Inlägg från: maaammaaa |Visa alla inlägg
  • maaammaaa

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Ljug på du bara som det anstår en kompetent socialarbetare. Sen kan du ljuga i bedömningen av läkarintygens riktighet och BVC vågs felaktigga siffror för den måste ju visa fel eftersom barnen inte får mat och är bleka. Ljug på om barnmisshandlares förträffliga föräldraskap och tolka dagispersonalens svårigheter i arbetet som att modern brister i sin föräldraroll. Sen ska vi göra en utredning om sociala myndigheters maktspel.

• maaammaaa

Skumt att man får ta socionomutbildning om man suttit i fängelse. Det är ju meningen att man ska få ett jobb efteråt.

• maaammaaa
    MrsC74 skrev 2012-03-29 16:44:17 följande:
    Maaaammmma: varför skulle man inre få ta examen när man suttit i fängelse ?
    Finns de som blir jurister t o m
    JA, men vad är det för nytta att studera till socionom om man inte får arbete efteråt pga fängelse. Daaaaa
  • maaammaaa
    MrsC74 skrev 2012-03-29 18:01:00 följande:
    Maaaama: vi vet ju inte om hon får arbete eller ej.
    Jösses, tror du det? Jag trodde nog att de skulle kollas upp i brottsregistret. Men soc. är som bekant duktiga på att slingra sig.
  • maaammaaa

Förresten sist jag var till röda korset var det en mörkhyad blonderad tjej som jobbade där och hon luktade starksprit, men skyllde på parfym. Jag tror inte de får bra betalt så man tager vad man haver.

• maaammaaa

Ja säg det, kanske hon ligger och gråter över sitt dilemma, det kan inte vara lätt. Vi borde väl vara lite snälla med henne men jag är så SATANS trött på alla sociala myndigheter här som ljuger i alla dokument.

• maaammaaa

Klokast vore ju att kontakta polis vid första gången du blev misshandlad. Lämna honom och flytta till hemlig ort. Var TS för rädd att göra det? Tänkte hon inte att misshandeln kan fortsätta? Undras hur TS skulle råda en misshandlad kvinna eller misshandlat barn. Nu vet vi ju inte vilken tjänst hon söker. Soc kan ju bedöma att barnen har det bra med en misshandlande förälder så ifall TS hade barn skulle det bli kris.

• maaammaaa

TS ursäkta om jag frågar men varför vill du jobba med socialen? Är det för att göra världen bättre?

• maaammaaa

Jag vet ju inte omständigheterna heller men domstolar väljer vem de tror på ibland fast riktiga bevis saknas. Ifall domen var rätt eller fel tänker jag inte spekulera i men tyvärr, både polis, domare, advokat, social, läkare, sjuksköterskor kan stå rådvilla eller begå fel eller vara av olika åsikt.

• maaammaaa

Lycka till, du verkar iallafall klokare än de som LVU ade våra barn. De handlar fortfarande lagstridigt. Att bryta lagen är knappast något problem för dem.

• maaammaaa
    Anonym (orka) skrev 2012-04-02 19:12:00 följande:
    Återigen en tydlig signal på att du är en bitter insiktslös mamma som gör allt  för att föra ditt bittra budskap vidare. 
    Vad tror du man blir då, dumsnut. Kan de ta mina kan de ta dina.
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!