• Izap

Teckomatorp?!

Hej,
    vi funderar på att flytta till Teckomatorp. Är det någon som har någonting att säga om denna by?
    Vi har två små barn som ska gå på dagis, mannen kommer att jobba i Malmö och jag ska jobba hemifrån.
    Vi vill veta så mycket som möjligt.

• Svar på tråden Teckomatorp?!
  • Moonis

Sen bor vi en kvart från havet om man kör till Landskrona Tungan ute

• tamate

jag är uppvuxen i vemmenhög och kan rek området, du kan tex bo i skurup där du har det mesta du behöver och det går snabbt att ta sig till malmö med både pågatåg buss och bil. finns en hel del fina hus och högstadiet i skurup var rätt bra när jag gick där och dom har satsat på många förbättringar sedan jag gick.
    i skurup har du ju möjligheten att få lite båda världar, du kan bo på landet samtidigt som du bor i ett samhälle och kunna ta cykeln när du handlar etc 

• Moonis
    tamate skrev 2012-03-31 12:19:35 följande:
    jag är uppvuxen i vemmenhög och kan rek området, du kan tex bo i skurup där du har det mesta du behöver och det går snabbt att ta sig till malmö med både pågatåg buss och bil. finns en hel del fina hus och högstadiet i skurup var rätt bra när jag gick där och dom har satsat på många förbättringar sedan jag gick.
    i skurup har du ju möjligheten att få lite båda världar, du kan bo på landet samtidigt som du bor i ett samhälle och kunna ta cykeln när du handlar etc 
    Lite så det är här med, perfekt är det
  • Izap

Skurup har vi hittat ett par intressanta hus så dem ska jag kolla upp igen. Dock har jag hört att det är lite hillbilly-varning?! :)
    Svalöv verkar ju skitbra! Att det finns affärer mm på gångavstånd är bara en bonus, inget krav.

• tamate
    Izap skrev 2012-03-31 13:50:40 följande:
    Skurup har vi hittat ett par intressanta hus så dem ska jag kolla upp igen. Dock har jag hört att det är lite hillbilly-varning?! :)
    Svalöv verkar ju skitbra! Att det finns affärer mm på gångavstånd är bara en bonus, inget krav.
    ha ha, nu är ju jag uppväxt på bondgård och bor i norrland i dag på egen bondgård så den biten kan jag inte svara på eftersom jag inte ser sådant, folk får vara som dom är =)
    men om det skulle vara hillbilly där så är det till ens fördel. då kan du koppla av i ditt eget hem utan att känna så stor press från folk i din omgivning att vara perfekt =) 
  • Sarah f

Tänker bara på Gustaf Pouladi i "100 höjdare" och hans inställning till Teckomatorp. "Man borde släppa en atombomb på hela skiten."

Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f

">

Han är en skön lirare, Teckomatorpsmannen! 
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Izap

Tamate - jag menade absolut inte att se ner på någon! Folk får absolut vara precis som dem vill! Det kan rent av vara skönt att vara omringad av Hillbilley's (om man ser till den egentliga betydelsen) men det jag menade var att vissa byar har ett rykte av sig att vara lite sämre än andra. Att dem är lite för hemakära kanske och att det bor samma familjer i olika generationer. Skrot i trädgården... Jag kan inte förklara utan att låta sjukt fördomsfull men du vet vad jag menar! :)
    Det viktiga är ju att man känner sig tryggoch att våra barn får en bra uppväxt. Vi planerar trotts allt att hitta ett ställedär vi kan bo resten av våra liv.

Svar på tråden Teckomatorp?!