• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Jiie

Förra grav va de en gubbe som började gaffla med mig inne i en affär, trodde nog han va han va häftig och cool inför kollegorna... Slutade med att jag bet ifrån för hur mycket "skit" som helst tar jag inte bara för att jag är gravid...så frågade bara "vad har du själv för ursäkt" följt av "min försvinner i allafall sen"... Fick applåder av de andra i kön som hade hört allt och butiksbiträdet bad ilsket gubben att be mig om ursäkt!
    Va gött nöjd när jag gick därifrån!!

• sweetbird

Tack! Och förresten så tycker jag du har jätte fin mage! Jag får höra att jag har liten mage hela tiden , men även om den är "liten" "normal" eller "stor" så hatar jag folk som säger hej tjockis eller nått liknande , jag har svarat tillbaka att tack så jävla mycket , då tittar dom svin konstigt och svarar , ja men vadå du är ju gravid ? och de va ju inte så jag menade, nä svarar jag ,men bara för att jag är gravid ,betyder det då att du har rätten att kalla mig tjockis eller tunnan eller liknande . Hur kul tror du att det är att känna sig otymplig och osnygg?!?

• Gutan

Sweetbird: tack och eller hur?! Jag kan ta att vissa skämtar och håller på. Men det är såna som jag alltid har den jargongen med (ja, vi går ju inte rint och kallat varandra tjockisar. Men smågnabbas och gör det med kärlek) och som vet gränsen. Däremot har jag grymt svårt för tjejer som själva varit gravida som säger sånt. De vet ju hur det kan kännas! Min fina sambo har aldrig sagt något dumt så iaf. Han lyckas kläcka ur sig en del andra saker men inte angående det. :)

• sweetbird

Som en kompis kille sa , ja nu ser man att du blivit rund i ansiktet , ehh tack? Hon svarade upp till killen att men hallå !för det är ju exakt de man vill höra , pucko! Haha . Hon förstod precis hur det kändes för dom har en liten kotte på 1 år så hon har ju vart gravid hon med hehe. Han kände sig lite dum men jag tror inte att det va meningen att han skulle säga så

• LizetteSW

Hallå alla fina :)

Jag är beräknad 28 december och jag längtar så mycket efter våran plutt.

Jag har läst lite i tråden och såg att några blivit " påhoppade" om magen så nu tänkte jag dela med mig av en händelse som skedde när jag och min sambo var på därmedpasta och åt, när servitrisen plockat undan tallrikarna så frågade hon om jag blivit så mätt ( pekade på magen) eller om det var något mer där inne.
    Jag svarade att jag var med barn... Då fick vi till svars - OJDÅ, men hur gammal är du?
    Jag svarade att jag är 22 år och hon tyckte att jag var för ung för att skaffa barn, hon frågade även om vi hade någonstans att bo och om det var planerat eller ett missöde som enligt henne är väldigt vanligt bland unga människor.

Vilken idiot säger jag bara, det var ju sista gången jag går dit iaf ...

Hoppas ni får en tokbra dag :)           

• Jiie

Vilken idiot!! Sånt hade jag inte accepterat!! Hade bett om att få prata med hennes chef direkt... Hennes personliga åsikter ska inte utageras på arbetsplatsen! Tycker du ska kontakta hennes chef och berätta allt!

Svar på tråden december bebis 2012