hostar och snorar lite fortfarande, inatt sov han skapligt till halv fyra något bättre. Ska testa på att dra ned på dagsömn framförallt eftermiddagdsömn.

Fika vid 15 låter bra för mig

• viola74

som sagt ska till bvc på läkarbesök 13.15 kommer gärna till Claras när vi är färdiga men kan ej säga ngn tid troligtvis runt 14.30?

• viola74

Jag vill fika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag måste åka nu men jag går förbi claras efter bvc och hoppas att det sitter någon där....

• viola74

criwi: det var ett repotage i tidningen där kläderna var hämtade från The Fool, vilket inte säger mig något, troligtvis en Stockholmsbutik.

• viola74

Jag tycker också att lunch och fika låter bra!

• viola74

Försöker lägga in nya bilder men alla vill inte? Undrar varför? men några bilder har jag fått in om nån är intresserad att titta, man borde fota mer...

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4