Izap skrev 2012-03-31 11:43:35 följande:
Tack för svaren! Min pappa fick order om att köra dit igår och han sa att vi absolut inte skulle trivas där. Desutom var det tilltänkta huset fallfärdigt! :)
Trelleborg kollar vi i för den staden gillar vi. Är Oxie nått att ha? Har för mig att det också är enhåla?!
Helsingborg är lite väl långt bort, vi vill ha ca 30 min bil till Burlöv där mannen ska jobba. Dessutom lite för dyrt, om man inte vill bo i Hasslarp, Kattarp, ödåkra...
Svalöv ska jag kolla in! Där är ju billiga hus. Men är inte det som Teckomatorp då? Dem är ju grannar.
Nej, det är som natt och dag. Här finns det fina grönområden, bra lekplatser, bra dagis (ett är helt nytt), både ica och Netto, VC, system, liten barnbutik, bblomsteraffär, ett antal frisörer, bibliotek, konditori, cyckelaffär mm mm. Här finns det viktigaste inom gångavstånd och sen är det en stor fördel att det ligger bra till och har ungefär lika långt till Helsingborg som ner till Malmö.
Finns förresten skolgång ända upp till nian och en av skolorna håller på att totalrenoveras.
Så tycker man om att bo i en mer barnvänlig by men som ändå har det mesta så är Svalöv verkligen perfekt. Har till och med en liten sjö man kan fiska i här

Svalöv är en rätt stor kommun till ytan och har gjort sig lite känd för bla. Fridhem folkhögskola och Lantbruksskolan.
Man har dessutom hela söderåsen och nationalparken väldigt nära. Så det finns många fördelar.