• Anonym (=O)

Hur länge lyckades ni dölja magen?

Hej!

Jag och min man tänkte börja med bebisbakning i maj, men man kan ju inte avstå från att surfa runt här och kolla på alla fina gravida... Gravid Skrattande Men... Många verkar ju få rätt stora magar redan i v 7-8, pga svullnad osv. Och jag är en person med mkt integritet och gillar att göra saker på MITT sätt. Flört Därför undrar jag hur länge ni lyckades hålla er graviditet hemlig, kunde ni liksom "klä ner" magen så den inte syntes?? Jag vill absolut inte berätta för ngn förrän jag passerat de känsligaste veckorna och tryggt hamnat i v 13-ish.

Hur gjorde ni? Var ni t o m tvungna att avstå från div tillställningar för att ni visste att magen skulle väcka uppmärksamhet? Jag vet att det är väldigt individuellt och jag hoppas att min kula kommer vara lite av det hemligare slaget. Kommer lätt att satsa på empireskurna blusar osv, som är fladdriga... hahah. Funderar på att börja med det även innan det syns, för att vänja omgivningen vid klädvalen.Cool 

So tell me, hur länge funkade det för dig att vara "hemligt gravid"?  

• Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?
  • Ginny

Min mage började vara svullen på kvällarna ungefär i v. 14, men det var ingen som sade något. Kanske för att det bara var jag, min man och min mamma som visste om det... När kompisarna sedan fick veta det efter RUL så var det en som sa att hon hade anat det, men jag vet inte om hon verkligen hade gjort det eller om hon sa så bara för att.

• Nick1

Runt v.32 började den synas som en bebismage.

Är lång och smal men plutten tog tydligen inte så stor plats innan det, runt v.35 såg jag sprickfärdig ut och v.37 kom han<3

• Dr Evans

Första graviditeten minst till v. 25. Jag är smal förövrigt så det var ingen övervikt som gömde bebisen. Hade kofta/skjorta/kavaj och det dolde bra. Men magen var liten i början oxå. Storleksexplosion efter v. 30. Men då gick jag på ledighet så döljandet var inte lika viktigt längre.

• Tila

I vecka 15 berättade jag för min chef (svåger) fast det var inte för att det syndes utan för att jag fick foglossning och behövde bli sjukskriven halvtid.
    Det började dock inte synas med kläder på så att folk vågade fråga om det förän vecka 20-23 nångång.
    Jag var verkligen sjukt besviken över att ha så liten mage men min barnmorska sa att det antagligen berodde på att jag var så lång, rätt skönt att den var liten längre in i graviditeten iaf :) 

• smulpaj01

I 5:e månaden började det synas. Men även i v 40 syntes det inte alls bakifrån så jag svullnade inte upp nåt

Jag är lång och smal.

• Carolina01

Jag tyckte själv att det syntes mycket i ca v15, men det var många som inte såg magen i v 30ens! Så det är olika hur bra "öga" man har för gravidmagar å hur kvinnan bär vikten lixom... Lycka till:)!

• LillStinis

Med första v14, med andra v15 och med tredje v20.

• Anonym (=O)

Tack snälla för alla svar! Jisses vad jag längtar... Snart är det min tur!

• Marsianen

Jag själv upptäckte inte det förrän ungefär i v.19 o då kunde jag fortf. ha samma tajta kläder som förut. Kunde dölja det med en större längre öppen cardigan t iaf v.25 ungefär då de sista på jobbet fick veta. Hade kanske kunnat gå lite längre ändå med vissa kläder. Såhär i efterhand tyckte jag att magen växte rätt mkt mellan v.25 o v.30 nånstans ungefär. Syntes rätt tydlig skillnad på de veckorna. Är rätt lång o rejäl i kroppen. Har fått veta att min bebis/livmoder ligger djupt i mig. D är ju som med allt annat väldigt olika o individuellt på alla sätt.

• Lallamen

Med vår näst äldste ville jag inget säga förrän efter ett stort UL i v. 18 så jag använde lösa kläder och gick nog lite kurigt och såg till att dölja. Samma dag som vi varit på UL skulle vi ha kräftskiva för hela släkten för att fira min och syrrans födelsedagar. Vi höll på och lagade mat och grejade hela dagen och en kvart innan festen gick jag upp och satte på mig en tajt mammaklänning. 
    Min mamma, syster och svägerska höll på att svimma när jag kom ner fem minuter senare med en riktigt rejäl gravidmage. Det var fantastiskt kul

Som du redan tänkt på - börja redan nu att välja kläder som kan dölja en liten mage. Mycket möjligt att en del kommer börja fundera då, speciellt om du brukar ha tajtare kläder, men då hinner de förhoppningsvis vänja sig vid din nya klädstil innan det faktiskt finns något att dölja. 
    Ingen har vetat om mina graviditeter förrän i vecka 12-14 och då har de fått veta för att vi valt att tala om det trots att jag blivit ganska stor på en gång. Jag tror att vill man dölja det så går det oftast väldigt bra. Det som kan vara svårast är nog förr att dölja illamående eller att man plötsligt blivit sjukt kvällstrött

• pluttskrutt

Jag berättade på jobbet i v. 26, då syntes det ingenting än. I v. 28 kom det väldig tmycket mage på en gång. Jag kan fortfarande dölja magen med lösa kläder och klänningar, men det syns i tajta tröjor. Är i v. 30 nu och jag är normallång och något över normalviktig (bmi 26 vid inskrivning). 

• hannis

Jag kunde lätt dölja graviditeten till vecka 20. Mellan vecka 20-25 såg man det nog om man visste om det och efter vecka 25 var det nästan omöjligt för då hade den riktiga bebismagen börjat komma.

Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?