• Anonym (Lina)

Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!

Har letat efter en sådan här tråd men hittar ingen aktiv så försöker mig på att starta en ny (anonym) tråd för oss som vill prata och peppa andra som har fått upprepade missfall och vad som sker härnäst. 

Själv har jag 4 bekräftade missfall i bagaget.(v.5 , v.8, v.9 samt v.10) Fick 2 missfall innan jag fick ett barn 2011 sen ytterligare 2 därefter. 2 av dessa gånger har jag fått ta tabletter för att driva ut fostret och 2 av dem så kom det av sig själv. Dock har jag inte gått på efterkoll nu sista gången då de tyckte inte det behövdes när jag inte hade ont och hade slutat blöda. Men så gick jag här hemma och visste knappt ut eller in. Vågar vi försöka igen? Är allt verkligen ute? Är det verkligen bara otur eller ligger det mer bakom det? Så jag ringde upp kvinnokliniken igen och fick då en tid den 17:e april att komma in och påbörja en grundligare undersökning om varför det går som det gör. 

Nu har jag hört mig för och läst många andra trådar och sett att för många har det varit så pass "enkelt" att äta blodförtunnande. Håller mina tummar för att det är så för mig med.

Skulle otroligt gärna vilja prata med andra i samma situation så vi kanske kan följas åt i kampen att bli gravida och föda ut en frisk och go unge!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:49
    Är nu gravid - plussade 22 juni. Håller tummarna stenhårt och försöker hålla hjärnspökena i schack. Tredje gången gillt?
  • Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!
  • Anonym (M)
    Kuben skrev 2013-12-06 17:21:27 följande:

Stort grattis till Jonathan! SKönt att det går åt rätt håll!

Jag har inte riktigt följt din historia, vet man hur det kom sig att kom för tidigt? (säkert en jättedum fråga, du får ursäkta i så fall!). Jag har själv 2 prematurer efter 5 mf. Sätter själv koppling detta emellan, men ingen kan säga att det finns någon koppling alls.
    kram och lycka till med att få komma ur kuvösen!!!

ingen fara, jag fick hf vilket påverkade flödet i navelsträngen, så dom bestämde sig för att han hade det bättre på utsidan när han inte hade växt något på två veckor i magen.

tack
  • Kuben
    Anonym (M) skrev 2013-12-06 18:19:32 följande:
    ingen fara, jag fick hf vilket påverkade flödet i navelsträngen, så dom bestämde sig för att han hade det bättre på utsidan när han inte hade växt något på två veckor i magen.

tack
    Åh, då förstår jag! Skönt att allt verkar bra!
  • Whoeix
    Bellsen skrev 2013-12-05 15:19:53 följande:
    Hej... Ville bara titta in och säga att jag fick ett fint litet streck på mitt test imorse! :) Tredje gången gillt!? Jag har bokat VUL till torsdag nästa vecka. Känner faktiskt en lugn lycka, och lite oro såklart.

Grattis! Håller tumme nu! :)
  • Whoeix
    Anonym (M) skrev 2013-12-05 20:47:18 följande:
    kom på att jag har glömt att uppdatera i den här tråden hur det gick/går.

den 8 november föddes våran lilla kille Jonathan

han föddes i v 28, han vägde 855g och var 32 cm lång.

det har varit en resa med några upp och nergångar men nu är han stabil och ska förhoppningsviss komma ur kuvösen i morgon. vikten i dag var 1280 g och han var 36 cm lång

Åh grattis till lilla lillkillen! Skönt att han är stabil och att det går åt rätt håll. För det gör det väl?

Hur mår du nu? Det måste vara omvälvande att föda såpass tidigt. Blev det ks eller vag förlossning?

Kramar!
  • Anonym (M)
    Whoeix skrev 2013-12-07 08:07:37 följande:

Åh grattis till lilla lillkillen! Skönt att han är stabil och att det går åt rätt håll. För det gör det väl?
    Hur mår du nu? Det måste vara omvälvande att föda såpass tidigt. Blev det ks eller vag förlossning?
    Kramar!
    tack
    jo då, han är väldigt stabil och det går definitivt åt rätt håll

nu mår jag bra men det har helt klart varit en känslomässig bergochdalbana, det blev ks.
  • Anonym (Nathalie)

Har länge undvikit att titta in här då det har känts som att alla har varit gravid, men ville bara passa på att säga grattis till alla! :)

Fick själv ett plus imorse, helt oväntat då vi inte alls har försökt denna månad eftersom vi väntar på utredning. Men gravid är jag tydligen! Väldigt orolig men känner mig rätt lugn ändå. Hoppas det går vägen nu!

• Anonym (M)
    Anonym (Nathalie) skrev 2013-12-10 09:59:37 följande:
    Har länge undvikit att titta in här då det har känts som att alla har varit gravid, men ville bara passa på att säga grattis till alla! :)

Fick själv ett plus imorse, helt oväntat då vi inte alls har försökt denna månad eftersom vi väntar på utredning. Men gravid är jag tydligen! Väldigt orolig men känner mig rätt lugn ändå. Hoppas det går vägen nu!
    håller tummarna
  • Anonym (Ledsen 3)

Jag har två mf, min första i somras v.8 och en pågående v.10.

Jag var så ledsen dagen jag insåg att min graviditet skulle sluta i mf igen, men dagen efter gick jag till jobbet som vanligt och jag trodde att jag hade accepterat och gått vidare. Igår en vecka senare (blöder fortfarande) började jag gråta helt plötsligt, helt hysteriskt och kunde inte sluta. Jag försökte ta en promenad i den kalla vinternatten för att få lite syre till mitt trötta huvud efter en timme och med mycket kalla fötter kände jag mig inte ett dugg bättre. Jag gick till jobbet som vanligt idag men med gråten i halsen som jag ansträngde mig för att hålla inne, när jag väl kom hem släppte jag fram allt och gråten vill inte sluta. Jag trodde inte jag var så ledsen, var kommer alla tårar ifrån?

• Anonym (M)
    Anonym (Ledsen 3) skrev 2013-12-10 21:03:21 följande:
    Jag har två mf, min första i somras v.8 och en pågående v.10.

Jag var så ledsen dagen jag insåg att min graviditet skulle sluta i mf igen, men dagen efter gick jag till jobbet som vanligt och jag trodde att jag hade accepterat och gått vidare. Igår en vecka senare (blöder fortfarande) började jag gråta helt plötsligt, helt hysteriskt och kunde inte sluta. Jag försökte ta en promenad i den kalla vinternatten för att få lite syre till mitt trötta huvud efter en timme och med mycket kalla fötter kände jag mig inte ett dugg bättre. Jag gick till jobbet som vanligt idag men med gråten i halsen som jag ansträngde mig för att hålla inne, när jag väl kom hem släppte jag fram allt och gråten vill inte sluta. Jag trodde inte jag var så ledsen, var kommer alla tårar ifrån?
    många kramar.

ett mf är aldrig roligt och det är många hormoner med i bilden med, ge dig tid till att få vara ledsen och att sörja.
  • Haja

Jag har haft tre sena missfall. En spontan abort i v. 14 år 2010, MA i v. 19 i april-maj i år och så ytterligare MA i v. 14-15 nu i oktober-november, precis på dagen ett halvår efter det förra missfallet.

Just nu känns livet ganska ruttet. Rynkar på näsan

Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!