• 4everHope

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Sötisa skrev 2012-11-06 08:25:06 följande:
    4-ever. Ja precis som du sa, satt jag skumpandes på bussen igår när du skrev:) Nu är jag hemma igen, allt har gått fantastiskt smidigt. Jag ruvar på 3
    A-embryon som doktorn uttryckte sig! Nu börjar den riktiga terrorn. Väntan i två veckor. Fast jag håller mig aldrig så länge men eftersom man får hcg-spruta på transfer-dagen så är det ju ingen ide innan 10 dagar ändå:)
    Vad skumt med blödningen, hoppas det inte är några konstigheter och att du kan fortsätta i vanlig ordning. Men ska du inte börja med estrofem dag 5 i cykeln?

Åh vad spännande, 3. Hur kommer det sig? Kostar det mer?
    Nä det är lika bra att låta bli att testa de 10 första dagarna, man vill ju inte få falskpositivt. Men usch vilken vånda det är. Försök att hitta på mkt roligheter så tankarna är på annat håll... Vet, inte lätt Glad
    Har du testdag 19:e? Håller alla mina tummar, det vet du!

Även att jag fick blödningen dag 18 ist för dag 26-27 så börjar min transfercykel som om jag fick blödning dag 26. Så jag börjar med estrofem dag 5 i planerad transfercykel, nu på fre. Och då är det ju egentligen dag 13 sedan blödningen började. Enl Barbora är det mkt mer positivt med tidig blödning än sen då slemhinnan får längre tid på sig att bygga upp. Ja jag får väl mejla henne idag och nämna min fortsatta blödning, idag tionde dagen...
  • 4everHope
    Sötisa skrev 2012-11-07 12:01:06 följande:
    4-ever. Vi valde tre för att vi ville maximera chanserna. Vi betalde 2250euro för det så lite dyrare. Chanserna ökar till 45-50% men det ökar också riskerna för flerbörd men ändå bara 5% risk att det blir trillingar så det känns ok. Men vi är väl medvetna om alla risker och fick även skriva under ett dokument om att vi är inställda på följderna. Vi har ju gjort ca 17 återföringar innan..
    Nu börjar det närma sig för er, det måste bara bli tredje gången gillt :) Har ni föresten frågar ang fjärde försöker gratis som det står på hemsidan? Jag undrar lite vilket det gäller. Hade vart bra och veta om man nu ska göra fler försök..

Aha, där ser man. 45-50% ist för 30. det är ju ganska bra. Och efter 17 insättningar så känns det ju värt att chansa. Vore ju galet om alla tre skulle fästa. Spännande Glad

Vi kör på med två embryo. Men om det inte blir tredje gången gillt och du lyckas med tre då ska jag tänka om inför det fjärde försöket. Och på tal om det fjärde försöket, gratis gäller endast för ÄD, inte EA.

Har inte nämnt blödningen då den har slutat. Om jag skulle fått mensen enligt normal tid skulle jag haft blödning nu så det kan säkert inte påverka att jag blödde lite längre. Ska dock boka en tid för UL innan vi drar för att se att allt är ok med slemhinnan.

Just nu har vi problem att hitta flygbiljetter. Finns att åka ner tors men hem först sön. Känns sådär, man kan ju Prag nu efter ett par vändor... Och kliniken har helst inte mottagning på helgen. Jag får leta vidare....
  • 4everHope

Så lättad. Just gjort UL och hade en toppenfin 3-skiktad slemhinna på 9 mm. Ska göra EA 24/11.
    Kliniken var så gulliga och tog in oss på en lördag då vi inte lyckades få till det med flygbiljetter Glad

Sötisa, hoppas du mår bra och ruvningen går som smort Skrattande

Mali66, om inte jag minns helt fel så är nyckelpigan singel och gjorde EA på Unica. Tyvärr verkar hon inte längre aktiv på tråden. Så kolla med dem.

• 4everHope

Sötisa, det är så härligt och så glada nyheter Skrattande
    Hoppas verkligen att jag får göra dig sällskap... tack för tummarna.

• 4everHope

Sötisa, försök tänka att du väntar barn och inte mf. Jag vet att det är lättare sagt och gjort med det du har i bagaget. Har ju själv fått fyra mf så jag vet hur tankarna går...

Idag är det ju den officiella testdagen. Har du kontaktat gyn för ett UL så vi får veta om det blir en, två, tre Skrattande
    Själv åker vi nu på fre och på lör är det transfer.

Läste lite på sidan och hittade info om en klinik i Prag, Gennet. Såg att de erbjuder ED för 1400 Euro och det tredje försöket fritt. De har bra resultat, 61% graviditet med hjärtljud år 2011. Om inte detta vårt tredje försök på Unica lyckas så byter vi nog dit. MEN det ska ju lyckas såklart Glad

• 4everHope
    Angels skrev 2012-11-15 13:21:32 följande:
    Lycka till när det är dags för dig!

Tack snälla Angels Glad
  • 4everHope
    Gaaaa skrev 2012-11-19 13:57:22 följande:

Håller tummarna för er med!!

Tack söta du Glad
    Hur går det för er. Har ni bestämt er för klinik?
  • 4everHope
    Sötisa skrev 2012-11-23 07:45:39 följande:
    4-ever. Hoppas din resa blir värd all tid och pengar nu. Håller tummarna, Stort lycka till!!!

Tack söta Sötisa :) sitter på planet hem nu med två fina blastocyster i tryggt förvar. Nu är det bara att hoppas att det var sista turen till Prag i det här ärendet.... Hur mår du?
  • 4everHope
    Veronica1 skrev 2012-11-25 14:04:33 följande:
    4-ever: Håller tummarna för dig!!! Lycka till!!!

Tack Veronica :)
  • 4everHope
    Angels skrev 2012-11-25 18:13:30 följande:
    Håller alla tummar för att det går vägen för dig denna gång! Tredje gången gilt nu!!!!

Tack fina Angels :)
Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption