Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Ulle, du med. Jag trodde jag var själv. Trodde att det var ren utmattning. Hade igår kväll 39.6 i temp, inte roligt. Idag så mår jag bra igen
    Fy bubblan för feber och bebis, jag orkade inget. Emma tyckte att jag var urtråkig.

• StinaTina

Kan inte vara matförgiftning, jag åt ju inget och blev dålig jag med.
    Jag har inte mått så illa, mest haft jättehög feber och ont i huvudet och kroppen.
    Kanske något annat än det som du hade.

Har Samuel klarat sig? Här är det bara jag som varit dålig, som tur är. (peppar, peppar...)

ligre, sinlacen ska tydligen gå att köpa på Ica. Kanske bara större butiker typ Maxi som har den. Den ska vara mycket billigare än den är på apoteket iaf.
    Har ni provat med vanlig gröt igen?

• StinaTina

ligre, jag skulle nog fråga någon som verkligen kan sånt. Skulle inte våga ta råd från någon "vanlig" person. Dopklänningen är ju värd så mycket för er (kanske inte i pengar, men i känslor) och det vore jättesynd om något hände.

Vet du vem som använde den sist? Hur gjorde dom vid tvätt?

• StinaTina

Tjoho, nu är våren här.

Vilket underbart väder det har varit i dag. Emma är också glad (kan tänka att Saga inte är lika glad), nu skumpar vagnen mindre. Hon sov nästan i två timmar i vagnen i dag Helt otroligt, sedan blev det isigt och det började skumpa igen.

Fröken, är det något speciellt ni har börjat ge honom som mat på kvällen?
    Tänkte om ni ger honom samma mat vid ungefär samma tid och sedan kräks han varje kväll, så kanske ni ska prova med någon annan mat och se om han kräks då med. Det kan vara något i maten som hans mage inte vill ha kvar, så att säga.

ligre, så skönt att Meja fick för sig att göra i blöjan (lite skitsnack) inte kul när det inte kommer ut. Har du bestämt dej för hur du ska göra med klänningen?
    Var på din sida för att kolla om du lagt ut någon bild på den, lite nyfiken på hur den ser ut. Så gamla dopklänningar brukar vara så jättefina.

Jag har inte mått illa så jag tror fortfarande att min "sjuka" var ren utmattning. Men om det var du Ulle som smittade mej, så måste jag säga att du ska inte ha dåligt samvete för min skull. Jag är numera kärnfrisk! Det finns inte en enda bacill som överlever den höga feber som jag hade Emma och hennes pappa visar inte några symtom på någon sjukdom som det är nu, jag hoppas att det får fortsätta vara så.

Ha en trevlig helg.

• StinaTina

Fröken, så skönt att han somnade med maten i magen.

Här har vi haft full rulle sedan 05.00, då var Emma hungrig och sedan dess så är det bara bus som gäller. Jag däremot vill bara sova.

• StinaTina

Oj, vad man hinner när man är uppe tidigt.
    Nu sover Emma, jag däremot är piggelin. Får se hur det går senare, blir väl jättetrött i kväll.

Sonja, var ligger busfabriken? Hur stora barn finns det lek för?

Oj, missade en fikaförfrågan.
    Jag har inget inbokat (som jag minns just nu iaf) på måndag. Kan tänka mej både fika och att gå en sväng vid 15.30/16 tiden.
    Ju tidigare dess bättre, så hellre 15.30. Emma går och lägger sig så tidigt och blir bara jättegrinig om hon inte får som hon vill.

• StinaTina

Det ser inte ut som om det blir fika imorgon (måndag).
    Jag tror jag tar en liten sväng ut till Tornby istället. Sambons dotter fyllde år igår och jag måste handla present till henne, hon dyker upp här till helgen.

Ha en trevlig söndagskväll.

Tezz GRATTIS på födelsedagen. Hoppas att det blir en bra och rolig dag.

• StinaTina

Tezz, dom har bytt, Emma sover numera en timma eller två i vagnen om jag är ute och går.

• StinaTina

Jag fikar gärna imorgon.

Var på Ikea idag och köpte matstol till Emma (och lite annat), stolen och bordet finns inne nu.
    Tyvärr så finns inte den dynan som är så bra att sätta i stolen (den vita stolen). Trolig lev tid är flera veckor sa dom.

En liten förfrågan (jag vet att man inte får sätta ut annonser på fl, men ser inte en förfrågan bland er som en sådan) finns det någon som äger en sådan dyna som inte använder den och då kanske kan tänka sig att sälja den till mej?

Hoppsan nu är det matdax, jisses så brått det kan bli

• StinaTina

Marior det är helt ok om ni kommer för mej. Pratade med en person på sjukvårdsupplysningen för ett tag sedan och han sa att det räcker med att gå ut så blir man sjuk just nu. Alla är mer eller mindre sjuka, det är magsjuka och olika förkylningar för hela slanten. Dom flesta sjukdomar just nu är tydligen "droppsmitta" vilket betyder att en person inne på H&M behöver nysa för att alla där inne ska få samma sak. Jag känner inte alls för att sitta inne i lägenheten hela tiden.

Ska vi säga 14.00 på Clara´s? Vågar ni gå dit efter förra veckans alla sjuka?

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4