• Anonym (=O)

Hur länge lyckades ni dölja magen?

Hej!

Jag och min man tänkte börja med bebisbakning i maj, men man kan ju inte avstå från att surfa runt här och kolla på alla fina gravida... Gravid Skrattande Men... Många verkar ju få rätt stora magar redan i v 7-8, pga svullnad osv. Och jag är en person med mkt integritet och gillar att göra saker på MITT sätt. Flört Därför undrar jag hur länge ni lyckades hålla er graviditet hemlig, kunde ni liksom "klä ner" magen så den inte syntes?? Jag vill absolut inte berätta för ngn förrän jag passerat de känsligaste veckorna och tryggt hamnat i v 13-ish.

Hur gjorde ni? Var ni t o m tvungna att avstå från div tillställningar för att ni visste att magen skulle väcka uppmärksamhet? Jag vet att det är väldigt individuellt och jag hoppas att min kula kommer vara lite av det hemligare slaget. Kommer lätt att satsa på empireskurna blusar osv, som är fladdriga... hahah. Funderar på att börja med det även innan det syns, för att vänja omgivningen vid klädvalen.Cool 

So tell me, hur länge funkade det för dig att vara "hemligt gravid"?  

• Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?
  • curlysue88

det är mycket individuellt, jag är i vecka 22+2 och det är fortfarande många som ej ser att jag är gravid eller så tror de att jag är i typ andra månaden :( det gör mig ledsen!

om man vill "klä" ner magen ska man nog klä sig i mörka färger, gärna lite mindre åtsittande kläder. eller jag vet inte, man får pröva sig fram och se vad som funkar bäst!

• Takex

Alla blir inte svullna och de flesta tar ju dom bilderna hemma på kvällarna för att man är så glad över sin mage :) Min mage var svullnast på kvällarna efter att jag ätit en hel dag eftersom det var tarmar och sånt som reagerade på hormonförändringar, på dagarna syntes det knappt och det gick att dra in till viss del. I värsta fall går det ju att säga att man bara lagt på sig lite för det är ingen fin, uppenbar bebiskula som börjar komma sen halvvägs så speciellt med lite tjockare tröjor/lösare så är jag rätt säker på att du säkert skulle kunna komma undan utan problem fram till vecka 13 utan att ens behöva dra en vitlögn om vikten :)

• Takex

Oh ja juste, jag berättade tidigt i vecka 10 men tills dess hade jag lyckads dölja utan problem, trots svullnad.

• Anonym

Första graviditeten dolde vi för alla - inklusive familjen - fram till vecka 20 utan problem.

• annox

Jag går in i vecka 16 imorgon, jag har varit smal innan och har jag tajta linnen på mig så har magen förändrats men jag har kört med lösare överdelar.
    Hur tidigt det syns beror ju också på hur du ser ut innan. Jag har bekanta som Man inte har kunnat gissa att de är gravida förrän i 6-7månaden också, då de varit överviktiga innan graviditeten.

• Anonym

Jag går in i v 12 imorgon och har alltid varit väldigt smal och vältränad. Jag har sen ca en vecka tillbaka haft en bebiskula dygnet runt och magen står ut till och med när jag ligger på rygg men då misstänker vi att det är två också så då antar jag magen växer fortare

• Krambjörn

Jag kunde dölja min mage följande:

Barn nr 1: fram till v 16
    Barn nr 2 & 3: fram till v 20 något ting
    Barn nr 4: Hade kunnat dölja hela vägen ut men sa att jag var gravid då jag hade 4 veckor kvar av graviditeten      

• RobzMarley

Väntar tredje. Är från början smal. Vecka 21 fick de veta på jobb. Hade aldrig tajta kläder.. Det funkade bra. Hade ändå en rejäl kula. Så veckorna därpå när jag har haft tajta tröjor är det många som höjt ett ögonbryn i förvånad. ;)

• emmak

Med första barnet kunde Ja dölja till vecka 18
    Andra barnet syntes det så lite så att jag själv inte ens reagerade på det förrän vecka 15.

Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?