Hks skrev 2012-04-25 17:34:01 följande:
har ni fått hjälp med att mäta slemhinna osv här i sverige? får ni gå hos någon privat gyn? (jag skulle inte få nån hjälp i v-ås iaf av landstiget med att kolla upp tester osv pga jag har ett äggdonations försök kvar i sverige (om jag har egen donator vilket jag inte har, därför söker jag mig utomlands... makens sperma är inte heller så bra så jag tror vi har större chans med embryoadoption)
Vi får hjälp av den gynekolog som tidigare hjälpt till vid ivf behandlingar. Hon är super bra men har mkt att göra så jag tror att hon endast är behjälplig till fd patienter. dessutom finns hon i Stlhm så det hjälper ju inte er ändå.
kan man göra i naturlig menscykel eller ska man ta medeciner?
Vi gör inte i naturlig cykel utan följer ett schema. har inte fått andra alternativ och fördelen med att medicinera är ju att man kan styra kroppen lite grann om nu något kommer ivägen, en Spanientripp tex, så kan man anpassa lite efter det. det går ju inte i naturlig cykel.
jag är en väldigt ovan resenär...(pinsamt) tänker att vilket land tror ni det är lättast att ha kontakt med språkmässigt och resa till? måste ha med det i beräkningarna också, var först inne på grekland men det känndes så långt bort? ryssland och visum hur fungerar det?
har inte kollat upp något annat land än Tjeckien och det är enlig Juliette enkelt att ta sig från flygplats till klinik. Och de är bra på engelska, i varje fall kontakten vi har på Unica.
tack till er som svarar...
och stor lycka till er alla som kämpar med den efterlängtade lillingen... hoppas snart det blir vår tur med :)
Lycka till till dig också =)