• Anonym (Lina)

Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!

Har letat efter en sådan här tråd men hittar ingen aktiv så försöker mig på att starta en ny (anonym) tråd för oss som vill prata och peppa andra som har fått upprepade missfall och vad som sker härnäst. 

Själv har jag 4 bekräftade missfall i bagaget.(v.5 , v.8, v.9 samt v.10) Fick 2 missfall innan jag fick ett barn 2011 sen ytterligare 2 därefter. 2 av dessa gånger har jag fått ta tabletter för att driva ut fostret och 2 av dem så kom det av sig själv. Dock har jag inte gått på efterkoll nu sista gången då de tyckte inte det behövdes när jag inte hade ont och hade slutat blöda. Men så gick jag här hemma och visste knappt ut eller in. Vågar vi försöka igen? Är allt verkligen ute? Är det verkligen bara otur eller ligger det mer bakom det? Så jag ringde upp kvinnokliniken igen och fick då en tid den 17:e april att komma in och påbörja en grundligare undersökning om varför det går som det gör. 

Nu har jag hört mig för och läst många andra trådar och sett att för många har det varit så pass "enkelt" att äta blodförtunnande. Håller mina tummar för att det är så för mig med.

Skulle otroligt gärna vilja prata med andra i samma situation så vi kanske kan följas åt i kampen att bli gravida och föda ut en frisk och go unge!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:49
    Är nu gravid - plussade 22 juni. Håller tummarna stenhårt och försöker hålla hjärnspökena i schack. Tredje gången gillt?
  • Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!
  • Whoeix

Hur är det med alla? Hur går det för er?

Sonen är nu fyra månader. Helt fantastiskt, vårat mirakel! Har "bara" ftt två MAs och ett MF, men ändå. Trodde aldrig vi skulle få vpr efterlängtade unge. Men här är han!

Sluta aldrig kämpa! Rätt vad det är, så har ni er bebis! Man får aldrig sluta tro och hoppas ä. Kramar till er! ?

• Tiger grr
    Whoeix skrev 2014-02-12 00:11:44 följande:
    Hur är det med alla? Hur går det för er?
    Sonen är nu fyra månader. Helt fantastiskt, vårat mirakel! Har "bara" ftt två MAs och ett MF, men ändå. Trodde aldrig vi skulle få vpr efterlängtade unge. Men här är han! 
    Sluta aldrig kämpa! Rätt vad det är, så har ni er bebis! Man får aldrig sluta tro och hoppas ä. Kramar till er! ?
    Här går det bra, det rullar på. :)

Magen förra veckan. Hjärta
    Går in i vecka 27 imorn. Solig
  • cesso

Hej alla! Efter flera mf gick det bra så jag hoppas alla ni med mf inte ger upp! Min skatt är ca 7 veckor nu! Han har precis börjat le! Håller tummarna för er alla!!

• mteriksson
    Anonym (Har vart där...) skrev 2014-02-05 14:30:53 följande:
    Mteriksson; det går bra är i v13+2 mår skrot men så är det! Bebis mår bra! Ska på rul i mars!
    Vad härligt! =)
  • mteriksson

Nu är sonen snart fyra månader! Bara lycka!!! Trodde aldrig att det skulle gå....men det gjorde det...

• Kuben

Hej alla!

Jag ligger sömlös och insåg precis att jag närmar mig v 8, - för mig den mest kritiskt vecka då fostret brukar tillbakabildas.

Jag ska på VUL på måndag. Är faktiskt riktigt rädd! Brukar inte känna mig så här panikslagen...

Nu till mina frågor: OM man ser på vul (de har en fruktansvärt gammal maskin) att fostret inte utvecklas som det ska, finns det då NÅGONTING man kan göra? Jag läste någonstans att man har en liten tid på sig att stötta upp fostret om man har tur?!? Men hur?

Kan tillägga att jag går bara på trombyl, progestern (vag) och 5 mg pred. Läkaren vågade inte ge mig starkare pred. (Läkare i Sverige kan tilläggas!) samt D-vitamin, Fiskolja, zink och starka B-vitaminer.

Tror ni att jag skulle tjäna på att testa sköldkörtelnivåerna? Vilka tester bör jag i så fall be om -och inom vilka testintervaller bör jag ligga?

Åh, denna väntan och känslan av att själv inte kunna göra något driver mig till vansinne!!

Stort tack på förhand för svar!

• mteriksson
    Kuben skrev 2014-02-15 04:48:38 följande:

Hej alla!

Jag ligger sömlös och insåg precis att jag närmar mig v 8, - för mig den mest kritiskt vecka då fostret brukar tillbakabildas.

Jag ska på VUL på måndag. Är faktiskt riktigt rädd! Brukar inte känna mig så här panikslagen...

Nu till mina frågor: OM man ser på vul (de har en fruktansvärt gammal maskin) att fostret inte utvecklas som det ska, finns det då NÅGONTING man kan göra? Jag läste någonstans att man har en liten tid på sig att stötta upp fostret om man har tur?!? Men hur?

Kan tillägga att jag går bara på trombyl, progestern (vag) och 5 mg pred. Läkaren vågade inte ge mig starkare pred. (Läkare i Sverige kan tilläggas!) samt D-vitamin, Fiskolja, zink och starka B-vitaminer.

Tror ni att jag skulle tjäna på att testa sköldkörtelnivåerna? Vilka tester bör jag i så fall be om -och inom vilka testintervaller bör jag ligga?

Åh, denna väntan och känslan av att själv inte kunna göra något driver mig till vansinne!!

Stort tack på förhand för svar!

Var noga med fiskoljan! Kan framkalla skador!
    Håller alla tummar! Det finns tyvärr inget man kan göra om det ser dåligt ut....inte så tidigt...
  • Kuben
    mteriksson skrev 2014-02-15 16:28:17 följande:
    Var noga med fiskoljan! Kan framkalla skador!
    Håller alla tummar! Det finns tyvärr inget man kan göra om det ser dåligt ut....inte så tidigt...
    Urs då! Vilka kan man använda och vilka bör man undvika? Kör nu Apotekets stora kapslar... Hjälp!
  • mteriksson
    Kuben skrev 2014-02-15 19:57:53 följande:
    Urs då! Vilka kan man använda och vilka bör man undvika? Kör nu Apotekets stora kapslar... Hjälp!
    jag tror att man ska hålla sig undan den som man tar från fiskens lever...
  • mteriksson

det blir för mycket a vitamin vilket är direkt skadligt.

Och glöm inte det viktigaste , JÄRN!!! och folsyra!

Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!