Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Tygaffären kommer finnas kvar tom 31/3 enl skylten i fönstret.

Tezz, hoppas att Saga mår bättre nu.

Jag blir inte klok på Emma nyss så satt hon i mitt knä och vevade med armar och ben, nu sover hon. Hon somnar var och när som helst . Jag bara märker att hon blir tyngre och att hon börjar hänga lite med huvudet. Det handlar om ca 30 sekunder från vevande till sovande.

• StinaTina

Lilla puff, det blir lite att läsa ikapp. Vi är på tråd nr 4. Välkommen (ännu en gång)

För er som kan tänka er att köpa begagnade barnkläder till era små så har Nalle Maja försäljning. Kläderna (och vagnar) finns i källaren (av blandad kvalité och pris, såklart).

Kanske något att tänka på om kläderna är urvuxna, lämna in dem till maja så säljer dom kläderna och ni delar på pengarna. (om en body säljes för 30 kr så går 15 kr till Maja och 15 till dej.) Bättre än att lägga allt i en låda i förrådet och slänga det efter några år.

Ha en skön helg önskar Nina och Emma.

.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:* ~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*: .

• StinaTina

ligre, bvc rekommenderade vattenbad när vi var och lagade mat, micron ger tydligen för ojämn värme. Vissa delar blir jätevarma medan andra fortfarande är kalla.

• StinaTina

Tydligen så kan det vara så att bebisen vänder sig (te x från mage till rygg) en gång eller två. Sedan kan man få vänta, det kan ta veckor innan det händer igen.

Maria73, tröjan blev en hit! I morse satte jag på Emma motörheadtröjan och visade hennes pappa, han tyckte den var jättehäftig. Tack för att du hittade den åt mej.

• StinaTina

Blir det någon fika på tisdag?

Måste fråga: hur mycket sover era små om dagarna?
    Emma har sovit 30 minuter sedan 9.30 i morse, det är 10 timmar sedan. Är inte väldigt lite sömn för en så liten? Jag blir helt färdig, hon vill busa hela tiden.

• StinaTina

Grattis Ebba & Meja.

Tack för alla svar.

I natt så har Emma sovit 12 (20.30 - 8.30) timmar med en 45 minuters paus för lite mat vid 4.30 tiden. Under den tiden sover hon mest, det går att äta fast man sover.
    Nu är det full rulle igen. Sitter och väntar på en gammal kompis från norrköping. Hoppas att hon dyker upp snart, jag är så kaffesugen

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo: (om ni har några andra förslag så kom gärna med dom)

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja

• StinaTina

Höst2, välkommen hit.

ligre, kokar du vattnet innan Meja får det? (Det sa dom på bvc till oss att vi skulle göra.)

Nu har Emma somnat! I dag så har hon fått ihop hela 50 minuters sömn. 30 av dom var frukostluren vid 11-tiden, annars så har hon tagit sina "power naps" under dagen. Hoppas att hon sover till morgon nu, med avbrott 22.30 och ca 4.00 för lite mat.
    Det är nog med nöd och näppe hon får ihop 16 timmars sömn per dygn. I morgon är det dax för första sprutan (bättre sent än aldrig) ska bli intressant att se hur hon reagerar på det.

Jag har nog tänkt att försöka delamma ett tag till (minst till Emma blir 4 mån) får se om det blir längre (troligtvis inte längre än till 6 månader). Det beror på så mycket, om hon vill och om det finns mjölk kvar. Nappflaskan är ju så mycket enklare för henne att äta från. Inte säkert att hon går med på att tutta så länge till, det är ju jobbigt. Sedan så lider jag lite kalkbrist (äter kalktabletter men minnet är inte vad det borde vara) under tiden iom mjölkfri kost så jag får se vad dietisten säger om 2 veckor.

Emma är en liten golvbebis, älskar att ligga på golvet och busa. Hon tycker också om att ligga på mage, vilket hon ser ut att vara ensam om.
    Kanske inte så chockerande då om jag skriver att hon vände sig från mage till rygg första gången redan den 8 februari. Sedan fick vi vänta en vecka innan det hände igen.
    Nu är hon på g med att vända rygg till mage också (har hänt 1 gång), men det är lite jobbigt ännu.

Som det var någon som skrev: alla barn är olika. Vissa rullar aldrig runt (låter som jag pratar om en hund ) ,vissa kryper aldrig och andra lär sig sitta redan vid 4 månaders ålder. Inget är "rätt" alla är unika, det kommer om och när dom själva vill inte innan.
    Lite svårt att tvinga dom till saker och ting.

Vi syns i morgon.
    God natt och sov så gott.

• StinaTina

Tack för trevligt sällskap under fikat idag.

Lilla puff, japp vi har alla vagnar med oss. Slutstationen blev iof Clara´s då Mezzo var så fullt. Fanns ingen bra plats för våra vagnar. Vi försöker välja ett fik med ordentligt med plats för alla våra vagnar. Det brukar inte bli så många ställen kvar att välja mellan.

Vad olika bvc´s råd är. Vissa bvc talar om att smakisar ska man inte börja med förrens barnet är 6 månader, till oss sa dom 4 månader. Vid 6 månader så ska vi börja med kött enl dom. Koka eller inte koka vatten, ser ut som om dom har olika uppfattning om det också.

Nu är det dax att nanna kudden.
    God natt och sov så gott.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4