Inlägg från: Kontra |Visa alla inlägg
  • Kontra

    Eksembarn - Hur gör ni för att lindra besvären?

    Man ska inte smörja atopiska eksem med mjukgörande som innehåller kemikalier, ex miniderm som Bvc gärna rekommenderar. Testa weledas, inga kemikalier samt inget vatten i den(vet inte om alla deras är vattenfria, så dubbelkolla det).
    Sen tror jag som många andra här att man får dessa eksem av en anledning.

  • Kontra

    Suneboll- vad bra att ni har hittat ett bra alternativ till Apotekets skit. För oss funkar weledas superbra. Vart köper ni kokosoljan? Enda nackdelen med weleda är att den luktar rätt starkt och det är lite tråkigt tycker jag, även om den mest bara luktar just när man smörjer. Så kanske vi ska testa oljan istället om den är doftfri. Är den dyr?

  • Kontra

    Färgen- har inte namnet i huvudet just nu, men de har en serie för bebisar(tror att det bl.a. står sensitive på den) som är gul/orange i förpackningen. Vi smörjer med kropps krämen, kostar 70:- på Ica maxi. Den innehåller bl.a. ringblomma som är lugnande för huden och framförallt är det inget skit i den!

  • Kontra

    Var tvungen och kolla vad den heter nu :). Weleda baby, calendula moisturising body cream, natural care for sensitive skin

  • Kontra

    Färgen- ok, det visste jag inte :).
    Vad härligt för din tjej! Skönt att ni äntligen fick det :))

Svar på tråden Eksembarn - Hur gör ni för att lindra besvären?